Kirpparille, sukulaisille, UFF:iin?
G: Mihin viette/myytte pieneksi jääneet lastenvaateet?
Kommentit (9)
muut myyn kirppiksellä tai yritän tarjota kavereille.
kavereiden/sukulaisten valkata, mitä haluavat ja loput uffille
mulla on kaappi täynnä lasten pieneksi jääneitä, joita en viitsisi ihan ilmaiseksi antaa pois, mutta kirparilla myyminenekin tuntuu työläältä (silitys, lajittelu, hinnoittelu, kuljettelu jne).
Myyntitiliäkin olen miettinyt, mutta kun eikös ne ota silloin puolet myyntituotosta itselle eikä silloinkaan ole taetta että kaikki menisi...
Osan jaan tutuille, osan vien kirppikselle ja sieltä myymättä jääneet vien spr:n Konttiin. Joskus heitän pussin UFF:n laatikkoon jos en jaksa sen enempää alkaa kuljettelemaan ja kyselemään.
Äläkä turhaan silittele niitä. Itse ainakin heität vaatteet heti kotiin tultua pesukoneeseen. Laita vaan pöydän reunaan lappu minkä kokoisia vaatteita sinulla on esim. Pojat 80-92 ja 110-122. Silloin tiedän pysähtyä oikeiden pöytien kohdalle penkomaan kasoja. Ei tarvitse hinnoitella ym.
osan annan sukulaisten lapsille ja osan lahjoitan äidilleni myytäväksi kirpparilla.
Niin paljon on todisteita ja artikkeleita siitä, että omistaja vetää omaan taskuunsa UFF:n tuloja ja lahjoittajat luulevat, että lahjoitustavarasta saatu tuotto menee kehitysmaihin. Menee joo osa, mutta tosi pieni osa...
Reimatecit ja muut vastaavat kalliit vaatteet myyn Huuto.netissä. Muut käyttökuntoiset, joissa väri haalitunut, nyppyä ja perusvaatteet lahjoitan SPR:n Konttitavarataloon Tampereella. Menee varmasti tarvitsijoille apu!
Ja ne huonoimmat vaatteet käytän luutturättinä (pesen ulkona ikkunanpeltejä, puutarhakalusteita ja heitän roskiin kun likaantuu).
Minä olen tehnyt hyväkuntoisista pienistä vaatteista "paketteja" ja Huuto.nettiin. Tällä viikolla tein muksujen kanssa suursiivouksen ja saimme kasaan 7 säkillistä pieniä vaatteita UFF-keräykseen. UFF:n piti hakea ilmoituksensa mukaan vaatepussit tänään, mutta tuolla postilaatikon vieressä näkyvät vieläkin olevan > tähän loppui UFF kannatukseni! Nuo säkit vien SPR:lle ja Huuto.nettiinkin jäi vielä aikalailla myytävää... terveisin Kaksosten Iskä
kirpparilla ja ne mitkä ei mene kaupaksi siellä vien lahjoitukseen. Risat pistän roskiin.