Kuinka myöhään uskallat viikonloppuisin kulkea Hgissä julkisilla?
Ongelmana on kotiintulo viihteeltä. Ei ole varaa taksiin (kotiin n. 25 km) ja myöhään ei oikein uskalla tulla junalla. Miten ratkaisisi ongelman?
Kommentit (17)
Itse käyn niin harvoin iltaisin missään ettei taksimaksu haittaa.
Tänne lähtee viimeinen juna n. 2:30 ja monesti tulen sillä. Ihan tavallista porukkaa siellä on suurin osa, vaikka osa onkin enemmän, osa vähemmän humalassa. Ei ole koskaan pelottanut.
Miksi et uskalla tulla junalla?
Ja oon mä joskus yöbussillakin yksin kotiin tullu. Mieluiten kuljen kaverin kanssa yöllä.
Tänne lähtee viimeinen juna n. 2:30 ja monesti tulen sillä. Ihan tavallista porukkaa siellä on suurin osa, vaikka osa onkin enemmän, osa vähemmän humalassa. Ei ole koskaan pelottanut. Miksi et uskalla tulla junalla?
Kännisiä örveltäjiä ja seuraan väen väkisin tunkijoita on tullut nähtyä sen verran, ettei tulisi mieleenikään mennä lähijunalla yöllä. Sama koskee metroa, busseja ja ratikoita.
Pysäkiltä on lyhyt ja turvallisen oloinen reitti kotiovelle.
Tänne lähtee viimeinen juna n. 2:30 ja monesti tulen sillä. Ihan tavallista porukkaa siellä on suurin osa, vaikka osa onkin enemmän, osa vähemmän humalassa. Ei ole koskaan pelottanut. Miksi et uskalla tulla junalla?
Kännisiä örveltäjiä ja seuraan väen väkisin tunkijoita on tullut nähtyä sen verran, ettei tulisi mieleenikään mennä lähijunalla yöllä. Sama koskee metroa, busseja ja ratikoita.
kun mä ja kaikki mun kaverit saadaan yleensä olla ihan rauhassa lähijunissa yölläkin. Jos joku tulee solkottamaan, vaihdetaan paikkaa ellei tyyppi itse tajua häipyä.
Ja tuo, joka ei tule klo 22 jälkeen julkisilla: käyn usein teatterissa ja ainakin klo 23 saakka junissa on pääasiassa ihan fiksua, selväpäisätä aikuista porukkaa, monesti juuri teattereista/konserteista/ravintolaillallisilta tulossa olevia ihmisiä.
Oletteko te ihan oikeasti noin hysteerisiä? Olette vaan kuin ette olisikaan eikä teitä kukaan tule häiritsemään, mutta jos paniikissa pälyilette ympäriinsä niin johan te sillä tavalla herätätte huomiota.
Nimim. kohta 20 vuotta pääkaupunkiseudun lähijunilla ihan kaikkiin vuorokaudenaikoihin kulkenut
Onko pitkä kävelymatka junan tai bussin jälkeen?
Itse suosin yöbusseja, koska pysäkiltä kotiin on noin 100m. Junaa käytän vain alkuillasta, koska asemalta kotiin on taas noin 700 m kävelyä.
Käytän muutenkin ennemmin yöbusseja, koska niissä on vähemmän häiriköintiä ja kuski pystyy reagoimaan tapahtumiin heti, eli tarvittaessa pysäyttämään koko bussin.
Ikinä ei ole ollut mitään häiriköintiä itseäni kohtaan yöbusseissa. Pysäkiltä pois jäädessä vilkaisen aina keitä kaikkia muita jäi samalla pysäkillä pois ja sen jälkeen kipitän nopeasti kotiin.
Takseja käytän vain toisinaan, ja yleensä silloin, kun olen jossain sellaisella suunnalla, että pysäkillekin olisi liian pitkä matka. Yleensä siis kuitenkin julkisilla kuljen ihan keskellä yötäkin.
kun mä ja kaikki mun kaverit saadaan yleensä olla ihan rauhassa lähijunissa yölläkin. Jos joku tulee solkottamaan, vaihdetaan paikkaa ellei tyyppi itse tajua häipyä. Ja tuo, joka ei tule klo 22 jälkeen julkisilla: käyn usein teatterissa ja ainakin klo 23 saakka junissa on pääasiassa ihan fiksua, selväpäisätä aikuista porukkaa, monesti juuri teattereista/konserteista/ravintolaillallisilta tulossa olevia ihmisiä. Oletteko te ihan oikeasti noin hysteerisiä? Olette vaan kuin ette olisikaan eikä teitä kukaan tule häiritsemään, mutta jos paniikissa pälyilette ympäriinsä niin johan te sillä tavalla herätätte huomiota. Nimim. kohta 20 vuotta pääkaupunkiseudun lähijunilla ihan kaikkiin vuorokaudenaikoihin kulkenut
kun mä ja kaikki mun kaverit saadaan yleensä olla ihan rauhassa lähijunissa yölläkin. Jos joku tulee solkottamaan, vaihdetaan paikkaa ellei tyyppi itse tajua häipyä. Ja tuo, joka ei tule klo 22 jälkeen julkisilla: käyn usein teatterissa ja ainakin klo 23 saakka junissa on pääasiassa ihan fiksua, selväpäisätä aikuista porukkaa, monesti juuri teattereista/konserteista/ravintolaillallisilta tulossa olevia ihmisiä. Oletteko te ihan oikeasti noin hysteerisiä? Olette vaan kuin ette olisikaan eikä teitä kukaan tule häiritsemään, mutta jos paniikissa pälyilette ympäriinsä niin johan te sillä tavalla herätätte huomiota. Nimim. kohta 20 vuotta pääkaupunkiseudun lähijunilla ihan kaikkiin vuorokaudenaikoihin kulkenut
Minäkin olen asunut parikymmentä vuotta Helsingissä ja on todellakin tullut huomattua, että yksin myöhään kulkevia naisia häiriköidään. Siksi taksi.
Onko pitkä kävelymatka junan tai bussin jälkeen? Itse suosin yöbusseja, koska pysäkiltä kotiin on noin 100m. Junaa käytän vain alkuillasta, koska asemalta kotiin on taas noin 700 m kävelyä. Käytän muutenkin ennemmin yöbusseja, koska niissä on vähemmän häiriköintiä ja kuski pystyy reagoimaan tapahtumiin heti, eli tarvittaessa pysäyttämään koko bussin. Ikinä ei ole ollut mitään häiriköintiä itseäni kohtaan yöbusseissa. Pysäkiltä pois jäädessä vilkaisen aina keitä kaikkia muita jäi samalla pysäkillä pois ja sen jälkeen kipitän nopeasti kotiin. Takseja käytän vain toisinaan, ja yleensä silloin, kun olen jossain sellaisella suunnalla, että pysäkillekin olisi liian pitkä matka. Yleensä siis kuitenkin julkisilla kuljen ihan keskellä yötäkin.
Ystävääni on lyönyt yöbussissa tuntematon mies. Samaisen henkilön syliin on oksennettu. Kuljettaja ei ehdi estää. Itse en ole ikinä mennyt yöbussilla, enkä mene.
sillä viimeisellä bussilla mikä meille tuohon 300m päähän kotoa tulee ja se lähtee rautatieasemalta klo 02.15
Matka-aika on vaan siihen aikaan yöstä ikävän pitkä kun kiertää ja kaartaa kaikki mutkat eli olen kotona vasta klo 03.00
Taksilla mulla menee tähän n.20km-25km matkaan 15-20min ja rahaa 50e.
ja ikinä ei ole ollut hankaluuksia öisin, tai iltaisin missään. Jos itse on aivan räkäkännissä, niin sehän on ihan omaa tyhmyyttä, jos silloin tulee varastetuksi.
Pitää katsoa kenen viereen istuu, ja vahtia omaa laukkuaan. Ikinä ei ole ollut uhkaavia tilanteita, ja jokainen tervejärkinen katsoo kenen viereen menee istumaan, ei ainakaan minkään joukkion viereen!
Yhtä hyvin voi saada turpaansa niin Kuopion torilla/ Iisalmen keskustassa nakkikioskin vieressä kuin Helsingin keskustassa!
Yhtä hyvin voi saada turpaansa niin Kuopion torilla/ Iisalmen keskustassa nakkikioskin vieressä kuin Helsingin keskustassa!
Siksi ei kannatakaan yöllä liikkua missään muuta kuin taksilla.
Olen kulkenut sekä yöbusseilla että viimeisellä junalla (klo 3 jälkeen siis), koskaan ei ole ollut mitään häiriötä. Ihmetyttää kyllä, että miten joku aina osuu sellaiseen junaan jossa on jotain örvellysporukkaa. Onhan niissä toki humalaisiakin mutta suurin osa on kyllä ihan tavallisia viihteeltä tulijoita. Bussi on hidas mutta junalla kestää vain reilu 10min eli sama aika kuin päivälläkin.
Bussipysäkiltä on kotiin 100m, junalta 600m ja molemmista uskallan kulkea hyvillä mielin läpi yön. Asun tosin länsi-Helsingissä, ehkä jossain Kontulassa voisi pelottaakin.
mutta yleensä kyllä nappaan taksin. Kotimatkaa 20 km ja taksilla se menee paljon kivuttomimmin.
Olen kulkenut sekä yöbusseilla että viimeisellä junalla, koskaan ei ole ollut mitään häiriötä. Ihmetyttää kyllä, että miten joku aina osuu sellaiseen junaan jossa on jotain örvellysporukkaa. Onhan niissä toki humalaisiakin mutta suurin osa on kyllä ihan tavallisia viihteeltä tulijoita.
Uskallan tulla ihan millä junalla tahansa ja mä sentään asun Keravalla, kauhistelkaas sitä!
Eipä ole pelottanut. Viimeisillä (n. klo 23) metroillakin olen kotia päin aina tullut.
Nuorempana asuin junaradan varrella, en yhtään tykännyt käyttää junaa, vkl-iltaisin ihan päätön meno, mielummin otin bussin.
ei ole varaa takseihin.