Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö 8v kaverin vanhemmilta tuli karhuamiskirje postissa

Vierailija
18.09.2011 |

Tyttären luokkavarei pyysi tytärtä heille yöksi. Tämä sopi sekä meille että tämän kaverin vanhemmille. Nyt jälkeenpäin tuli postissa kirje että tyttäreni on leikkinyt pallolla siellä sisällä jonka takia joku lasiesine on mennyt rikki. Vaativat 25€ korvausta tästä. Vanhemmat itse eivät olleet paikalla kun tämä tapahtui. Minusta hieman outoa ettei tämä äiti soittanut minulle (hänellä on numeroni) ja kertonut tapahtuneesta vaan laittaa jonku kirjeen. Ja miten yleensä jättävät lapset yksin silloin kun erikseen on sovittu että tulee kaveri yöksi? Minusta tämä on outoa. Maksoin sen 25€ jo, mutta jotenkin vaan hullulta tuntuu tällainen toiminta...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se laillisesti velvoittama maksu? että voiko kuka vaan tommosen lähettää? valaiskaa viisaammat

kiitos

Vierailija
22/24 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se laillisesti velvoittama maksu? että voiko kuka vaan tommosen lähettää? valaiskaa viisaammat kiitos

Vahingonkorvaus vastuu alkaa syntymästä. Rikkoja maksaa. Oikeudessa huomioidaan korvausvelvollisuuden määrässä lapsen ikä, jos sinne asti mennään.

Mä luulen kyllä, että tää on ihna provo kirjoitus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että riittääkö se jos mä vaan sanon että kyllä kyllä, naapurin penska naarmutti mun autoo ja pistän kirjeen postiin? heh

että onko se laillisesti velvoittama maksu? että voiko kuka vaan tommosen lähettää? valaiskaa viisaammat kiitos

Vahingonkorvaus vastuu alkaa syntymästä. Rikkoja maksaa. Oikeudessa huomioidaan korvausvelvollisuuden määrässä lapsen ikä, jos sinne asti mennään.

Mä luulen kyllä, että tää on ihna provo kirjoitus...

Vierailija
24/24 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirje oli koneella kirjoitettu ja ihan hyvällä suomen kielellä, joten ei lapset itse sitä ainakaan ole voineet kirjoittaa. Eivät kyllä tosiaankaan tuollaista edes keksisi. Kirjeen lähetäjä oli laittanut kirjeen loppuun omaan nimensä ja osoitteensa sekä tilinumeron. Mutta ei ollenkaan puhelinnumeroa. Tästä päättelen että hän ei halua että soitan hänelle. Minulla on kyllä numero että voisin soittaa. Tunnen tämän perheen kyllä, en mitenkään hyvin mutta moikataan kun nähdään. Heidän tyttärensä on ollut meillä yötä aiemmin. En muuten lasta sinne yökylään olisi päästänyt. Siksihän tämä tuntuukin niin oudolta... Kysyin lapselta että miksi ei ole kertonut tätä mutta hänen mielestään ei ollut mitään sen kummempaa kertomista, luuli että kaveri itse kertoo äidilleen. Olivat pallolla leikkineet koko lapsiporukka (minun lapsi sekä perheen kaksi muuta lasta) ja pallo oli osunut johonkin lasiesineeseen ja siitä oli lähtenyt pala irti. Tämä perheen äiti kirjoitti kirjeessään että lasinsiruja oli joka paikassa. Uskon mielummin omaa lastani koska tämä juttu haiskahtaa. Maksoin tuon lasiesineen, koska en voi alkaa väittämään naista valehtelijaksi. Lasta en kuitenkaan tuonne enää päästä. Ei voi ihan täysijärkinen ihminen olla joka toimii tuolla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan