uskallatko vetästä wc paperihylsyn
pöntöstä alas? nää uudet siis veteen hajoovat? mä en
Kommentit (22)
koska törmäsin tällaiseen veteenhajoavaan versioon ensimmäisen kerran ulkomailla, jossa vessat ylipäätään vetaa paljon huonommin. Sinne se hulahti, niin enpä ole epäröinyt kokeilla sitä kotonakin. Loistokeksintö!
Tehtiin ihan koko perheen voimin tieteellinen testi miten hajoaa veteen! Oli jännää! Halvat on huvit! :)
Se nimittäin ei ole enää mikään ympäristöteko!
annan sen muhia siellä seuraavaan vessakertaan. On sit varmasti vettyny ja pehmenny. Samoin teen Tampaxien pahviasettimien kanssa.
Eikös toi ole vähän ällöttävää seuraavaa vessan käyttäjää kohtaan että pöntössä lilluu käytetty tamponin asetin, yööh
Näin ainakin asiantuntijat sanovat laitoksilla. Ainostaan sitä sinne laitetaan mitä kuuluukin.
Onneksi on olemassa sellainen riittoisa ja edullinen, jossa ei ole ollenkaan hylsyä. Telineessä on irtorulla, jota käytetään pohjana.
En laittaisi kun luultavasti joutuisin itse omin käsin sen viemärin avaamaan.
Minäkin testasin sen kyllä ensin hanan alla että kuinka hajoaa. Hyvin hajos ja ihan mössöksi.
Epäilijöille: Hylsy hajoaa pienemmäksi ja paremmin alas meneväksi kuin itse wc-paperi vessaa vetäessä, että hylsy nyt ei ainakaan voi tukkia putkia. Muistaakeni hylsy on samaa paperia kun se millä takapuolikin pyyhitään ;)
asutaan omakotitalossa ja jos putki menee tukkoon, joudun itse sen avaamaan tai hankkimaan jonkun, joka tukoksen avaa.
Ehdottomasti ei saa laittaa
Näin ainakin asiantuntijat sanovat laitoksilla. Ainostaan sitä sinne laitetaan mitä kuuluukin.
ennemmin että ehdottomasti ei pitäisi laittaa.
Pönttöön tulisi laittaa vain se paperi jolla on ulostetta tai virtsaa hankailtu. Kaikki muu paperi tulisi hävittää energiajätteenä tai sekajätteenä.
Pahvihylsy on lähtökohtaisesti ekologisempi ja fiksumpi vaihtoehto, sillä sen voi nakata pahvinkeräykseen sen sijaan, että se vedettäisiin paperisena versiona kuormittamaan jätevesilaitoksia.
Siinä ei enää puhdistuslaitoksilla naurettaisi, jos kaikki alkaisivat pahvin kierrättämisen sijaan käyttää paprihylsyllisiä ja huuhtoa niitä putkia pitkin.
Niin typerä ja epäekologinen innovaatio (jota tosin ekologisena mainostetaan), ettei mitään rajaa.
Meillä on tuolla kiinteistö pumppaamo, tulee kallis lasku, kun se saa rikki.
ja vedän vasta seuraavalla käynnillä.
En ole tiennyt tollastakin vessapaperia olevan olemassa! Onkohan sitä jo kauankin ollu? :D Ei ole oikeen kerenny telkkuakaan kattella kun vavvalla (huomenna 4kk) alkaa hamppuja tuleen. On sen verran kiukkunen vaavi tällä hetkellä :D
En ole tiennyt tollastakin vessapaperia olevan olemassa! Onkohan sitä jo kauankin ollu? :D Ei ole oikeen kerenny telkkuakaan kattella kun vavvalla (huomenna 4kk) alkaa hamppuja tuleen. On sen verran kiukkunen vaavi tällä hetkellä :D
Minkä ikäinen olet?
että miksi ihmeessä se pitää sinne pönttöön tunkea. Mitä enemmän siellä veden joukossa on ylimääräistä, sitä työläämpää sen puhdistaminen on. Eli pöntöstä vedetään alas vain ja ainoastaan aivan välttämättömät tavarat. Eli rullia (vaikka kuinka hajoaisivat), ei kuukautistavikkeita, eikä ainakaan vaippoja yms. Näitäkin tapauksia kuulee valitettavan usein.
Niin ja tämän viestin olen saanut vesilaitoksen edustajalta.
Jos se rulla on kerran paperia, niin kierrätetään se paperin kierrätyksen kautta...
Tosin joutui sitä kokeilla eka kertaa ihan juoksevan veden alla, että hajoaako se ja hajoshan se! Tosin heitän hylsyn kyllä huuhdeltuun pönttöön ja annan sen muhia siellä seuraavaan vessakertaan. On sit varmasti vettyny ja pehmenny. Samoin teen Tampaxien pahviasettimien kanssa.
mutta en vedä. Meillä tuli hoitaa tollaset roskat.
eieiei, pyttyyn vain p...aa ja paperia!
No sitähän se uus hylsy just onkin. Siis paperia, ei sitä toista...
Tosin sitä ennen oli pakko kokeilla monta kertaa, että meneekö se ihan oikeesti muhjuksi vedessä ja myttäsin jotain 5 ekaa hylsyä vesihanan alla muhjuksi. :P
Ja silti mä kiikutan niitä edelleen roskiin... Odottelen ehkä edelleen, että putket menee tukkoon ihan just ku nyt tolleen menin ja repäsin :D
Laittakaa hylsy vesikippoon, niin näette, miten hötöksi se menee. Eli voi vetää pöntöstäkin alas.