Paljon "törsäätte" ihonhoitotuotteisiin yms. kuukaudessa?
Tein inventaarion kylppärin kaappiin ja laskeskelin, että kuukausittain rahaa menee 150-250euroa vartalovoiteisiin, kuorintoihin, suihkuöljyihin, kasvojen hoitotuotteisiin (silmänympärys, kasvovesi, seerumi, päivä- ja yövoiteet ja puhdistus.)ym.
Summa ei siis sisällä meikkejä...eikä hajuvesiä tai hiushommeleita. Niitä en nyt rupea laskemaan.
Jotenkin hirvitti summa noin laskettuna, mutta entäs te muut? Olenko tässä keskivertotörsäri vai ihan holtiton?
Kommentit (42)
En käytä mitään voiteita, paitsi mies ostaa mulle Lancomen yövoidetta silloin tällöin, joten sitä yöksi. Meikkiä kyllä käytän kohtuudella.
Minä en usko noihin rasvoihin, öljyihin ja virityksiin, vaan hyviin geeneihin :) Ja ikää jo 39v.
Nimim. se rypytön...
Tuhlasin aiemmin kaikenlaisiin tökötteihin kymmeniä euroja kuukaudessa. Oli shampoita, hoitoaineita, muotoilutuotteita, kuorinta-aineita, kosteteusvoiteita yms yms. Silti tukka oli aina sähköinen ja huonosti ja iho hilseilevä ja kuiva. Lopetin kaikkien em aineiden käytön ja iho ja hiukset voivat paremmin kuin koskaan! Nykyään käytän vain neitsytkookosöljyä vartalo- ja kasvovoiteena muutaman kerran viikossa.
Niin ja kysymykseen vastaus: pari euroa kuukaudessa.
en ole eläissäni "kuorinut vartaloani". no saunassa hinkkaan tietysti kuollutta solukkoa irti. ekan yövoiteen ostin apteekista viime kevään, oisko ollut 12e. päivävoiteen ostan myös apteekista, BellaVitaa käytän (talvisin kun on kuivaa). talvisin rasvaan sääreni Aqualanilla, en tiedä paljonko se maksaa, se on mieheni resptikamaa (on atoopikko).
mun iho on täysin terve, kimmoisa ja rypytön. olen 34 v, ehkä sitten "vanhempana" hurahdan johonkin naamarasvoihin, mutta vielä ainakaan ei ole ollut mitään tarvetta.
vaikka ihoni on ihan superhyvä (tai ehkä just siksi).
En vaan pysty vastustamaan niitä ihania purkkeja ja tuoksuja ja sitä ylellistä fiilistä minkä saa ihonhoidosta. Sitten kun lähdetään vielä johonkin matkalle niin helposti lentokentällä saa sen 300€ kulumaan meikkeihin ja rasvoihin ja mies aina iloisesti maksaa! =)
monien hyvien tuotteiden maahantuonti lopetetaan just tästä suomalaisnaisten uskomattoman nuukasta satsauksesta ulkonäköön ja uskokaa pois, se näkyy. Ei ne teidän naamat ja takapuolet kovin hehkeitä ole ja hoidon laiminlyönnin näkee! Eikä tarvi loukkaantua, mutta näin se vaan on. Ap.lle: nauti vaan itsesi hemmottelusta ja uskon, että se näkyy olemuksessasi. Itse en laske paljon menee, mutta hyvään(itseen) kannattaa satsata. Annetaan näiden muiden kilpailla siitä kuka vähiten rahaa muka hömppään laittaa.
monien hyvien tuotteiden maahantuonti lopetetaan just tästä suomalaisnaisten uskomattoman nuukasta satsauksesta ulkonäköön ja uskokaa pois, se näkyy. Ei ne teidän naamat ja takapuolet kovin hehkeitä ole ja hoidon laiminlyönnin näkee! Eikä tarvi loukkaantua, mutta näin se vaan on. Ap.lle: nauti vaan itsesi hemmottelusta ja uskon, että se näkyy olemuksessasi. Itse en laske paljon menee, mutta hyvään(itseen) kannattaa satsata. Annetaan näiden muiden kilpailla siitä kuka vähiten rahaa muka hömppään laittaa.
Ja muuten, sun persees ei yhtään kapene sillä, että sä lotraat siihen jotain mömmöjä. Jos susta tuntuu siltä, sä kuvittelet.
En ole laskenut, mutta arvioisin, että sellaiset 30-40 euroa kuussa. Käytän suihkugeeliä/kylpyvaahtoa ja vartalovoidetta sekä kasvoille puhdistusainetta, kasvovettä, päivä- ja yövoidetta sekä silmänympärysvoidetta. Satunnaisesti innostun ostamaan seerumia tms.
