Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Codesan Comp -yskänlääkettä saa käyttää astmaatikko?

Vierailija
15.09.2011 |

Käyttöohjeessa luki ettei saa ottaa muttei mitään syytä. Lapsen lääke ja iso puteli niin ajattelin että okei, itsekin voin tarvittaessa ottaa (jos siis joskus yskää) mutten sitten kai voikaan kun mulla on astma?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vanha ketju onkin niin laitetaan nyt vähän faktaakin mukaan. Codesan Compia ei suositella astmaatikoille koska siinä olevan kodeiini muttu kehossa morfiiniksi, jolla on hengitystä lamauttava vaikutus. Kodeiinin muuttuminen morfiiniksi on yksilöllistä ja joillekkin morfiinia syntyy niin paljon ja nopeasti, että voi aiheuttaa ongelmia ja toisille ei tule edes huimausta.

Vierailija
22/26 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikolla yskä on siitä oire, että astma ei hoitotasapainossa. Voi altistaa jopa keuhkokuumeelle, jos käyttää aineita jotka lamaavat hengitystä. Yskä on oire, ei sairaus. Enemmän avaavaa lääkettä jos yskittää, voi myös mennä päivystykseen hengittämään spiralla jos ei muutoin yhtään rauhoitu. Ja sitten tablettikortisonit jos ei hengitettävät lääkkeet auta. Jos kyse vain yskänärsytyksestä niin tutkimusten mukaan lusikallinen hunajaa on tehokaampi kuin yksikään yskänlääke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun oltiin kakskyt päivät oli helpompii joskus Lissu joi pullon codesan compii raapi kepillä verkaa huusi: ei jumalauta tuo salamitoasti ja lärvilauta"

- Maija Vilkkumaa biisi Lissu ja mä

Vierailija
24/26 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää lapsi jonka lääke se on, aikuinen? Koska ei kai LAPSILLE, tuota anneta?

Itsellä auttaa yskään, ei kohtauksen kohtausta. Miinuksena: ei voi ajaa autoa (leijuva olo), ei kahvia (ihan pihalla).

Joten itse mielummin vaan yskin ja yskin. En tykkää noista ”fiilareista”.

Vierailija
25/26 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkarin mukaan syy on se, että ko. Yskänlääkettä käyttämällä astmakohtaus voi päästä pahenemaan huomaamatta ja riski piilee siinä.

Minä uskoisin tätä selitystä.

Vierailija
26/26 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskänlääkkeet on ihan turhia, mieluummin kuumaa hunajavettä ja siihen sitruunamehua ja sitten kuumaan suihkuun

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän