Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kuinka nopeasti tissit tottuu yöimetyksen pois jättämiseen ja miten imetys on onnistunut
16.09.2011 |
niiltä, joiden vauva on nukkunut täydet yöunet jo tosi pienenä?
En tiedä mihin asti meidän 9 kk ikäinen vauva nukkuisi, jos en häntä yöllä syöttäisi. Tissit vaan meinaa räjähtää jo tuossa 7-8 tunnin jälkeen. Vauva ei useinkaan edes herää syödessään. Toisaalta yöimetys kai edesauttaa seuravan päivän maidontuotantoa, niin en ole uskaltanut senkään takia pyrkiä lopettamaan.
Kommentit (2)
vaan yksinkertaisesti lykkään tissin suuhun, niin alkaa syödä. Paremmin nukkuukin, kun ei herää. Jos ehtii herätä kunnolla ennen mua, niin saattaa hillua syötön jälkeen tunninkin.
AP
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mä olen ainakin juurikin 7-8 h kuluttua herättänyt vauvan tosi varovasti puhumalla hänelle hiljaa. Jos ei ole se auttanut, niin hitusen järeämpiä keinoja asteittain kehiin. Kerran hän ei herännyt lainkaan, mutta söi todella ahnaasti, eli oli jo maha ehtinyt aika tyhjäksi.
Ihan alussa mä en saanut unta enää noin 2 h päästä edellisestä syötöstä ja oli pakko pumpata tyhjemmiksi, kun maito alkoi pakkautua. Vähitellen rinnat venyivät, mutta samalla vauvan pisin unipätkä piteni. Alussa se oli ollut 4 h, parin kuukauden iässä se oli jopa 7 h. Kyllä monesti tuntui, että rinnat poksahtaa, mutta vähitellen ne venyivät ja puolivuotiaan kanssa ei ole enää ollut rinnoissa kipua aamuisin.
Kyllähän tuo on välillä harmittanut, mutta toisaalta maitoa on aina tullut jopa yli tarpeen ja vauva on vielä kasvanutkin kovaa vauhtia, joten enimmäkseen olen ollut vain tosi tyytyväinen.
Ai niin, meillä vauva syö aamuisin muutaman kerran normaalia lyhyemmin välein, ilmeisesti kompensoidakseen yön pitkää syömättömyyttä. Illalla sitten taas on rinnat tyhjemmät.