Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olitko sinä lapsuudessasi virikelapsi?

Vierailija
17.09.2011 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaa, kun olin päiväkodissa, niin subjektiivista päivähoito-oikeutta ei ollut olemassakaan. Päiväkodissa, tai oikeastaan tarhassa, oli vain sellaisia lapsia, joiden vanhemmat oikeasti tarvitsivat sen paikan.

Vierailija
2/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti teki iltatöitä, joten kotona oltiin eskariin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syntynyt 1970-luvulla. Subjektiivinen päivähoito-oikeus on tullut vasta 1990-luvulla. Olisko nuorempia vastaamaan, kiinnostaisi kyllä.

Vierailija
4/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista, monenako päivänä) 4-vuotiaasta alkaen. Viihdyin hyvin ja tarhassa oli paljon muitakin naapuruston lapsia. Asuimme isoissa kerrostaloissa, joiden lähellä tarha oli.

Vierailija
5/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mikään vaahteranmäen eemeli ollut vaan virikkeellisyyteni johtui aivan muusta.

Varttuneempana annoin virikkeitä parin pitäjän juoruämmille.

Jaa ettei tarkoita sitä? Mistäs minä voisin tietää, kun käsitettä "virikelapsi" ei minun nuoruudessani ollut edes keksitty. Eikä minun omien lasteni päivähoitoaikaan, kun silloin oli vain "lastensuojelullisista syistä" päivähoidossa olevia, eli käytännössä yleensä alkoholistien lapsia.

Vierailija
6/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväkodissa kerhossa kun pikkusiskoni syntyi. Se oli klo 9-12. Se oli nimellä kerho ja siellä oli pihan muutkin lapset joiden äidit olivat kotona. Olin 5-vuotias.

Vuosi oli 1976 ja subjektiivista päivähoitoa ei ollut, äitini ei mm. saanut siskolleni hoitopaikkaa lähtiessään lyhyen äitiysloman ja sitten palkattoman virkavaan jälkeen töihin siskon ollessa reilun vuoden ikäinen ja mummini tuli hoitamaan siskoa kotiin, itse olin tuolloin eskarissa.

En tiedä miten tuo kerho oli järkätty, mutta muistuti ihan tavallista puolipäiväistä päivähoitoa ja oli ihan tavallinen juttu siis todellakin. Tämä Helsingissä.