Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lto: kannatatko lapsen kotihoitoa 3-vuotiaaksi?

Vierailija
16.09.2011 |

Kun siellä päiväkodissa työskentelette niin mikä on mielipiteenne asiasta?

Muutkin päiväkotien työntekijät saa vastata, muut sitten ei :P

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotiin jääminen ei aiheuta tolkutonta stressiä rahasta niin ehdottomasti.

Mutta ei tähän ole yhtä oikeaa vastausta. Jos vanhempi esim. surisi rahaongelmia ja on kotona stressaantunut jatkuvasti ei se parempi vaihtoehto hoidolle ole.

Kannatan sitä, että vanhemmat aidosti seuraavat millainen hoitopaikka lapsella on. On hyviä ja valitettavasti myös huonoja päiväkoteja. Hyvä perhepäivähoitaja on erinomainen vaihtoehto.

Vierailija
2/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouduin viemään omanikin nuorempana päiväkotiin. Eli aina siihen ei ole mahdollisuutta ja ymmärrän senkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kotihoito tai perhepäivähoito kuin päiväkoti.

Omat lapseni olleet 3v asti pph:ssa, itse en halunnut olla kotona ;)

T. Entinen lto nykyinen luokanopettaja

Vierailija
4/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille kannatan päivähoitoa mielellään hieman aikaisemmin, kuin 3-v. että lapsi ehtii oppia suomea kunnolla ennen koulua.

Vierailija
5/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on nyt 1v4kk ja kotona pidän vähintäänkin tuonne 3v. asti, vaikka taloudellisesti on tosi tiukkaa.

Minulla on paljon vanhoja opiskelukavereita (lto-opiskelijoita siis) ja vain yksi heistä on vienyt alle 3-vuotiaan hoitoon. Kun itse on siellä pk:ssa töissä, tietää, millaista siellä on. Ei ole mielestäni pienten paikka.

Vierailija
6/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän myös jos rahatilanne vaatii työhön menoa. Itse olen hoitanut kaikki 4 omaani kotona 3v asti.

Vierailija
7/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmevuotias ei päiväkodista tarvitse, eikä saa mitään muuta kuin perushoivaa.

Kolmevuotiaidenkin leikit on pääsääntöisesti vielä rinnakkaisleikkejä.

Jos koti on tavallinen ja lasta jaksetaan käyttää ulkolemassa, puuhataan yhdessä (ei siis 12h videoita) ja vaikkapa kerran viikossa muskarissa tmv., niin se riittää.

lastenhoitaja

Vierailija
8/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pohtinut että veisinkö päiväkotiin jo 2-vuotiaana. Viihdyn ihan hyvin kotona, ja taloudellisesti on mahdollista olla kotona kunnes lapsi 3v. Taidan harkita vakavasti että olen tosiaan siihen asti kotona.

Omassa ystäväpiirissä useimmat vie siinä 2v ikäisenä jo hoitoon. Lapseni on kyllä ihan hyvin kehittynyt ja sosiaalinen että ei siitä varmaan kovasti haittaakaan ole jos vasta 3v menee päiväkotiin.

Ap

Vierailija
9/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: lto

Vierailija
10/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pph ja mulla on ollut moni lto:n lapsi hoidossa. Suurin osa lapsista on aloittanut hoidon vasta lähempänä kolmen vuoden. Senkään ikäisiä lto:t eivät ole halunneet laittaa päiväkotiin.

Vierailija
11/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatan hoitoon viemistä vasta kun lapsi on vähintään kolme-vuotias. Tätä pienemmän veisin mielummin perhepäivähoitoon kuin päiväkotiin, jos vain paikkakunnalla on mukava perhepäivähoitaja, jos lapsi tarvitsee hoitoa kodin ulkopuolella.

Vierailija
12/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin syli aina kun tarpeen, rauhalliset ruokailuhetket, hiljainen ja rauhallinen ääniympäristö, lapsella rauha kasvaa ja tarkkailla maailmaa, äidin mahdollisuus seurata lapsensa kehitystä, lapsen ilo, kun äiti iloitsee hänen oppimistaan uusista taidoista, stressaamaton kasvuympäristö....

...siinä vain muutama syy, miksi en omaani vie ennen kuin täyttää 3 vuotta.

Vierailija
13/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kymmenen lasta tai vähemmän niin veisin päiväkotiin. Luotan enemmän päiväkoteihin kuin perhepäivähoitajiin. Päiväkodeissa aikuisia on enemmän ja toisten tekemisiin puututaan, jos jollekin meinaa tulla ylilyöntejä. Perhepäivähoitaja voi puuhastella mitä vaan, eikä kukaan tiedä siitä mitään.

Vierailija
14/14 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenkaikkiaan. Eli esim. hoitopäivän pituudesta. Minusta maaginen 3v. ei ole ehdoton raja. Päinvastoin ehkä toisaalta kannattaisi mieluummin viedä lapsi jo 2-vuotiaana päiväkotiin, koska silloin hän pääsee (yleensä) pienempään ryhmään, jolloin sopeutuminen päiväkotiin voikin olla helpompaa. Itse olen vienyt lapseni hoitoon alle 3-vuotiaina. Meillä lapsilla on ollut aina lyhyet hoitopäivät (max 7h) ja pitkät lomat (isä opettaja). Lisäksi kukaan lapsista (kuopusta lukuunottamatta) ei ole ollut hoidon aloittamisen jälkeen yhtäjaksoisesti hoidossa kouluikään saakka (olen siis ollut äitiyslomilla ja hoitovapailla välissä, 5 lasta).

En näe päiväkotia minään virikepajana, vaan kelvollisena hoitopaikkana vanhempien opiskelun tai työssäkäynnin ajaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän