Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin lapset tuli meille yöksi. Tytär pyysi vain toista lasta yöksi, mutta ei kuulemma

Vierailija
16.09.2011 |

voi pikkusiskoa jättää yksin, niin tulivat molemmat. On uusia naapureita, ei tunneta toisiamme.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joutuisi kenties itse viihdyttämään sitä toista lasta? Miksi teillä sitten on lapsi, jos ette halua olla niiden kanssa? Siis jos toinen menee kaverilleen, niin silloinhan on just hieno tilaisuus antaa jakamton huomio sille kotona olevalle lapselle. Eikö?

ellei satu olemaan hirvittävää työtilannetta ja muutama homma pitäis saattaa valmiiksi. Tällöin mä pidän kyllä molemmat kersat kotona niin viihdyttävät toisiaan. Tai sit menevät molemmat pois jaloista. (No en kyllä toimisi ennalta sopimatta näin).

Vierailija
2/19 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ap:sta ilmaisen lapsenvahdin, ja voi nyt mennä rauhassa ryyppäämään miehensä kanssa ku lapset on yötä muualla :)

Hyvä ap, olet hieno ihminen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana, silloin ärsytti mutta myöhemmin tajusin että oikein sillä pikkuveljellä ei ketään kavereita ollu :/

Vierailija
4/19 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syitä miksi joskus saattaisi olla ko tilanne: minulla tai meillä aikuisilla on joku työ jonka aikana haluamme, että lapset viihtyvät keskenään, jotta saamme homman valmiiksi. Tai jollakin lapsella ei ole kavereita jostakin syystä ja haluan, että hän ei jä yksin. Tai jollakin lapsella on mjuuten joku vaikea asia, joten en halua turhaan rassata häntä enempää. Perheillä voi olla monia syitä, muitakin syitä kuin että joka lapselle sama aina ja koko ajan.

Näistä nyt ei ainakaan yksikään kuulosta järkevältä syyltä. Millaiset sisarukset on opetettu niin riippuvaisiksi toisistaan, että eivät viihdy yksinään vanhempien kiireellisen työn ajan? Millainen vanhempi laittaa lapsen kärsimään sen vuoksi, että hänen sisaruksellaan ei ole kavereita ja pakottaa senkin lapsen jäämään kotiin, jolla niitä kavereita ainakin toistaiseksi vielä on? Tai miten lapsi kasvatetaan kateelliseksi sisaruksen yövierailuista, että ne "rassaavat" häntä? Ja eikö syy ole tällöin ko. lapsessa eikä siinä yökylään kutsutussa? Tosi kurja tapa huonontaa sisarusten välejä tällä tavalla, ei itselle ole tullut ikinä mieleenkään.

Vierailija
5/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaverin pikkuveljelle tulee paha mieli jos joutuu jäämään yksin (isosisko siis 9v, pikkuveli 5v). Ei myöskään saa syödä ollenkaan karkkia koska pikkuveljelle tulee siitäkin paha mieli (pikkuveljellä diabetes).

(Meidän lapsi saa kyllä mennä heille leikkimään jos ottavat pikkuveljen mukaan leikkiin jos tämä sattuu haluamaan)

Vierailija
6/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsista on suuresta luokasta. Toisen lapsen luokalla on vain 2 tyttöä.

On lapselle kurjaa, jos sisko on usein yökyläilemässä, ja itse ei pääse koskaan mihinkään.

Vierailija
7/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jokaisen ole tarkoitus saada samaan aikaan samoja asoita, vaan joskus tarjoutuu tilaisuus toiselle, joku toinen kerta sitten muille.

En mä liion jaa lapsilleni esmes jotain hyvää jälkkäriä tismalleen samoja määriä (siis en tarkotuksella eri määriä, mutten mittailemaan rupea).

Toki pidän huolen, ettei joku jää aina saamapuolelle ja toiset plussalle.

Vierailija
8/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte ja miksi naapurit päästävät lapset yöksi, jos ette tunne toisianne?

Vierailija
9/19 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmana meidän ex-naapurit kyseessä :D

Vierailija
10/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on yökylässä ;)

Vierailija
11/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen isosta perheestä, mutta kyllä kukin meistä kävi yksin kavereidensa luona. Se että joistain kavereista tuli useammainkin kaveri tai liki perheenjäsen, ei muuttanut sitä, ettei kaverin kanssa olis voinut olla kahden. Ja toisilla oli enemmän kavereita kuin toisilla, ollaan sen verran erilaisia.

Vierailija
12/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen nimittäin, että ap:n oma lapsi on lähempänä naapurin pikkusiskon ikää, ja isosisko on vanhempi.

Meillä on vähän sama tilanne naapurin kanssa, kun hänen poikansa on meidän keskimmäisen pojan ikäluokkaa. Jostain syystä naapuri kuitenkin haluaa kutsua aina meidän vanhemman pojan esim. leikkimään oman poikamme kanssa ja muutenkin puhuu vain meidän vanhemmasta pojasta.

Tilanne on vähän hankala, kun meidän vanhempi poikamme ei ole oikeastaan juurikaan kiinnostunut leikkimään tämän nuoremman naapurin pojan kanssa. Pojallamme on ikäisiäänkin kavereita vaikka kuinka paljon!

Keskimmäinen poikamme taas leikkii mielellään ikäisensä naapurin pojan kanssa. Jostain syystä tämä ei vain ole naapurimme mieleen. Siispä tilanne on tosiaankin hankala, ainakin meidän kannaltamme.

voi pikkusiskoa jättää yksin, niin tulivat molemmat. On uusia naapureita, ei tunneta toisiamme.

Vierailija
13/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä ikäerolla.

Ja niistä vanhin saa käydä yökylässä. No okei, mummolaan menee kaikki joskus mummon tai lapsien pyynnöstä mutta muuten tuotetaan armotta lapsille pettymystä kun ei saa mennä mukaan.

Meillä esikoinen on 7- vuotias ja hän reippaana voi mennä kaverille yöksi mutta muut lapset kyllä menee sitten aikanaan omille kavereilleen.

En ymmärtäisi jos meille sopimatta tulisi jostain perheestä useampi lapsi. Jos oma lapsi menisi johonkin sopimatta niin soittaisin poliisille.

Kummallista käytöstä. Ehkä on tapahtunut väärinymmärrys? Pitäisi sopia asioista aikuisien?

Vierailija
14/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin itse kuvitella sanovani samoin, joko menette molemmat jos kylään saa mennä tai sitten ette kumpikaan. Ja todennäköisesti jatkaisin, koska vain toinen on kutsuttu, eikä itseään voi kutsua kylään, ette mene kumpikaan.

Mutta syitä miksi joskus saattaisi olla ko tilanne: minulla tai meillä aikuisilla on joku työ jonka aikana haluamme, että lapset viihtyvät keskenään, jotta saamme homman valmiiksi. Tai jollakin lapsella ei ole kavereita jostakin syystä ja haluan, että hän ei jä yksin. Tai jollakin lapsella on mjuuten joku vaikea asia, joten en halua turhaan rassata häntä enempää. Perheillä voi olla monia syitä, muitakin syitä kuin että joka lapselle sama aina ja koko ajan.

Vierailija
15/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun toinenkin saa, niin toisenkin pitää saada. Jos toisella on synttärit ja se saa lahjoja, niin jotain kivaa pitää toisellekin ostaa, ettei tule paha mieli. Just joo... Elämähän on oikeastikin aina oikeudenmukaista.

Vierailija
16/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen nähden, että kenenkän elämäntilannetta ei voi tietää. Ja en ole muuten koskaan itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta muuten vaan toivoisin, että tällä palstalla vähän laajennettaisiin katsantokantaa. Voihan se syy olla joku muukin kuin se, että kun toinen saa niin toisenkin pitää saada. Itselleni tulee mieleen sen kummempia miettimättä n. kymmenen syytä.

Vierailija
17/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joutuisi kenties itse viihdyttämään sitä toista lasta? Miksi teillä sitten on lapsi, jos ette halua olla niiden kanssa? Siis jos toinen menee kaverilleen, niin silloinhan on just hieno tilaisuus antaa jakamton huomio sille kotona olevalle lapselle. Eikö?

Vierailija
18/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen nähden, että kenenkän elämäntilannetta ei voi tietää. Ja en ole muuten koskaan itse ollut vastaavassa tilanteessa, mutta muuten vaan toivoisin, että tällä palstalla vähän laajennettaisiin katsantokantaa. Voihan se syy olla joku muukin kuin se, että kun toinen saa niin toisenkin pitää saada. Itselleni tulee mieleen sen kummempia miettimättä n. kymmenen syytä.

Vierailija
19/19 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itsekseen ja toisen on opittava siihen, että aina ei ole minun vuoroni...

tämä silti, vaikka ikäeroa on vain reilu vuosi ja naapurilapset kytännössä molempien kavereita