Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph laittaa kerran viikossa kalaa, eikö suositus ole

Vierailija
15.09.2011 |

että tulisi syödä kahdesti viikossa kalaa?

Hoitaja on myös sanonut, kerran viikossa on kalaruoka ja se on lähes aina Kalakeitto seidistä. Miksi ei joskus vaikka uunilohta?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todnäk olet orovo, tyhmä sellainen mutta kommentoin silti.

Laita ap kulta itse se toinen kala-ateria niin suositus täyttyy ja huom! tee se muusta kuin seistä koska sein hyvien rasvojen määrä on onnettoman pieni.

Ja tietty voit ihan itse hoitaa kullannuppusi ja valmistaa hänelle samalla budjetilla kuin mitä esim pph:lla, pk:lla ja kouluilla on varattuna ateriaan/lapsi, se summa on esim peruskoulussa n.1e/lapsi eikä pph saat kuin muutaman euron enemmän kaikkinensa.

Tällä palstalla pyörii latvalahoja mammoja jotka eivät itse hoida äidin työtään ja silti katsovat oikeudeksensa arvostella mm hlöä joka sen puolen päivisin hoitaa.

hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa?

ap

Vierailija
42/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa? ap

sille pphlle että vaihtaa nakki/makkararuoan kasvisruokaan jos liika nakin syönti on tässä ongelma. Voihan pph tehdä vaikka kasvissosekeiton yhtenä päivänä, se on halpaakin ja lapset tykkää. En edelleenkään ymmärrä miksi pitäisi olla kahdesti kalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-26-

Vierailija
44/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kohta joku vanhemmista kysyy, että eihän se varmasti ole Itämeren lohta. Nimittäin ruotsalaisen suosituksen mukaan Itämeren lohta saa syödä vain kolmesti VUODESSA. Suomalaisen suosituksen mukaan samaa kalaa voi syödä huomattavasti useammin. Seiti on helppo ja kohtalaisen terveellinen valinta. Kotonakin voi kokata, ja voi sitä käydä kalastamassakin, kuten meillä tehdään.

Vierailija
45/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus sanoo että väh2x/vkossa hyvärasvaisia kalaruokia, se EI sano, että suosituksen tulisi toteutua lapsen hoitopaikassa oli se sitten pph, pk tai myöhemmin koulumaailma.

Ap, miltä tuntuu olla idiootti?

Vierailija
46/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi kuitenkin kaiketi syö sen päivän toisen lämpimän aterian kotona hoitopäivän jälkeen JA on kotona vkonloput.

Se tarkoittaa keskimäärin 9 lämmintä ateriaa/vkossa sinun hoteissasi.

Eikö niihin kertoihin mahdu yhtä ainoata kalaruokaa??

Mene itseesi ja katso peiliin, en ole varmaan koskaan lukenut mitään aloitustasi vastaavaa ääliömäsyyttä edes tällä palstalla:O

Vierailija
47/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maanantaisin ne lapset kouluun ja hoitoon, joilla on KAAMEA NÄLKÄ! Eli viikonloppuisin ei ole tapana juurikaan syödä!

Vierailija
48/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee 10 € päivä ja tällä hän saa lapselleen koulutetun ja luotettavan hoitajan sekä aamupalan, lounaan ja välipalan. Siis mille rahalle sinä sitä vastinetta tarvitset? Jos tuon 10 euroa jaat hoitopäivän tunteja kohden, niin todella halvalla sinun lapsellasi on hoitopaikka! Ja tosiaan: eikö teidän lapsi todellakaan syö kotona päivällistä, kun hoitajan pitää huolehtia kaikesta ravitsemukseen liittyvästä? Lakkaa napisemasta!

Vierailija
49/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä osuudella, mikä pph:lla on käytettävissä ruokailuihin, ei kauheasti saa. Periaatteessa laskennallisesti velliä/puuroa aamiaiseksi, maidonkin kanssa olisi niin ja näin. Ihmettelen miten ystäväni saa sillä rahalla (en muista tarkkaan, pari euroa per lapsi per päivä) niin monipuolisesta ja vaihtelevaa ruokaa. Tosin monesti ystäväni kuulemma maksaa palkastaan jotain "ylimääräistä", kuten hedelmiä. Tai sitten on käynyt itse marjastamassa, tms.

Että ihan lohta pitäisi saada pph:lla joka viikko. :D

Eiköhän sillä 250 €:lla saa vastinetta ihan tarpeeksi. Jos kuhaa haluaa niin pätäkkää lisää tiskiin vaan.

Vierailija
50/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme"

"Siunaa Jeesus ruokamme, aamen."

"Kiitos Jeesus ruuasta, aamen."

Pieniä, tärkeitä asioita...

Minä olen kiitollinen siitä, että meidän perheellä oli tänään ruokaa. Sitä oli riittävästi ja se oli riittävän monipuolista. Lapsi sai ilmaisen aterian koulussa. Se on suuri kiitoksen aihe.

