Pph laittaa kerran viikossa kalaa, eikö suositus ole
että tulisi syödä kahdesti viikossa kalaa?
Hoitaja on myös sanonut, kerran viikossa on kalaruoka ja se on lähes aina Kalakeitto seidistä. Miksi ei joskus vaikka uunilohta?
Kommentit (62)
itse lohi uuniin kerran viikossa, niin lapsukaisesi saa kahdesti viikossa kalaa...
laitan kerran viikossa kalakeittoa, seidistä. Lohta laitan viikonloppuna omalle perheelle, tee sinäkin niin :)
paljonko saavat ruokarahaa per lapsi mutta tuskin summa kovin suuri on joten ei välttämättä riitä lohiaterian valmistamiseen. Mikäs vika siinä seitissä on? Suositus on tosiaan 2 kertaa kalaa viikossa, sen toisen voitte laittaa kotona. Ei päiväkodissakaan ole kahta kalaruokaa viikossa, yksi taitaa kuitenkin joka viikko olla. yleensä ppht ainakin meillä päin tekevät ruokansa päiväkodin listaa mukaillen.
jos et viitsi kalaa itse valmistaa.
Syynä miehen ja pojan paha allergia, jossa saavat anafylaktisen sokin pelkästä kalan hajusta.
Vaikka kuinka laittaisin kalaruoan lounaalle klo 11.15 ja tuuletean sen jälkeen niin poika ja mies eivät voi tulla kotiin klo 16 jälkeen..
Olen kertonut uusille hoitolasten vanhemmille tästä ja on sovittu ihan hyvillä mielin että lapset syövät kalaruoat kotonaan.
paljonko saavat ruokarahaa per lapsi mutta tuskin summa kovin suuri on joten ei välttämättä riitä lohiaterian valmistamiseen. Mikäs vika siinä seitissä on? Suositus on tosiaan 2 kertaa kalaa viikossa, sen toisen voitte laittaa kotona. Ei päiväkodissakaan ole kahta kalaruokaa viikossa, yksi taitaa kuitenkin joka viikko olla. yleensä ppht ainakin meillä päin tekevät ruokansa päiväkodin listaa mukaillen.
Sillä rahalla ostetaan pesuaineet, wc-paperit, ruoka, askarteluvälineet, maksetaan vesi, sähkö jne. että eipä sitä paljon ole jakaa loheen.
laittaa. Haluaisin vain rahoilleni vastinetta
ap
ap
ap
kovinkaan monessa perheessä syödä sitä kalaa edes kahta kertaa kuukaudessa. Jos nyt tonnikalaa ja kalapuikkoja ei lasketa.
Lohestakin on tarjouksia ja siitäkin saa halpaa ruokaa. Voi olla, että silloin ateriassa on vähemmän kalaa ja enemmän jotain muuta, esim. kirjolohikiusauksessa on muutama lohihitunen siellä perunoiden seassa ja hinta jokseenkin sama kin seistä tehdyllä kalakeitolla.
Monet lapset muuten pitävät paistetuista muikuista, vaikka eivät muuten kalan ystäviä olisikaan.
hoitavan äidinvelvollisuudet? Opettaa lapsen käytöstavoille, potalle, syömään haarukalla ja veitsellä, liikennesäännöt ja vielä hoitaa hellyydenosoituksetkin?
laittaa. Haluaisin vain rahoilleni vastinetta ap
Teen pk listan mukaan ruokaa ja siinä on kalaa, lihaa, kanaa, ihan tasaisesti ja meillä on myös yksi kasvisruokapäivä 1-2krt/kk. Jonain viikkona on lihaa kahesti, toisella viikolla kanaa/kalaa kahesti jne. Jos lohi on tarjouksessa niin saatan ostaakin. Kasvikset on kalliita samoin perusruoka varsinkin jos kaiken joutuu ostamaan kaupasta. Itse marjastan ja sienestän sekä kasvata alkutalven kasvikset itse.
ap
että joku katsoo lapses perään joka arkipäivä ja et lapses ylipäätään saa ruokaa! Voithan toki palkata kotiisi hoitajan ja maksaa ruoatkin omasta pussistasi, niin silloin kullannuppusi voi syödä vaikka kaviaaria joka päivä!!!!!
jos ei itse pysty tarjoamaan juuri mitään. Yleensä kaltaisesi eivät myöskään maksa hoidosta mitää.
hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa?
ap
hoitaja laittaa kaksi kertaa viikossa kanaa, kerran nautaa ja kerran nakki/makkara ja kerran kalaa. Eikö tuon nakki/makkararuoan vois jättää pois ja sinäkin päivänä antaa kalaa? Vaikka sitten seitiä eri muodossa?
ap
Jos siis suositusta ajattelee. Et kai sä väitä ettet KOSKAAN tee kalaruokia kotona??
Jos nykyaikana joku laittaa kalaruokaa lakien ja normien vastaisesti kolme kertaa viikossa, niin joutuuko siitä vankilaan Nykäsen Matin seuraksi mäkihyppytarinoita kuuntelemaan?
Kun minä olin esihistorian aamuhämärissä nuori ja äitini toimi perhepäivähoitajana, kalaruokaa oli silloin kun siltä tuntui. Joskus isä sai pilkillä niin hyvän ahvensaaliin, että siitä saatiin vielä viikollekin kalakeittoa ja paistettuja ahvenia, joskus myös savustettuja. Lisäksi äiti paistoi silakoita, ja ne maistuivat niin hoitolapsille kuin meille muillekin. Silakka suoraan pannulta popsittuna on muuten äärimmäisen hyvää, samoin muikku.
Kalasoppa seitistä on kuin tiskivettä sattumilla varustettuna verrattuna oikeaan kalasoppaan. Kalapuikot eivät ole kalaruokaa oikeastaan ollenkaan.
Jos ette usko näitä kalajuttuja, niin on hyvä pitää mielessä, että kalamiehet ovat kovia valehtelemaan. :)
mitäpä jos äitikin yrittäisi saada kerran viikossa aikaiseksi kalaruuan. vai saako lapsi ruokaa vain hoidossa?