Enimmäkseen ostan markettituotteita, joskus kalliimpia merkkejä tarjouksista.
Ikää 43.
Käytän sekaisin sekä halpaa että kallista. Tällähetkellä käytössä on
-marseille-palasaippua kasvojen pesuun, taiai maksaa 8 e ja kestää n. vuoden
-silmämeikinpoistoaine, Nivea, oisko jotain 5-6 e?
-Kasvovesi L'Occitane en Provence, n. 15 e
-Sensain kosteusvoide, n. 60 e kai, 100 ml ja kestää mulla melkein vuoden
-Body Shopin e-vitamiini silmänympärysvoide n. 15 e kai
-Body Shopin kasvojen kuorinta, n. 17 e kai
-compagnie de provencen nestesaippua suihkussa pesemiseen, litran pönikkä n. 17 e. ja kestää tämäkin n. vuoden
-l'occitane en provencen laventeli-jalkavoide, satunnaiskäytössä
-vaseliinia huulirasvaksi, kestää ikuisesti :P
-satunnaiskäytösäs erityisen kuiville kohdille bepanthen
Kaikki tuotteet kestävät minulla 3-7 kk, jotkut kauemminkin. Niin, ja aurinkorasva sitten kanssa kesällä. Meniskö kuukaudessa näihin ehkä 15-30 e?
Viime aikoina on tullut ostettua paljon kosmetiikkaa, mutta ei juurikaan muuta ylimääräistä (lehtiä, kirjoja, vaatteita jne). Mulla tulee aina kausia kun ostan jotain juttua enemmän ja muut jää vähemmälle.
Miten se on edes mahdollista? Vaikka kuinka ostaisi laatutuotteita, niitä ei saa kuukaudessa kulumaan loppuun normaalikäytöllä.
Itse ostan suht halpoja Vichyn tuotteita. Esim. ryppyvoide ja silmänympärysvoide on ostettu keväällä, yhä puolet jäljellä, vaikka päivittäin laitan (ryppuvoidetta kahdesti päivässä).
Joten arvioin, että minulla kuluu ehkäpä satanen vuodessa naamaan (puhdistusvaahto, silmänympärysvoide, ryppyrasva) ja sen lisäksi ehkä 200 euroa suihkugeeleihin ja vartalovoiteisiin. Tykkään L'Occitainen tuotteista, ja ostan niitä matkoilta ja stadin myymälästä - muttei niitäkään nyt määräänsä enempää kulu. Dödöt ehkä 20 päälle. Tekee alle 30 euroa kuukaudessa.
Hiustuotteita, meikkejä yms. en laske mukaan, muttei niistäkään nyt tule tuohon päälle kuin ehkä 50 e kuukaudessa, vaikka käytän suht laadukkaita merkkejä (Tigi, Redken, Rubinstein, Chanel, Sensai).
olen kotiäiti ja rahatilanne sen mukainen. Mä rakastan kemppariosastoja, käyn niissä viikoittain ihailemassa, enkä ikinä osta mitään.
Pesen hiukset kerran viikossa ja siksi shampoo ja hoitoainelasku on pieni. Ostin 3 v sitten 3 l putelot kumpaakin ja täytän niistä aina vanhoihin pulloihin. Kummassakin on vieläkin jäljellä ja maksoivat yhteensä 50 e.
Muun kosmetiikan ostan yleensä kesälomareissulta Saksasta. Setti Weledaa maksaa n 50 euroa ja niitä menee vuodessa 3, deutsit maksaa euron kpl, peruskemppari, ostan niitä aina 12 kpl. Meikkejä en juurikaan osta, koska en pahemmin meikkaa. Ripsari ja valokynä x 2 vuodessa, luomivärit ja huulipunat ovatkin liian vanhoja, mutta käytän niitä silti, sen pari kertaa vuodessa kun niitä laitan.
Eli uskon että siihen 15 e mäkin pääsen.
Nyt tosin ostin aivan ihania Body Basic tuotteita Prahasta. Jos tykkäät kuoria vartaloa, suosittelen !
no edelliset ostokset oli seerumi, jalkavoide, silm.ymp.geeli vartaloöljy yht. 170euroa. Sitä edelliset päivävoide, vartalovoide, käsivoide ja putsari 120euroa. Ja noita vartalotuotteita on nyt 6, vähän fiiliksen mukaan. Heinäkuun lomilla hankin aurinkosuojat, vartaloöljyn, heh, yövoiteen, jalkavoiteen, kasvokuorinnan ja putsarin n. 180euroa. Ja kokonaisuudessa löytyy päivä-ja yövoiteet, silmänpuhd ja geeli, kasvovesi, puhd.geeli, kasvokuorinta, vartaloöljyjä ja voiteita, suihkuöljyt, its.ruskistavat, aurinkorasvat, vartalo- ja jalkakuorinnat, jalka-ja käsivoiteet, talkki, dödöt.. Eli onhan noita ja enemmänki sais rahaa menemään jos joku ihmettelee, et kuin mahdollista.
Sen sijaan, että tuhlaisin satoja euroja kuukaudessa harhakuviin, panostan ennemmin sisäiseen hyvinvointiin. SE toimii, toisin kuin kaikenmaailman litkut ja myrkyt.
Tigi shampoo+hoitoaine,suihkusaippua marketista
Herbina kasvojen puhdistusemulsio
Clinique kuoriva kasvovesi
Kanebo kasvovoide
Meikit lumenea paitsi Kanebo 38 ripsari ja Joe Blasco meikkivoide.
Tuotteet hintavia mutta riittoisia.
Karppaamalla lähti finnit, kuiva ja punoittava iho sekä kutina. Suosittelen! :)
ei välttämättä tyydy pelkästään sisäiseen hyvinvointiin. Minulle terveys on aina ollut tärkeää ja siksi pidän huolta liikunnasta, ruokavaliosta, unen määrästä jne. Iho on silti aina ollut hankala, ja aika kauan piti etsiä että löysin sopivat tuotteet. Suurin osa hoitotuotteistani on halpoja, mutta muutamassa olen jutunut tyytymään kaliisiin, kun halvoista ei ole (ainakaan vielä) löytynyt mitään sopivia.
Sen sijaan, että tuhlaisin satoja euroja kuukaudessa harhakuviin, panostan ennemmin sisäiseen hyvinvointiin. SE toimii, toisin kuin kaikenmaailman litkut ja myrkyt.
Joku sanoo 8 hengen perheellä menevän shampooseen (ja saippuaan) 15 €/kk ja toisella riittää 0,75 litran pullot shampoota ja hoitoainetta yli vuoden. Siis pesettekö hiuksenne kerran viikossa, oletteko kaikki ihan lyhyttukkaisia vai miten onnistuu?
Joudun itse pesemään hiukset joka ikinen aamu ja shampoota kuluu. Ihan turha selittää, että hiukset tottuvat harvempaan pesutahtiin, eivät totu, kokeiltu on. Jos pesen illalla, hikoilen yökkö niin, että hiukset on kuitenkin pestävä aamulla tai näytän rasvaletiltä jo aamupäivällä.
Meni vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen v'ähäistä kosmetiikan käyttöänne. Ja vielä ei puhuttu voiteista mitään...
eikä iho ole koskaan voinut yhtä huonosti.
Ei se karppauskaan mikään kaikille sopiva ihmekonsti ole.
Karppaamalla lähti finnit, kuiva ja punoittava iho sekä kutina. Suosittelen! :)
ja pesin sen joka toinen päivä, otsiksen joka päivä.
Nyt on vissiin ikä (olen 33) alkanut vaikuttamaan, ja pesu 3 päivän välein riittää. Tavallinen 200 ml shampoopullo riittää ehkä 2-4 kk (en ole asiaan kiinnittänyt huomiota, tämä on siis vain arvio) vähän aineesta riippuen.
Hiukset on pitkät ja keskipaksut.
Joku sanoo 8 hengen perheellä menevän shampooseen (ja saippuaan) 15 €/kk ja toisella riittää 0,75 litran pullot shampoota ja hoitoainetta yli vuoden. Siis pesettekö hiuksenne kerran viikossa, oletteko kaikki ihan lyhyttukkaisia vai miten onnistuu?
Joudun itse pesemään hiukset joka ikinen aamu ja shampoota kuluu. Ihan turha selittää, että hiukset tottuvat harvempaan pesutahtiin, eivät totu, kokeiltu on. Jos pesen illalla, hikoilen yökkö niin, että hiukset on kuitenkin pestävä aamulla tai näytän rasvaletiltä jo aamupäivällä.
Meni vähän ohi aiheen, mutta ihmettelen v'ähäistä kosmetiikan käyttöänne. Ja vielä ei puhuttu voiteista mitään...
Pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa. Hiukset on puolipitkät ja paksut, mutta ei sitä shampoota hirveitä määriä tarvitse holvata. Hoitoainetta menee kerralla enemmän, mutta sitä en käytä joka pesukerralla koska hiukset menisivät ihan fletkuiksi siitä.
Tänään ostin kulmakarvoihin laitettavaa vahaa, joka maksoi 30 euroa.
mutta mulla onkin hyvä iho ja hyvät geenit :)
Tulee halvaksi!
t. 47v