Me voisimme myös auttaa niitä, joilla ei ole yhtä hyvin. Vuoden 2011 nälkäpäivä järjestetään vielä tänään ja huomenna. Voisitko sinä tehdä tai antaa jotain?

http://www.nalkapaiva.fi/

Vierailija
51/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme" "Siunaa Jeesus ruokamme, aamen." "Kiitos Jeesus ruuasta, aamen." Pieniä, tärkeitä asioita... Minä olen kiitollinen siitä, että meidän perheellä oli tänään ruokaa. Sitä oli riittävästi ja se oli riittävän monipuolista. Lapsi sai ilmaisen aterian koulussa. Se on suuri kiitoksen aihe. Me voisimme myös auttaa niitä, joilla ei ole yhtä hyvin. Vuoden 2011 nälkäpäivä järjestetään vielä tänään ja huomenna. Voisitko sinä tehdä tai antaa jotain? <a href="http://www.nalkapaiva.fi/" alt="http://www.nalkapaiva.fi/">http://www.nalkapaiva.fi/</a&gt;

Vierailija
52/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä osuudella, mikä pph:lla on käytettävissä ruokailuihin, ei kauheasti saa. Periaatteessa laskennallisesti velliä/puuroa aamiaiseksi, maidonkin kanssa olisi niin ja näin. Ihmettelen miten ystäväni saa sillä rahalla (en muista tarkkaan, pari euroa per lapsi per päivä) niin monipuolisesta ja vaihtelevaa ruokaa. Tosin monesti ystäväni kuulemma maksaa palkastaan jotain "ylimääräistä", kuten hedelmiä. Tai sitten on käynyt itse marjastamassa, tms. Että ihan lohta pitäisi saada pph:lla joka viikko. :D Eiköhän sillä 250 €:lla saa vastinetta ihan tarpeeksi. Jos kuhaa haluaa niin pätäkkää lisää tiskiin vaan.

hyvää ja ravitsevaa ruokaa saa tehtyä yllättävän edullisesti, kun vaan paneutuu asiaan, pohtii menyyt, katsoo tarjoukset ja sesongin edulliset tuotteet. Mutta tuskin sellaista pitää edellyttää pph:lta!

Minä ainakin olen tyytyväinen lapseni saamiin aterioihin eikä tarvi olla lohta tai muutakaan kalaa. Itse sitten kokkailen jotain muuta vaihtelun vuoksi :)

Vierailija
53/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa?

ap

ihmeen paljon liharuokia listalla! Toivottavasti teillä kotona sentään syödään sitten vain kasvisaterioita.

Itse muuttaisin listaa tällaiseksi: 2 pv kasvisruoka, 1 pv kala, 1 pv kanaruoka, 1 pv punaista lihaa (tämäkin vuoroviikoin kasvis, punainen liha on niin epäterveellistä).

Vierailija
54/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä ruokalistalta. On törmätty tapaukseen, joka tarjosi lapsille joka päivä ranksalaisia ja nakkeja.

Vierailija
55/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa? ap

ihmeen paljon liharuokia listalla! Toivottavasti teillä kotona sentään syödään sitten vain kasvisaterioita. Itse muuttaisin listaa tällaiseksi: 2 pv kasvisruoka, 1 pv kala, 1 pv kanaruoka, 1 pv punaista lihaa (tämäkin vuoroviikoin kasvis, punainen liha on niin epäterveellistä).

Mielenkiintoista...voi huhhuh.

Vierailija
56/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

ihmeen paljon liharuokia listalla! Toivottavasti teillä kotona sentään syödään sitten vain kasvisaterioita.

Itse muuttaisin listaa tällaiseksi: 2 pv kasvisruoka, 1 pv kala, 1 pv kanaruoka, 1 pv punaista lihaa (tämäkin vuoroviikoin kasvis, punainen liha on niin epäterveellistä).[/i

Ei se lapsi nyt varmasti kokonaista pihviä ahmi. Kotona sitten tarjotaan aamulla ja illalla sekä viikonloppuisin niitä kasviksia ja kalaa.

Miten musta kuulostaa, että pph:n tarjoama ruoka on se päivän ainoa lämmin ateria? Miten tästä muuten tällainen äläkkä nousisi. Vai eivätkö vanhemmat viitsi tarjota illalla terveellistä kotiruokaa?

Vierailija
57/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan proteiinia saa jostain.

Ja kyllä, punainen liha on epäterveellistä. Mitäs uutta ja ihmeellistä siinä on?

Vierailija
58/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan proteiinia saa jostain. Ja kyllä, punainen liha on epäterveellistä. Mitäs uutta ja ihmeellistä siinä on?

Mutta se perustuukin johonkin höpöhöpötutkimukseen. Minä olen 45-vuotias, syön säännöllisesti myös sitä punaista lihaa ja olen terve ja elämäni kunnossa. Eikö olekin ihmeellistä? Taidan sitten olla poikkeus sääntöön.

Vierailija
59/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tarjoilla poroa,loimulohta,kaviaaria?Meillä tuo on niin peruskamaa...hahhahhaaaaaaaaaaaa

Vierailija
60/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, punainen liha on epäterveellistä.

juuri siksi se on niin erinomaista ja suositeltavaa. Mitä epäterveellisempää jokin on, sitä parempaa se on.

Olen kiitollinen siitä, että olen saanut viettää lapsuuteni ilman terveysjeesusten aiheuttamia haittavaikutuksia lähipiirissäni. Pienestä pitäen on ollut ilo syödä lenkkimakkaraa, grlillikylkeä, joulukinkkua, kalaa kaikissa muodoissa, salaatteja ja muita rehuja (lapsena niistä ei tietenkään osannut pitää samalla tavalla kuin nykyään), liharuokia laidasta laitaan, suolaisia piirakoita ja joskus harvemmin mutta säännöllisesti makeita herkkuja. Niitä makeita ei suinkaan popsittu samaan tahtiin kuin nykyään tunnutaan tekevän, mutta kun niitä syötiin, syötiin kerralla riittävästi, jolloin vähään aikaan ei tehnyt edes mieli lisää.

Kyllä ennenkin kerrottiin kasvisten syömisen tärkeydestä, ja kasviksia myös syötiin – meillä oli oma kasvimaa, marjapuskia monenlaisia jne. – mutta sitä helvetillistä asiantuntija-suositus-normi-terveyshihhulointia, jota nykyään on joka paikassa, ei ollut.

Juice on oikeassa sanoessaan, että se on yhteistä pomossa ja rengissä, ne ei elämästä selviä hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi