Sterilisaatiosta:
Mulle sterilisaatio ei ole millään tavalla tasa-arvokysymys, vaikka olenkin nainen, jolle on sterilisaatio tehty.
Meillä operaatio tehtiin minulle juuri siitä syystä, että MINÄ en enää halua lisää lapsia. Ei kyllä mieskään, mutta halutessaan myös hän voi mennä toimenpiteeseen. Kumppani voi vaihtua vielä molemmilla ja kyllä se päätös on vain tehtävä itsessään, haluaako lapsia vai ei. Minä en enää koskaan kenenkään kanssa ja jos ei mieskään, hänellähän on myös mahdollisuus teettää sterilisaatio siltäkin varalta, että vaimo vaihtuu.
Kommentit (44)
miten ex-mieheni vasektomia olisi auttanut minun ja uuden mieheni ehkäisyasioissa avioliitossamme.
Ps. ex-mieheni on saanut 2 lasta uuden vaimonsa kanssa ja tällä vaimolla ei ole lapsia ennenstään. Eli jos mieheni olisi pannut piuhansa poikki, ei tämä nainen olisi saanut lapsia ex-mieheni kanssa. Me kaikki olemme tyytyväisiä tilanteeseen, paitsi tämä jankkaaja.
olisi auttanut minun ehkäisyongelmiin uudessa avioliitossani. Hei jankkaaja, voisitko perustella minullekin, miksi ex-mieheni olisi pitänyt panna piuhat poikki, eikä minun, vaikka minä en halunnut enää lapsia.
Pimpelipom, hei vastaus mullekin, miksi olen alistettu.
elämään. Erosimme kun olin 39v. Rakastuin työkaveriin ja menin hänen kanssaan naimisiin.
Ei siinä olisi paljon miehen vasektomiat auttaneet uudessa liitossani.
Ei se muuta sitä että MINÄ en halua enää lisää lapsia.
Kuinka yksinkertainen pitää olla ettei tätä ymmärrä?
että siitä teidän sterilisaatiosta hyötyy myös miehenne? Jää häneltä ehkäisyntarve kokonaan! Ja tosiaan hyvä pointtitoi, että tulevaisuudessa kun teidän kauneus rupsahtaa, niin ukkonne lähtee nuoremman matkaan ja hankkii uuden perheen. Siinä ei paljon enää teidän sterilisaatiot paina!
On bullshittiä väittää, että menitte sterilisotavaks itsenne takia. Miehenne olisi voinut mennä sterilisaatioon teidän takia! Mutta ei mennyt. Ja se on se juttu!
Hankkikaa parempi mies niin saatatte saada jostain kunnioitusta
Niin. sinä et halua enää lapsia!! Sillonhan sun miehes voi mennä napsauttamaan ne piuhat, niin sä et saa enää niitä lapsia. Niin yksinkertaista.
Ai mutta joo...sun miehes pitää varmsitaa, että voi jatkaa sukuaan sittenkin kun sä rupsahdat. Siis jonkun nuoremman kanssa. Siinä sitten vanhenet rauhassa ja onnellisena siitä, että sterilisoit ittes...*elämän tärkeimpiä päätöksiä*
ja sillains.
uuden perheen, vaikka vaimo ja lapset kuolivat. Sekö ei olisi ollut sallittua?
Siskot siis, miehiltä piuhat poikki, vaikka väkisin, etteivät vain tee lisää lapsia jos satutte kuolemaan. Kiusa se on pienikin kiusa.
mutta esim. puolison kuolema on ihan mahdollinen. Meillä ystäväpariskunnassa vaimo kuoli 27-vuotiaana, joten ehkä se on siksi tällaisissa pysyvissä ratkaisuissa mielessä.
Ja sen verran realisteja ollaan, että vaikka kuluneiden 15 v aikana ei olla eroa mietitty, niin emme voi olla 100 % varmoja siitä etteikö tilanne muuttuisi esim. seuraavan 5 v aikana.
Tosin pakko kyllä sanoa että kuulostaapa romanttiselta että meillä ei miehelle ole tehty vaan mulle, jos vaikka mies haluaa vielä jonku kanssa tehä lapsia :D no realistisuuttahan sekin.
Pakko kyllä kommentoida vielä niin kutkuttava aihe, että onko teillä tosiaan miehet sitä mieltä että haluavat tehdä vielä lapsia (toisen ihmisen kanssa) kun teidän perheessä on lapsiluku täynnä? puhutteko tosiaan tällä tavalla kun puhutte ehkäisymenetelmistä? POISLUKIEN PUOLISON KUOLEMA, TARKOITAN TULEVIA MAHDOLLISIA AVIOLIITTOJA. vai puhutteko kenties tyyliin "no jos toinen meistä kuolee" ja sisimmissänne mietitte mahdollista avioeroa. Tähän keskusteluun olisi kyllä mielenkiintoista saada miehien mielipiteitä!
niin se kuuluisa luetunymmärtäminen kiitos. ei ihme että täällä palstalla aina tingataan viimeiseen vereen asti kun kaikki tosiaan lukee toisten tekstejä ne "omat lasit" päässään. Eli tehdään haluttu oletus toisen tekstistä jotta päästäsiin sanomaan se oma mielipide, vaikka se ei tavallaan edes liity kirjoittajan asiaan. en edes aio kommentoida missä se luetunymmärtäminen meni pieleen, vinkkinä toki voin sanoa että kyllä se tuosta tekstistä pitäisi huomata jo ensisilmäilyssä.
jos nainen ei halua lapsia niin nainen teetättää sterilisaation, jos mies ei halua niin mies teetättää itselleen. Jos kumpikaan ei halua lapsia ja terveessä parisuhteessa eletään niin kai asiasta keskustellaan? Jos tuntuu siltä että miehelle se on helpompi tehdä niin mikä sen estää? vai pitäisikö siis naisen heti alkaa marttyriksi tyyliin "no älä tee minä teen, sinähän voit vaikka vielä haluta joskus lapsia". No thanks, oletan että mieheni on ihan aikuinen ihminen joka kyllä osaa itse sanoa minulle jos haluaa/ei halua niitä lapsia enään. Aivan samalla tavalla kuin minä osaan ilmottaa hänelle.
Ainiin ja todellakin olemme niin naiveja että kuvittelemme liittomme kestää toisen kuolemaan. Ja uskallamme ainakin näillä näkymin toivoa että elämme vanhoille päiville yhdessä. Ja hei nyt tarkkana kiitos: en tarkoita että kaikki maailman ihmiset elävät 90vuotiaaksi kumppaniaan kädestä pitäen. enkä tarkoita että lesken pitäisi elää yksin. Ja onko se nyt joltain teiltä pois jos me uskomme avioliittoomme ja toivomme elävämme pitkän elämän, häiritseekö se nyt jotain ihmistä täällä palstalla henkilökohtaisesti? Jos tekee niin lupaan ottaa eron ja sterilisoida itseni!
"Kulta, minä menen sterilisaatioon koska en halua lapsia. Se mitä sinä teet kuolemani tai avioeromme jälkeen, ei liikuta minua."