Voi juma, työkaveri ei tajua mikä ero on verokortin tulorajan ja veroprosentin nostamisella, kitisee kun joulukuussa menee lisäprosentille että
nostihan hän veroprosenttia! Tuli siis juttua että niin kun viime vuonna sulle kävi näin niin nyt olisi paras hetki tarkistaa loppuvuoden tuloraja niin ei, kyllä hänellä riittää kun veroprosenttia on nostanut. No selvä se sitten on.
Kommentit (26)
Mulla paukkuu tulorajat myös, ja olen nostanut veroprosenttia parilla pykälällä. Joulukuun netto tulee olemaan pieni, mutta syksyllä 2023 tulee palautuksia ja silloin huudan että TÄNÄÄN ON TILIPÄIVÄ!
Vierailija kirjoitti:
No tuleepahan palautuksia.
No tulee mutta kun joulukuussa tuloista otetaan 60 prossaa niin kirpaiseehan se. Kun ei ole niitä edellisvuoden palautuksiakaan jemmaan huomannut laittaa, tietenkään.
Kai voisit kaverille nätisti selittää tämän asian?
Erikoista kyllä, jos on sama työpaikka ja viime vuonna käynyt samoin, niin verohallinto yleensä osaa korjata vuositulot suuremmiksi veroehdotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kai voisit kaverille nätisti selittää tämän asian?
Erikoista kyllä, jos on sama työpaikka ja viime vuonna käynyt samoin, niin verohallinto yleensä osaa korjata vuositulot suuremmiksi veroehdotukseen.
Ei verohallinto osaa laskea palkankorotuksia jo tammikuussa etukäteen vaan itse ne täytyy korjata jos haluaa tulorajansa oikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla paukkuu tulorajat myös, ja olen nostanut veroprosenttia parilla pykälällä. Joulukuun netto tulee olemaan pieni, mutta syksyllä 2023 tulee palautuksia ja silloin huudan että TÄNÄÄN ON TILIPÄIVÄ!
Miksi et nosta tulorajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulee mutta kun joulukuussa tuloista otetaan 60 prossaa niin kirpaiseehan se. Kun ei ole niitä edellisvuoden palautuksiakaan jemmaan huomannut laittaa, tietenkään.
joulukuussa on varaa maksaa enemmän veroja kun sähkökin on niin halpaa
Ei kirpaise lisäprosentit kun tilillä on monikymmenkertaisesti fyrkkaa valmiina ja se palkka lähinnä vaan katoaa sinne muun joukkoon.
En ole verokorttiin koskenut vuosiin.
Suurin osa ihmisistä ei ymmärrä verotuksesta yhtään mitään.
Minä en veroprosenttiin ole enää koskenut. Pelkkä tulorajan nostaminen riittää. Jos havaitset, että vuosituloraja riittää nippanappa, niin kannattaa nostaa!
Vierailija kirjoitti:
Eli intoilet sitä, että saat joulukuussa tienaamasi rahat vasta yhdeksän kuukautta jälkikäteen. Toivottavasti Helsingin kaupungin työntekijöistä monet omaavat mentaliteettisi, koska valtaosaa meitä harmittaisi moiset viivästykset palkkarahojen saamisessa.
Vierailija kirjoitti:
En kanssa enkä ymmärrä miksi verotoimistosta minulle laitetaan aina mahdollisimmam pieni tuloraja ja veroprosentti!? Siis jos olen tienannut viime vuonna +40 000€, niin miksi verotoimisto asettaa tulorajaksi 38 000€!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kanssa enkä ymmärrä miksi verotoimistosta minulle laitetaan aina mahdollisimmam pieni tuloraja ja veroprosentti!? Siis jos olen tienannut viime vuonna +40 000€, niin miksi verotoimisto asettaa tulorajaksi 38 000€!?
Saat verokortin 1.2., jolloin edellisen vuoden verotus ei ole vielä valmis. Verottaja käyttää siis arvion perusteena enemmänkin sitä edellistä vuotta. Toimitat edellisen vuoden verilmoituksen vasta toukokuussa ja verotus vahvistuu alkusyksystä, tästä johtuen edellisen vuoden tulot eivät ole koskaan se ainoa, millä verottaja arvioi tulevan verokorttisi tulorajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli intoilet sitä, että saat joulukuussa tienaamasi rahat vasta yhdeksän kuukautta jälkikäteen. Toivottavasti Helsingin kaupungin työntekijöistä monet omaavat mentaliteettisi, koska valtaosaa meitä harmittaisi moiset viivästykset palkkarahojen saamisessa.
Niin. Minulla ei ole rahasta niin tiukkaa.
Kerran vuodessa on kiva saada palautuksia jos vaihtoehtona on saada mätkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa on kiva saada palautuksia jos vaihtoehtona on saada mätkyjä.
On toinenkin vaihtoehto. Se että mitoittaa veronsa oikein ja menee +-0:lla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat verokortin 1.2., jolloin edellisen vuoden verotus ei ole vielä valmis. Verottaja käyttää siis arvion perusteena enemmänkin sitä edellistä vuotta. Toimitat edellisen vuoden verilmoituksen vasta toukokuussa ja verotus vahvistuu alkusyksystä, tästä johtuen edellisen vuoden tulot eivät ole koskaan se ainoa, millä verottaja arvioi tulevan verokorttisi tulorajaa.
Kyllä ne on laskeneet sen viimevuotisten tulojesi mukaan, mutta siihen tulorajaan on laskettu mukaan valmiiksi jo ne automaattisesti tulevat työtulovähennykset ym jotka on noin 2000€. Samaa ihmettelin taannoin itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa on kiva saada palautuksia jos vaihtoehtona on saada mätkyjä.On toinenkin vaihtoehto. Se että mitoittaa veronsa oikein ja menee +-0:lla...
Se veronpalautus on vähän kuin joululahja verottajalta, tulee nykyään vain vähän aiemmin.
Tänä syksynä tuli 3502€. Kiitos verottaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa on kiva saada palautuksia jos vaihtoehtona on saada mätkyjä.On toinenkin vaihtoehto. Se että mitoittaa veronsa oikein ja menee +-0:lla...
Se veronpalautus on vähän kuin joululahja verottajalta, tulee nykyään vain vähän aiemmin.
Tänä syksynä tuli 3502€. Kiitos verottaja!
"Kiitos kun sain omani takaisin"
ole hyvä vaan
Niinkin voi tapahtua, että jokin vähennys jää toteutumatta ja sitten tulee mätkyjä. Vaikka tähtäisi nollatulokseen. Sitten on ikävä yrittää raapia niitä mätkyrahoja kasaan seuraavan joulun alla.
Minulla on sellainen käsitys, että tuskin monikaan meistä vauva-palstalaisista tajuaa yhtään mitään näistä veroprosenteista. Ennakkopidätysprosentti ja lopullinen veroprosentti näyttävät menevän useimmilta varsin sekaisin, noin yhtenä yleisimpänä esimerkkinä.