Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelukone tökkii, auttakaa!!

Vierailija
19.09.2011 |

Mikä vikana, kun aluslanka tulee kauheana suttuna, sellaista lankasutturaa pitkin ompelusta. Ylälanka tulee kyllä kauniisti ja lopputulos paljastuu vasta kun kääntää kankaan ompelemisen päätteeksi.

Onko aluslanka puolattu liian tiukasti vai löysästi vai onko tähän joku muu syy?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiristä/löysää sitä ja kokeilemalla löydät parhaan lopputuloksen.

Itse tuskailin joskus saman ongelman kanssa eli alalangat sutussa kunnes löysin tuon ruuvin.

Jopas helpotti vaikka olin jo heittämässä koko konetta jorpakkoon :)

Vierailija
2/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntää alalanka toisin päin. Mulla se jostekin syystä auttaa. Jos lanka pyörii myötäpäivään niin tulee suttua mutta jos vastapäivään niin kulkee hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan alapuola väärin päin tai huonosti paikallaan(olet ehkä puolannutkin väärinpäin tai sitten puolannut oikein, mutta asettanut puolan paikoilleen värin)

tai

YLÄlanka liian löysällä. Yleensä alalangan kireyteen ei tarvitse puuttua, vaan ylälankaa kannattaa säätää. Se taas ei ole mikää nvaikeasti väännettävä ruuvi jossain piilossa, vaan ihan se selvästi näkyvä säädin siinä koneen kyljessä, jota olet voinut vaikkavahingossa huitaista kankaalla tai saksilla kääntymään väärään kohtaan. Käännä siis se nyt takaisin.

Vierailija
4/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas ei ole mikää nvaikeasti väännettävä ruuvi jossain piilossa, vaan ihan se selvästi näkyvä säädin siinä koneen kyljessä, jota olet voinut vaikkavahingossa huitaista kankaalla tai saksilla kääntymään väärään kohtaan. Käännä siis se nyt takaisin.

Sanoiko ap mikä kone hänellä on? Mulla ei ainakaan ole mitään nappulaa koneen kyljessä josta säädettäisiin alalangan kiristystä, ja tuo ruuviasia ihan oikeasti auttoi.

Vierailija
5/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset avusta, kokeilen noita vinkkejä ja eiköhän hommma ala kulkemaan. Mulla on Singer ja alapuolan olen laittanut myötäpäivään, joten sen käännöllä aloitan kokeilun.

En ole ommellut vuosiin, joten taidot on näköjään aika pahasti ruosteessa.

Ap.

Vierailija
6/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taas ei ole mikää nvaikeasti väännettävä ruuvi jossain piilossa, vaan ihan se selvästi näkyvä säädin siinä koneen kyljessä, jota olet voinut vaikkavahingossa huitaista kankaalla tai saksilla kääntymään väärään kohtaan. Käännä siis se nyt takaisin.

Sanoiko ap mikä kone hänellä on? Mulla ei ainakaan ole mitään nappulaa koneen kyljessä josta säädettäisiin alalangan kiristystä, ja tuo ruuviasia ihan oikeasti auttoi.

vaan tosiaan mahdollisimman hankalasti jostain ruuvista ja se on tarkoituksella hankalaa, koska siihen ei yleensä pidä mennä sorkkimaan kuin ompelukoneenkorjaajan. Ne tapaukset, joissa siihen on pakko puuttua, ovat aika harvinaisia. Sulla ilmeisesti on ollut sellainen, mutta yleensä ne tapaukset, joissa sotku tulee kankaan alapuolelle, johtuvat kuitenkin YLÄlangan löysyydestä, jota säädetään ihan helposti nappulasta tai rullasta koneen kyljessä. Sitä kannattaa siis yrittää ensin.

Vierailija
7/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tosiaan mahdollisimman hankalasti jostain ruuvista ja se on tarkoituksella hankalaa, koska siihen ei yleensä pidä mennä sorkkimaan kuin ompelukoneenkorjaajan. Ne tapaukset, joissa siihen on pakko puuttua, ovat aika harvinaisia. Sulla ilmeisesti on ollut sellainen, mutta yleensä ne tapaukset, joissa sotku tulee kankaan alapuolelle, johtuvat kuitenkin YLÄlangan löysyydestä, jota säädetään ihan helposti nappulasta tai rullasta koneen kyljessä. Sitä kannattaa siis yrittää ensin.

eikä se ylälangan vääntäminen auttanut asiaa mitenkään, pahensi vain. Veti yläpuolen liian löysälle tai liian kireälle ja alalanka oli edelleen suhrussa. Googlasin silloin ongelmaani ja jostain netistä löysin ohjeen siihen ruuvin kiristämiseen, joka auttoi! Eli sä puhut ihan eri asiaa nyt kuin minä tai ap. Luulis jokaisen ompelijan osaavan ja tajuavan säätää sitä ylälankaa ilman netistä kysymisiä...

Vierailija
8/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet kiitokset avusta, kokeilen noita vinkkejä ja eiköhän hommma ala kulkemaan. Mulla on Singer ja alapuolan olen laittanut myötäpäivään, joten sen käännöllä aloitan kokeilun.

Ap.

Mulla suttu tulee Singerissä jos puola on jotenkin väärin tai lanka ei "juokse" oikein. Onko sulla käyttöohjetta? Tarkista siitä puolan laitto.

Vierailija
9/9 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Mulla suttu tulee Singerissä jos puola on jotenkin väärin tai lanka ei "juokse" oikein. Onko sulla käyttöohjetta? Tarkista siitä puolan laitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi