Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö erota kirkosta?

Vierailija
15.09.2011 |

Minut on kastettu lapsena ev.lut. seurakuntaan. Ikinä en ole tuntenut mitään uskonnollisia tunteita. En usko sanaakaan raamatun tai minkään muunkaan uskontojutun tarinoista.

Kun lapsi on tulossa enkä aio laittaa mihinkään uskontoon, niin mitä mieltä olette, pitäisikö itsekin vaivautua eroamaan kirkosta?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olisit kirkon jäsen? Oletko muissakin asioissa yhtä laiska?

Vierailija
2/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vain koskaan ennen ajatellut asiaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on kuollut sun puolestas!

Vierailija
4/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on enimmäkseen uskontokunnalle noloa jos suurin osa jäsenistä on hälläväliä-jäseniä eivätkä usko. Itse erosin 18 v täytettyäni ja päätin että liityn sitten vasta johonkin kirkkoon kun koen sen uskolleni tarpeelliseksi, hyväksi ja oikeaksi.

Vierailija
5/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tuo, että minä en kuolisi? Siis sama kuin että joku on käynyt kusella minun puolestani?

En ole varma, voinko oikein luottaa tuohon väitteeseen.

Vierailija
6/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että voin uskoa ilman kuulumista kirkkoon. En käytä sen palveluita. Olen pienituloinen yh, voin käyttää kmirkollisveron oman itseni hyvinvointiin.

Vierailija
7/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä vaikka niin, että vanhempasi olisivat liittäneet sinut syntyessäsi kampelankasvattajien liittoon. Et kuitenkaan olisi eläessäsi ollut mitenkään kiinnostunut aiheesta etkä aikoisi opettaa kampeloiden kasvatusta lapsellesikaan. Yhäkö kokisit tarvetta kuulua liittoon ja maksaa siitä useita satasia vuodessa?

http://eroakirkosta.fi/

Anna mennä. Suosittelen myös muille. :)

Vierailija
8/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on syntiä. Alappa nyt lukea sitä raamattua, se kertoo, miksi ei kannata erota.

Jos eroat, joudut helvettiin siitä hyvästä!

Vierailija
9/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kävisin lapsen kanssa srk:n perhekerhossa, ja kun lapsi on vähän isompi, laittaisin hänet srk:n päiväkerhoon.

Näin olen ainakin itse tehnyt, ja olen ollut todela tyytyväinen. Srk:n perhe-, lapsi- ja nuorisotyö on ollut apuna, ilona ja hyötynä monta kertaa.

Vierailija
10/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on syntiä. Alappa nyt lukea sitä raamattua, se kertoo, miksi ei kannata erota.

Jos eroat, joudut helvettiin siitä hyvästä!

mahdollisella taivaan portilla sitä, että kuuluinko eläissäni kirkkoon. Vai voinko olla kuulumatta, tehdä silti hyvää ja rakastaa lähimmäistäni ja jopa päästä taivaaseen jos sellainen olisi.

Vierailija
11/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä vaikka niin, että vanhempasi olisivat liittäneet sinut syntyessäsi kampelankasvattajien liittoon. Et kuitenkaan olisi eläessäsi ollut mitenkään kiinnostunut aiheesta etkä aikoisi opettaa kampeloiden kasvatusta lapsellesikaan. Yhäkö kokisit tarvetta kuulua liittoon ja maksaa siitä useita satasia vuodessa?

<a href="http://eroakirkosta.fi/" alt="http://eroakirkosta.fi/">http://eroakirkosta.fi/</a&gt;

Anna mennä. Suosittelen myös muille. :)

Se oli helpompaa kuin olisi ajatellutkaan. Kun klikkasin hiirtä ja asia tuntui yhtä järisyttävältä kuin roskien vieminen, tiesin että päätös oli oikea.

ap

Vierailija
12/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... On ihmisen oma päätös, kuuluuko kirkkoon, vaiko ei.

Vierailija
13/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoi, ettei tunne minkäänlaisia uskonnollisia tunteita. Eikö kirkkoon kuulumisen idea kuitenkin ole että uskoo sen opetuksiin, vai onko srk:n lapsikerho tärkein syy kuulua kirkkoon? Entä sen jälkeen kun ei enää tarvi noita kerhoja?

Vierailija
14/47 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoi, ettei tunne minkäänlaisia uskonnollisia tunteita. Eikö kirkkoon kuulumisen idea kuitenkin ole että uskoo sen opetuksiin, vai onko srk:n lapsikerho tärkein syy kuulua kirkkoon? Entä sen jälkeen kun ei enää tarvi noita kerhoja?

Etenkin kun se lapsityö on täysin avointa myös niille, jotka eivät kuulu kirkkoon. Ihan innoissaa ottavat sinne "kadonneita karitsoja" käännytettäviksi. :)

Vierailija
15/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 17:03"]

Tarkoittaako tuo, että minä en kuolisi? Siis sama kuin että joku on käynyt kusella minun puolestani?

Jeesus pesi kaikki maailman synnit pois kuolemalla ristiin. XD

Vierailija
16/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 00:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 17:03"]

Jeesus pesi kaikki maailman synnit pois kuolemalla ristiin. XD

Siis korjaan vielä tuohon, että kun me kuollaan niin me päästään taivaaseen. Koska Jeesus kuoli.

Vierailija
17/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, että olen saanut opiskella matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa yliopistossa ja olen siten voinut itsenäisesti punnita evoluutioteorian luotettavuutta. Me elämme keskellä rappeutuvaa maailmaa, jossa kaikki rakenteet vähitellen hajoavat ja epäjärjestys valtaa alaa. Tätä ilmiötä kuvataan fysiikassa termodynamiikan toisella pääsäännöllä. Entropian kasvaessa kaikki järjestys vähenee koko ajan ympärillämme. Tämän tosiasian kanssa ei sovi ollenkaan yhteen evoluutioteoria, joka väittää kaiken elämän kehittyneen itsestään elottomasta materiasta. Evoluutioteoria on ristiriidassa todellisuuden kanssa! Tämä äärettömän monimutkainen maailma ei ole voinut syntyä ilman äärettömän viisasta suunnittelijaa ja rakentajaa. Fysiikan lisäksi Raamattukin sanoo, että luomakunta todistaa Luojastaan. Evoluutioteoria (enkä nyt tarkoita sitä, etteikö luonnossa tapahtuisi muuntelua, joka on tieteellinen tosiasia) on vain hämärtänyt ihmisiltä tämän luonnon todistusarvon.

Vierailija
18/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 01:17"]

Olen kiitollinen siitä, että olen saanut opiskella matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa yliopistossa ja olen siten voinut itsenäisesti punnita evoluutioteorian luotettavuutta. Me elämme keskellä rappeutuvaa maailmaa, jossa kaikki rakenteet vähitellen hajoavat ja epäjärjestys valtaa alaa. Tätä ilmiötä kuvataan fysiikassa termodynamiikan toisella pääsäännöllä. Entropian kasvaessa kaikki järjestys vähenee koko ajan ympärillämme. Tämän tosiasian kanssa ei sovi ollenkaan yhteen evoluutioteoria, joka väittää kaiken elämän kehittyneen itsestään elottomasta materiasta. Evoluutioteoria on ristiriidassa todellisuuden kanssa! Tämä äärettömän monimutkainen maailma ei ole voinut syntyä ilman äärettömän viisasta suunnittelijaa ja rakentajaa. Fysiikan lisäksi Raamattukin sanoo, että luomakunta todistaa Luojastaan. Evoluutioteoria (enkä nyt tarkoita sitä, etteikö luonnossa tapahtuisi muuntelua, joka on tieteellinen tosiasia) on vain hämärtänyt ihmisiltä tämän luonnon todistusarvon.

[/quote]

Ja milläs tavalla tämä nyt liittyy siihen, että pitääkö ihmisen maksaa säännöllisiä kymmenyksiä jollekin minimaalisen pienelle lahkolle päästäkseen taivaaseen?

Vierailija
19/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 16:44"]

ap

[/quote]No luepa veroilmoitus joskus - siitä löytyy yksi ihan hyvä syy erota. Etenkin siinä vaiheessa kun maksat 'satuiluun' yli 400e vuodessa.

Vierailija
20/47 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 01:24"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 16:44"]

ap

[/quote]No luepa veroilmoitus joskus - siitä löytyy yksi ihan hyvä syy erota. Etenkin siinä vaiheessa kun maksat 'satuiluun' yli 400e vuodessa.

[/quote]

Meillä Suomessa on uskonnonvapaus. Se toimii niin, että valtionkirkko kerää rahat ja maa on täynnä ihmisiä, jotka eivät vaan jotenkin kummasti koskaan ole tulleet ajatelleeksi semmoista pikku asiaa kuin että mihin mä uskon ja mitä se tarkoittaa ja saako mun rahat viedä. Ei ole kovinkaan monta demokratiaa Suomen lisäksi, joissa yhdellä (muutamalla) kirkolla on veronkanto-oikeus. Ne verot ei ketään taivaaseen vie, se on varma. Ja valtion kuuluu järjestää sosiaalipalvelut ihan uskontokunnista riippumatta, joten kaiken maailman kerhot eivät nyt tässä ole mikään argumentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan