Miksi miesten on helpompaa hyväksyä exien nyksä kuin naisten?
Luulisi, että miehelle on vaikeampaa hyväksyä eksän nyksä, koska tämä nyksähän saa olla alsten kanssa enemmän kuin isä itse.
Mutta kyllä se niin on, että harvemmin näistä miesten riidoista/inhosta kuulee mutta naiset haukkuvat päivittäin nyksiä.
Kommentit (11)
exän nyksän hyväksymiseen onko suhteesta lapsia vai ei? jos exän nyksä on ääliö, on se sitä oli lapsi eli ei. jos taas on hyvä ihminen, on se sitä oli lapsia tai ei.
se määrää jopa siitäkin lapsesta johon hänellä ei ole biologista sidettä.
Taitaa olla vain niin, että sun tuttavapiirissä on ollut noin.
Mun lasteni isä kyllä jätti mut, mutta silti se ei ole hyväksynyt mun seurustelusuhteitani. Mun pitäisi antaa myös hänelle, jos annan muillekin, mutta ei hän halua mua takaisinkaan, seksiä vain. Tätä piinaa on kestänyt nyt jo 10 vuotta.
erilainen kokemus.
Yksi yhteinen lapsi. Erosimme jo kun poika oli alle kuukauden ikäinen. Tapasin uuden miehen aika pian, mutta aloimme seurustella vasta kun lapsi oli vajaa 8kk (lapsen takia halusin tutustua kunnolla ja varmistaa ennen seurustelua, ettei uusi mies säiky arkea lapsen kanssa jne...no, ei kuulu tähän mutta kuitenkin).
Entinen ei ollut tähän asti yhtään lapsesta kiinnostunut, mutta kuultuaan uudesta miehestä, alkoi vaatia jokaviikonloppuisia tapaamisia, soitteli viikollakin, uhkaili sekä minua että nykyistäni, vuoroin haukkui minut ja vuoroin itki että rakastaa, lähetteli itsemurhaviestejä, väitti etten hoida lastani kunnolla ja levitteli miehestäni perättömiä juttuja ympäriinsä jnejnejne....
Lopulta jouduin ottamaan yhteyttä poliisiin ja tekemään pari rikosilmoitusta. Tämä tepsi, ei ole ollut meidän perheeseen enää missään yhteyksissä aikoihin. Nyt odotan toista lasta tämän uuden mieheni kanssa ja toivon että saamme jatkaa samanlaista rauhaisaa elämää jatkossakin.
Ei pidä yleistää. Näitä löytyy molemmista sukupuolista. :)
Eronneista ihmisistä juuri miehillä on nopeammin nainen kuviossa ja mennään yhteen ja perustetaan uusperhekuvio, josta itketään av-palstalla. Äidin tehtävä on puolustaa lastaan ja silloin ei nyxä ole tässä kuviossa hyvä ihminen.
Ja jos nyxä on tullut kuvioon ns. rinnakkaissuhteen kautta, se mutkistaa tilannetta entisestään.
Eronneista ihmisistä juuri miehillä on nopeammin nainen kuviossa ja mennään yhteen ja perustetaan uusperhekuvio, josta itketään av-palstalla. Äidin tehtävä on puolustaa lastaan ja silloin ei nyxä ole tässä kuviossa hyvä ihminen.
Ja jos nyxä on tullut kuvioon ns. rinnakkaissuhteen kautta, se mutkistaa tilannetta entisestään.
Miksi naisen pitää puolustaa lastaan ihmiseltä, jonka seurassa lapsi on joka toinen viikonloppu?
Kun taas mies joutuu hyväksymään sen, että äidin nyksä alkaa elää joka päivä perhe-eleämää oman lapsen kanssa. Miksi miehet eivät saa tästä kilareita ja tee ls-ilmoituksia ja raivoa, että lapsi ei saa olla tuon miehen seurassa? jne jne
Miksi isäpuolet eivät saa samaa paskaa niskaan isiltä kuin äitipuolet saavat äideiltä?
Miksi miehet osaavat käyttäytyä näissä tilanteissa noin miljoona kertaa fiksummin kuin naiset?
minä en tapaile vkl-isiä juurikaan tästä syystä. Kokemukset opettaa.. Jos mies perustaa perheen ja eroaa koen vastenmieliseksi tarpeen etsiä uusi kumppani ja taas lisääntyä ja tehdä arjesta ihmissuhdesoppa. Niille joilla toimii hatun nosto. Henk.koht en tunne yhtään uusperhekuviota, jossa jotakuta ei olisi tavalla tai toisella loukattu. Ajatelkaa nyt, jos mies lähtee toisen naisen matkaan joutuu jätetty tätä näkemään lasten takia halusi tai ei. Epäinhimillistä! Ja kun häntä on loukattu niin ei sais sitä näyttää tai on se sekopää-ex. Niin.. Siinä pitäis lastenedun nimissä hjayväksyä ja jaksaa hoitaa kaikki ja mies elää uutta suhdettaan.. Perheneuvolat on täynnä nimenomaan uusperheitä ja niissä eroprosentti on hurja, joten aika kova hinta aikuisten tarpeesta aina olla jonkun kainalossa kihnuttamassa.
Kahden exän kanssa itse asiassa. Tosin kummastakaan suhteesta ei ollut lapsia.
Mutta asiaan... Ensimmäisen poikaystävän jätin 2 vuoden seurustelun jälkeen toisen vuoksi. Muutama kuukausi oli melkoista, ex kyttäsi asunnon ulkopuolella. Jos lähdin käymään kaupassa kävellen, ex ajoi autollaan vierellä samaa vauhtia kuin minä kävelin. Soitteli kymmeniä kertoja päivässä, laittoi kirjeitä jne. Puhui paskaa uudesta poikaystävästäni.
Toinen poikaystävä (toi sama minkä vuoksi jätin ekan poikaystäväni) petti mua toisen naisen vuoksi. Olin katkera ja vihainen, mutta en mä silti siitä toisesta naisesta paskaa jauhanut. Itse löysin sitten nykyisen aviomieheni n vuoden kuluttua erosta. Huvittavaa kyllä, ex ei sulattanut asiaa ollenkaan. :o. Ei sentään niin sekopääksi alkanut kuin eka poikaystävä mutta yritti kaikkensa saadakseen minut takaisin. Soitti joka päivä ja puhui rakkaudestaan jne. Ei millään meinannut ymmärtää että ei onnistu. kestihän siinä melkein vuoden että pääsin rauhaan...