Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Codesan Comp -yskänlääkettä saa käyttää astmaatikko?

Vierailija
15.09.2011 |

Käyttöohjeessa luki ettei saa ottaa muttei mitään syytä. Lapsen lääke ja iso puteli niin ajattelin että okei, itsekin voin tarvittaessa ottaa (jos siis joskus yskää) mutten sitten kai voikaan kun mulla on astma?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodeiinia. Voi lamata hengityskeskusta. Älä kokeile.

Vierailija
2/26 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodeiinia. Voi lamata hengityskeskusta. Älä kokeile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aiheuttaa keuhkoputkien ahtautumista.

Vierailija
4/26 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yskänlääke voi aiheuttaa keuhkoputkien ahtautumista :) Uskaltaakohan tuota kuinka kauan lapsellekaan syöttää?

Mut kiitos tiedosta, en käytä itse!

ap

Vierailija
5/26 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että astmaatikon paras yskänlääke on ne ihan omat lääkkeet. Kuivaan yskään otat avaavaa ja jos oikein pahaksi menee, niin lääkärin ohjeiden mukaan nostat kortisoniannostuksen.

Vierailija
6/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tosiaan joo sisältää kodeiinia, kun sitä nistitki haluaa kalliilla hinnalla ja väärennetyillä respoillakin ostaa. Mut ei sillä, kyllähän se pärisee.

Vierailija
7/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

URPO! codesan comp SISÄLTÄÄ KODEIINIA ! Itse en voi ottaa sitä ollenkaan, koska saan kodeiinista sappikohtauksen-

Vierailija
8/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ainakin lääkäri sanoi, että sen takia, ettei astmaatikko ala hoitamaan astmaansa sillä.

Vierailija
9/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Codesan comp ei kyllä edes sisällä kodeiinia, nimestään huolimatta. Täällä sitten aina riittää näitä asiantuntijoita :)

Astmaatikoille ei suositella, koska joillekin harvoille tapauksille voi aiheuttaa keuhkoputkien supistumista. Sama kuin Buranan kanssa, sitäkään ei suositella astmaatikoille, mutta käy silti useimmille. Niille harvoille, joille ei käy, voi aiheuttaa rajun hengenahdistuksen, joten en välttämättä suosittelisi omatoimisesti kokeilemaan.

Vierailija
10/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:17"]

Codesan comp ei kyllä edes sisällä kodeiinia, nimestään huolimatta. Täällä sitten aina riittää näitä asiantuntijoita :).

[/quote]

1. Mitä Codesan comp. on ja mihin sitä käytetään

Codesan comp. -oraaliliuoksen kodeiini estää yskänärsytystä vaikuttamalla aivojen yskänkeskukseen. Efedriini laajentaa keuhkoputkia vähentämällä keuhkoputkien sileiden lihaksien supistustilaa. Efedriini myös supistaa verisuonia ja kiihdyttää sydämen lyöntitiheyttä. Difenhydramiini estää nielusta lähtevää yskänärsytystä. Se estää myös tulehdukseen liittyvää histamiinin vapautumista. Valmisteen muut aineosat vaikuttavat liman koostumukseen ja helpottavat tulehdukseen liittyvän liman irtoamista hengitysteistä.

Vierailija
11/26 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:17"]

Codesan comp ei kyllä edes sisällä kodeiinia, nimestään huolimatta. Täällä sitten aina riittää näitä asiantuntijoita :)[/quote]

Haha, itsehän olet varsinainen asiantuntija! 

Codesan Comp: kodeiinifosfaattihemihydraatti, efedriinihydrokloridi, difenhydramiinihydrokloridi ja kokillaanauute

Vierailija
12/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määräs lääkäri nimenomaan astmaattiseen yskään kyseistä lääkettä :o ja astmaa olen sairastanut 2,5vuotiaasta asti ja edelleenkin 20 vuotta myöhemmin olen jatkuvassa lääkityksessä.

Vierailija
13/26 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä nro 13 sitä saanut.Ei varmaan kannata käyttää..On muuten tosi tehokas yskänlääke,mulla on aikuisiällä todella tyypillistä pitkittynyt kuiva yskä joka ikisessä flunssassa ja en saisi sen takia yhtään nukuttua jos ei tuota yskänlääkettä olisi.Luojan lahja ns!Ei riitä normiyskänlääkkeet ollenkaan,luontaistuotekikkoja myös kokeiltu.

Vierailija
14/26 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 23:54"]Aika jännä nro 13 sitä saanut.Ei varmaan kannata käyttää..On muuten tosi tehokas yskänlääke,mulla on aikuisiällä todella tyypillistä pitkittynyt kuiva yskä joka ikisessä flunssassa ja en saisi sen takia yhtään nukuttua jos ei tuota yskänlääkettä olisi.Luojan lahja ns!Ei riitä normiyskänlääkkeet ollenkaan,luontaistuotekikkoja myös kokeiltu.
[/quote]
Sain minäkin keuhkopukentulehduksesta johtuvaan karmeaan yskään joskus vaikka mulla oli astmadiagnoosi. Ja helpotti! Tosin se astma jäi myös sinne homekouluun mistä alkoikin.

Vierailija
15/26 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 12:53"]

[/quote]

Lähde? Epäilen tuota vahvasti.

Oikea syy on se, että Codesan Comp on sisältämänsä kodeiinin takia narkkien katukauppalääke. Astmaatikoille(kaan) ei haluta siksi kirjoittaa tätä lääkettä. Eikä kenellekään muullekaan. Tuttu lääkäri on minulle kirjoittanut pahaan yskään joskus, kun olen pyytänyt.

Vierailija
16/26 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 12:53"]

[/quote]

Oikea syy on se, että Codesan Comp on sisältämänsä kodeiinin takia narkkien katukauppalääke. Astmaatikoille(kaan) ei haluta siksi kirjoittaa tätä lääkettä. Eikä kenellekään muullekaan. Tuttu lääkäri on minulle kirjoittanut pahaan yskään joskus, kun olen pyytänyt.
[/quote]
Kyllä mä oon joka kerta kovaan yskään saanut kun tarve on ollut. Eikä yksikään lääkäri ole ollut tuttu.

Vierailija
17/26 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 12:53"]

[/quote]

[/quote]
Kyllä mä oon joka kerta kovaan yskään saanut kun tarve on ollut. Eikä yksikään lääkäri ole ollut tuttu.
[/quote]
Minäkin olen saanut, tutuilta ja tuntemattomilta. Ja olen toipuva nisti vieläpä. Ei kai kukaan tota väärinkäytä, joka tietää, mistä ostaa oikeita huumeita? :D

Vierailija
18/26 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="15.09.2011 klo 12:53"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Minäkin olen saanut, tutuilta ja tuntemattomilta. Ja olen toipuva nisti vieläpä. Ei kai kukaan tota väärinkäytä, joka tietää, mistä ostaa oikeita huumeita? :D
[/quote]
No siitä en tiedä, ei ole kokemusta niistä jutuista :)

Vierailija
19/26 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tuo astmamaininta käyttöohjeessa. Minulle apteekissa sanoivat; että lääke muun muassa avaa keuhkoputkia.

Vierailija
20/26 |
04.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamaa hengitystä vain päihdyttävillä annoksilla eli silloin kun on purkin ohjeiden/tai lääkärin mukaista annostelua rikottu. Muutenkin jotta kodeiinilla saisi hengityslaman aikaseksi tulisi ottaa todella suuri annos lääkettä kerralla. Jokaisen terveen aikuisen ihmisen pää sanoo että tuota ei kuulu juoda 1/3 pulloa kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä