Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph laittaa kerran viikossa kalaa, eikö suositus ole

Vierailija
15.09.2011 |

että tulisi syödä kahdesti viikossa kalaa?

Hoitaja on myös sanonut, kerran viikossa on kalaruoka ja se on lähes aina Kalakeitto seidistä. Miksi ei joskus vaikka uunilohta?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silläkö rahalla laitetaan koko pesueelle ruoka ja askartelutarvikkeet???

Ei voi olla totta.

Vedetään vaan erikepperiä aamusta iltaan. Tai ei taida riittää edes siihen...

Vierailija
2/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakka tai lohta, ehkä ahventa tai haukea. Mutta eipä taida pph:n ruokarahat riittää?

Seiti on ihan turha kala jos puhutaan kalarasvojen terveellisyydestä. Mieluummin antaisin kalaöljykapseleita, niissäkin enemmän terveellisiä rasvoja.

hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa?

ap

ihmeen paljon liharuokia listalla! Toivottavasti teillä kotona sentään syödään sitten vain kasvisaterioita.

Itse muuttaisin listaa tällaiseksi: 2 pv kasvisruoka, 1 pv kala, 1 pv kanaruoka, 1 pv punaista lihaa (tämäkin vuoroviikoin kasvis, punainen liha on niin epäterveellistä).[/i

Ei se lapsi nyt varmasti kokonaista pihviä ahmi. Kotona sitten tarjotaan aamulla ja illalla sekä viikonloppuisin niitä kasviksia ja kalaa.

Miten musta kuulostaa, että pph:n tarjoama ruoka on se päivän ainoa lämmin ateria? Miten tästä muuten tällainen äläkkä nousisi. Vai eivätkö vanhemmat viitsi tarjota illalla terveellistä kotiruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä valitus.

Ruoka pitäisi tehdä n.2€/päivä

Aamiainen,lounas,välipalat...

REVI SIITÄ LOHTA KAIPAAVA.

Loput kulu"korvaukset"menee askartelu ym.tarvikkeisiin.

Lisäksi omasta palkasta maksetaan jos pentusi hajottaa jotain.

Tuo vitun korvaus ei riitä.

Kunnon hoitaja joutuu maksamaan omasta palkastaan puuttuvan osan.

Jos tarjoaa nakkeja ja ranskalaisia niin rahat riittää.

Vierailija
4/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakka tai lohta, ehkä ahventa tai haukea. Mutta eipä taida pph:n ruokarahat riittää?

Seiti on ihan turha kala jos puhutaan kalarasvojen terveellisyydestä. Mieluummin antaisin kalaöljykapseleita, niissäkin enemmän terveellisiä rasvoja.

liikaa dioksiinia ja Norjalaiset pussilohet kylästetty antibiooteilla. Pussilohi on arveluttavaa sekä ravitsemuksellisesti, että ympäristöeettiseltä kannalta.

määrärahojen pienuudesta: alle kouluikäisten syömät kerta-annokset ovat varsin vaatimattoman kokoisia. Yleensä eivät kaikkineenede kahta-kolmeasataa grammaa...

Jos jonakin päivänä tarjotaan vaikka espanjalaista munakasta tuoreraasteilla (lounaskustannus n.0,5€/lapsi), niin toiselle päivälle jää ekstraa ja voi olla kalliimmat raaka-aineet... Maanantaille ja perjantaille tuhdimmat ateriat ja keskellä viikkoa kevyemmin...

Vierailija
5/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen miettinyt, että mites sitten kun lapsi lähtee hoitoon. Voiko pph.ta odottaa hiilihydraatitonta ruokaa oikealla kermalla ja voilla.

Vierailija
6/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajien pidä noudattaa kaupungin ruokalistaa päiväkodeille ja eikö jopa yksityisille suositella tätä?

Lohi on allergisoiva kala verrattuna esim. seitiin. Joku muu perhepäivähoitajan hoitolapsista saattaa olla lohelle allerginen, joten hän tekee kalaruoan seistä. Perhepäivähoitajalla on vaitiolovelvollisuus toisten lasten allergioista, joten hän ei voi näitä asioita vanhemmille kertoa.

Ja samaa mieltä olen siinä, että ap saa jo rahoilleen vastinetta. Hoitaisitko sinä itse toisen lasta alle 300 euroa/kk viitenä päivänä viikossa ja tekisit vielä ruoatkin? Suomen päivähoito on erittäin edullinen todellisiin kustannuksiin nähden, joten vaikka maksaisi korkeimman maksun kaksinkertaisena, saisi vielä rahoilleen hyvin vastinetta, ilman sitä lohiateriaakin.

Vierailija
7/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me syömme karppiuokaa ja olen miettinyt, että mites sitten kun lapsi lähtee hoitoon. Voiko pph.ta odottaa hiilihydraatitonta ruokaa oikealla kermalla ja voilla."

Et. Vain allergiat huomioidaan päivähoidossa. Tosin rahalla saattaa saada extraa, joten suosittelen kääntymään yksityisen päiväkodin tai perhepäivähoitajan puoleen.

Yritin saada omalle lapselle kevytmaitoa päivähoitoon rasvattoman tilalle, kun lapsi on niin huono syömään ja aina todella nälkäinen päivänhoitopäivän päätteeksi (ollut nälässä monta tuntia). Ei onnistunut. Eivät saa tilattua kevytmaitoa päiväkotiin, ravitsemussuositukset estävät sen.

Vierailija
8/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisen pph:n kanssa voit sopia karppiruoista, mutta maksaa saat varmaan enemmän. Ja aika työlleen omistautunut saa olla, jos laittaa eri lapsille eri pöperöt. En usko, että kaikki vanhemmat haluavat pelkkää karppiruokaa lapsilleen. Mä olen myös miettinyt näitä luomuperheitä, jotka kieltävät lapsilta kerhojenkin leivonnassa kananmunan ihan siksi, ettei ole luomua, että mitä he sitten tekevät, kun lapset menevät hoitoon tai kouluun.

Vierailija
9/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sei.

Ap taitaa antaa kotona vain niitä nakkeja ja makkaroita, kun kehtaa rutista pph:n ruokalistasta!!

Vierailija
10/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa teen seitikeittoa/uuniseitiä.

Ruoan kanssa laitan aina tomaattia, kurkkua, vihreää salaattia.. mitä milloinkin.

Välipalaksi esim.leipä ja porkkanapala.

Lapset syö tosiian kotona päivällisen ja viikonloppuna viisi ateriaa

Vierailija
11/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa itse sillä rahalla lohet, kasvikset, perunat, leivät, leivänpäälliset ja juomat. Myös niin, että lapsi saa vatsansa täyteen.

Meillä kalaa ei ole edes joka viikko.

Vierailija
12/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kalaa kaksi kertaa viikossa :)

Vierailija
13/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lelut (sisälle ja ulos), pelit, sängyt, patjat, patjasuojukset, lakanat, tyynyt, peitot, unikaverit,sängyt, syöttötuolit, ruokalaput, lautaset, aterimet, mukit/lasit, pyyhkeet, nenäliinat, varavaatteet, saippuat, askartelutarvikkeet (paperin, liimat, kynät, vesivärit, pensselit yms.). Jne...

Lisäksi yleisluontoisesti hoitajan koti kuluu koko ajan enemmän kuin ilman perhepäivähoitajan työtä.

Kulukorvaus on vain niiltä päiviltä kun lapsi on hoidossa ja se on:

-aamiainen 0,67

-lounas 1,58

-välipala 0,67

-muu korvaus 1,67

Millaiset olosuhteet sinä ap järjestäisit noilla korvauksilla? Palkkaansa ei noihin kenenkään tarvitse käyttää.

Vierailija
14/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo. Komppaan kaikkia edellisiä joiden mielestä ap on ihan pöljä.

Vierailija
15/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tarjoilla poroa,loimulohta,kaviaaria?Meillä tuo on niin peruskamaa...hahhahhaaaaaaaaaaaa

Asutko Tenon varressa? Unohdit mainita riekot ja hillat tavanomaisesta ruokavaliostanne?

Mitähän ne Utsjoella pph:n hoidossa syövät.

Unohdatte kokonaan kaikki sisäelin- ja veriruuat. Enkä tarkoita nyt eines-maksalaatikkoa ja -verilettuja vaan ihan itse tehtyjä.

Lapset tykkäävät ainakin jauhemaksapihveistä.

Vierailija
16/62 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes laita kalaruokia, kun joukossa on allergisia.

Vierailija
17/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjota kaksi kala-ateriaa viikossa. Sen toisen aterian voi tehdä sen lapsen äitykkä siellä kotona ihan itse. Ja niin täyttyy suositus!

Vierailija
18/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hoitaja jättää fiksusti teillekin yhden kala-aterian mahdollisuuden. Laita sinä sitä lohta sitten, pph:n palkalla ei lohia välttämättä ostella...

Vierailija
19/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo ole hintakysymys, ettei ole lohta. Lohi on tosi kallista nykyään..kuten kaikki kalat.

Suositus on 2 kertaa viikossa kalaa, mutta tee kotonasi se toinen kerta.

Vierailija
20/62 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita uunilohesi itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi