Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rouva vai neiti jos on saanut lapsen ja ei ole naimisissa?

Vierailija
14.03.2011 |

Niin itse näen että rouvaksi tullaan vain menemällä naimisiin tai iäkästä neitiäkin voi nimittää rouvaksi.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1950- luku soitti ja halusi termit takaisin 

Vierailija
42/70 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi taivahan vallat, ei kai se lapsi tee naisesta rouvaa vaan äidin. Neiti hän on myös edelleen , jos ei ole liitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä,? 

Vierailija
44/70 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko hyvän näköinen eli neiti.

Pahan näköinen voi olla rouva jos ei ihan kuvottava ole.

Vierailija
45/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mrs. on rouva. Ms. on neiti

Mutta oliko niin, että jos ei ole varma kumpi on tai halua korostaa "rouvaa", voi myös neiditellä (Ms.) aina varmuuden vuoksi?

Päin prinkkalaa! Väärin! 

Mrs. on rouva, Miss on neiti. 

Ja kun miesten puhuttelustakaan ei selviä - eikä kenellekään kuulu - onko kyse naimattomasta vai naineesta, keksittiin Ms., joka EI KERRO NAISEN siviilisäätyä. Eikö kouluissa ole opetettu englannin alkeitakaan?????

Vierailija
46/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se perinteisesti kuuluu vain naimisissa oleville, mutta olen kuullut jo vuosikymmeniä sitten sellaista, että häveliäisyyssyistä erityisesti konservatiivisempi ihminen saattaa kutsua avoliitossa olevaa äidiksi tullutta rouvaksi, vaikka hyvin tietää, että muodollisesti eivät ole naimisissa (mutta tosialliset olosuhteet vastaavat sitä). Ja onhan jo pitkään joka tapauksessa vanhempia tuntemattomia naisia rouviteltu (kun ovat sen ikäisiä, että on oletettavampaa, että ovat naimisissa elleivät jo leskiä).

Vierailija
47/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies pysyy koko ajan miehenä, oli naimaton tai ei?

Vierailija
48/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen saa nykyään olla mitä haluaa ja mikä parhaimmalta tuntuu? Mieskin voi pyytää kutsumaan itseään neidiksi, vai kysytäänkö häneltä sitten, että olethan varmasti naimaton?

Vierailija
49/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portto

Vierailija
50/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelen vanhempia naisia, joiden nimeä en tiedä rouviksi. " Rouva, teidän käsilaukku jäi!" Tms vaikka bussissa. Mikä muu sana edes kävisi ? Nuoret on tyttöjä, neiti on jotenkin hölmö sana. 

Vierailija
51/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti muka on ns aikuisia miehiä, jotka nimittelee eronnutta naista näillä ehdotetuilla p**tto ja h**ra - nimityksillä, jos naisella on lapsia? Mun lapset on jo aikuisia, joten en kulje heidän kanssaan missään, miten osaatte h**ritella minua? 

Vierailija
52/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä?  Ihan minua kutsutaan  etunimellä.Siitä hulimatta on jo 2 aikuista lasta.Koskaan en ole  kuitenkaan ollut avioliitossa.

Vierailija
53/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ei..p.o. eikä.

Vierailija
54/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mrs. on rouva. Ms. on neiti

Mutta oliko niin, että jos ei ole varma kumpi on tai halua korostaa "rouvaa", voi myös neiditellä (Ms.) aina varmuuden vuoksi?

Ms. käy molemmista, sekä rouvasta että neidistä. Mrs. on rouva ja Miss on neiti. 

Vierailija
55/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisia pitää luokitella eri nimityksillä kun kaikki miehet ovat herroja siviilisäädystä huolimatta.

Vierailija
56/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim vanha mummo pudottaa hanskansa ja huudatte perään... kyllä minä sanon "rouva, teiltä putosi hanska..

huutaisin "Hei nainen, oottekste naimisissa, tai ootteko te koskaan ollut? Oletteko eronneet tai onko mies kuollut? Joka tapauksessa, teiltä putosi hanska!"

....naisoletettu unohtui.

Vierailija
57/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rouva ja siksi kysyin tätä. Näköjään olette suurin osa samaa mieltä.

Olen siis mielestäni neiti. Vaikka nyt muutin avoliittoon miehen kanssa ja olen alle 30 vuotias ja minulla on yksi lapsi.

ap

Niin minustakin. Minä olen 55 vee Neiti 💃

Vierailija
58/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kohteliaisuuteen kuuluu puhutella naista rouvaksi. Sillä ei ole mitään tekemistä siviilisäädyn kanssa. 

Tämä kaikille nuorille ja vasta kotoutuneille tiedoksi. 

Vierailija
59/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on naisihminen, joka ei ole koskaan mennyt naimisiin. Sitten naimisiin menon jälkeen on ikuisesti rouva, vaikka eroaisikin tai jäisi leskeksi.

Vierailija
60/70 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kohteliaisuuteen kuuluu puhutella naista rouvaksi. Sillä ei ole mitään tekemistä siviilisäädyn kanssa. 

Tämä kaikille nuorille ja vasta kotoutuneille tiedoksi. 

Olen nelikymppinen ja minua puhuteltiin kerran rouvaksi kaupassa. Silloin kyllä järkyin ja ajattelin, että olenko todella niin vanhan näköinen. Olen tottunut siihen, että minua puhutellaan tyyliin "Hei sinä lippispäinen tyttö" tai "Hei kaveri" tai jotain vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi