Paljon "törsäätte" ihonhoitotuotteisiin yms. kuukaudessa?
Tein inventaarion kylppärin kaappiin ja laskeskelin, että kuukausittain rahaa menee 150-250euroa vartalovoiteisiin, kuorintoihin, suihkuöljyihin, kasvojen hoitotuotteisiin (silmänympärys, kasvovesi, seerumi, päivä- ja yövoiteet ja puhdistus.)ym.
Summa ei siis sisällä meikkejä...eikä hajuvesiä tai hiushommeleita. Niitä en nyt rupea laskemaan.
Jotenkin hirvitti summa noin laskettuna, mutta entäs te muut? Olenko tässä keskivertotörsäri vai ihan holtiton?
Kommentit (42)
Käytän Dermosilin saippuoita ja voiteita. Meikit on sitten erikseen, niitä en laskenut tuohon 10 euroon.
Olen atoopikko, joten olen tottunut hoitamaan ihoani esim. apteekin kohtuuhintaisilla tuotteilla. Ihoni on hyvinvoiva, mutta paljon rasvausta se vaatii.
Mutta jos sulla on aikaa ja rahaa niin mikäs siinä.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt esim. vartalokuorintojen ja -voiteiden perään. Mitä niillä saavutetaan? Toki asia erikseen, jos on joku ihosairaus mikä vaatii rasvauksen. Terve iho ei kuitenkaan tuollaisia kaipaa.
Mulla meni aikaisemmin älyttömästi rahaa noihin samoihin juttuihin kun ostin kaikkea mitä en tarvitse enkä käytä. Ostin kaikkea alennuksesta, halusin kokeilla uutuuksia ja kuvittelin jaksavani tehdä milloin mitäkin hoitoja.
Kerran sitten siivosin kaappeja ja alkoi vituttamaan kun heitin pois älyttömät määrän kaikkea "kivaa" josta oli käytetty pikkuriikkisen ja sitten jäänyt hyllyyn. Heitin pois kaikki pitkän aikaa avattuna olleet (osa haisi) ja mietin tosissaan, mitä tarvitsen ja käytän. Sen jälkeen olen ostanut vain kalliita laatutuotteita, enkä osta uutta kuin vasta vanhan ollessa melkein lopussa. Laatutuotteet ovat riittoisiakin, ja kestävät minulla todella kauan. Ei tarvitse ostaa kuin muutaman kerran vuodessa pari uutta tuotetta. Eli ei menee kuin muutamia satasia vuodessa enää ja kaikki on vimpan päälle (mielestäni).
mutta kun ei ole, niin mahdollisimman vähän käytän rahaa.
on mulla yksi yörasva,mutta en edes muista milloin olen sen ostanut.
En käytä muuta kuin ihosuolaa, pesuvoidetta ja satunnaisesti kasvonaamiota. Meikkejä en käytä muuten kuin suurissa juhlissa, esim. häät. Iho on pysynyt hyvänä.
Shampoihin ja saippuoihin menee 8-henkisessä perheessä n 15 e kuukaudessa. Teinitytöt ostaa itse meikkinsä viikkorahoillaan.
En voi ymmärtää miksi joku haluaisi laittaa noin paljon rahaa tuotteisiin joilla ei minkään tutkimuksen mukaan ole mitään vaikutusta, paitsi olo että "pidän huolta itsestäni".
kulumaan,paitsi jos vaan ostaa ja ostaa, ja jattaa kayttamatta. Totta kai monet sarjat on tosi kalliita mutta tuotteet on kylla erittain riittoisiakin. Mulla ainakin joku kasvovoide esimerkiksi kestaa 4-6kk vaikka kuinka saastelematta kaytan.
Ja vaikea arvioida kuinka paljon menee rahaa kuukaudessa, kun en edes joka kuukausi tarvitse mitaan uutta. Ehka 20 euroa kuussa keskimaarin. Tana kesana ostin 60 euron paivavoiteen esittelysta, harmitti jo maksaessa etta miksen voinut vaan kavella pois tilanteesta. Ihan ok voide, mutta ei yhtaan sen kummempi kuin jotkut 10-15 euron voiteet. 'Rangaistukseksi' ostin Lidlista parin euron yovoiteen joka oli voittanut jotain testeja, ja ihan yhta ok sekin on kuin tuo kallis rasva.
Shampoo + hoitoaine ovat 0,75 litran jättipulloissa ja tilaan ne ulkomaisesta nettikaupasta, hintaa tulee 20-30 euroa. Kestävät yli vuoden.
Suihkusaippua on joku random luonnonkosmetiikkasarja tuote, niitä ostan yleensä alennusmyynneistä, maksavat n. 5 e per puteli. Montakohan niitä menee vuodessa... 3?
Vartalon kuorin karhealla sienellä.
Kasvot puhdistan oliiviöljysaippualla, pala maksaa muutaman euron ja kestää ainakin puoli vuotta.
Kosteutukseen käytän jojoba- ja neitsytkookosöljyjä. Parin kympin purkki kestää kuukausia. Kesällä käytän suojakertoimellista kosteusvoidetta kasvoilla päivävoiteena, se maksoi n. 20 e.
Olen kolmikymppinen ja iho on hyvässä kunnossa, kiinteä ja rypytön, joten en tarvitse seerumeita ja muita ihmeaineita. Uskon, että mitä vähemmän ihoa kuormittaa kemikaaleilla, ja mitä paremmin sitä ravitsee sisältä päin, sitä paremmin se voi.
Unohdin muotoilutuotteen hiuksille. Se taisi maksaa kympin tuolta ulkomaisesta nettikaupasta josta tilasin pesuaineetkin, on nyt kestänyt puoli vuotta eikä pohja vielä häämötä.
Tuohon päälle tulee tietysti hammastahna, dödö, parfyymi ja meikit (joihin en myöskään juuri rahaa tuhlaile) mutta niitä ei kai ollut tarkoitus laskea tähän.
Riippuen värjäänkö hiukset siinä kuussa, ostanko jotain meikkejä..
Tuohon summaan on laskettu kaikki, mitä lasken kauneudenhoitooni kuuluvan. Paitsi pari kertaa vuodessa tehdyt kampaamokäynnit, kosmetologit tms.
Meikkaan päivittäin ja koen muutenkin olevani laitettu.
Shampoisiin voisi tietysti satsata jos olisi ylimääräistä rahaa. Nykyään pesen ihan kaupan shampoilla. Niitä kuluu ehkä mun käytössä pullo/kk + hoitoainetta pullo/kk eli n. 6-7 euroa. Kosteusvoide mulla on sama päiväksi ja yöksi ; kymmenisen euroa ja pari kuukautta kestää. Kasvovesipullo kestää kolmisen kuukautta, tällä hetkellä dermosil, dödö joko rexona tai dermosil. Kasvonaamio + kuorinta : ostan pari kertaa /vuosi ... pyöreästi arvioisin että on maksimissaan pari kymppiä /kk
Ihan järkytyin miten vähän käytätte rahaa ihonhoitoonne!
Siis joku 0 ja joku 10euro/kk.
Myönnän, että etenkin vartalovoiteet/öljyt on heikkouteni ja niitä on rivitolkulla, mutta en kyllä koskaan roskiin asti nakkaa ja kaiken kyllä käytän. Toki vähemmälläkin pärjäisi.
Ja suosin laadukkaita "merkki"tuotteita ja paljon luomuakin.
Joku totesi, että mikäs siinä jos on aikaa ja rahaa... neljä lasta, mies pvt töissä eli ihan normaaliäidin arki ja otan kyllä itselleni iltaisin aikaa. Rahaa on just keskivertoperheen verran eli en ihan ymmärtänyt aikaa/rahaa-pointtia.
Ja tehoaa ne tuotteet jonkun mielestä tai ei, niin eron kyllä huomaa..
Kukin päättäköön rahareikänsä itse, mutta että noin vähän... Mykäksi vetää.
Ap
Summa vaikuttaa isolle. Oletko laskenut varmasti oikein? Jossain kuussa voi toki mennä enemmän rahaa jos ostaa paljon tuotteita mutta joka kuussa noin paljon eli keskimäärin 200 € / kk = yhteensä 2400 € vuodessa. Eikä siihen siis sisälly kaikki?
Tein joskus oman arvioni kosmetiikka ym kuluista listaamalla KAIKKI tuotteet excel-taulukkoon ja sitten arvioin menekin / vuosi. Laitoin myös tuotteiden kpl-hinnat ja siten saa laskettua vuosikulutuksen (menekki x hinta). Lopuksi laskin kaikki yhteen ja jaoin 12 (eli kuukausien lukumäärällä). Tällä menetelmällä sain summaksi muistakseni 55 € / kk ja se siis sisältää deodorantin, ihonhoitotuotteet, meikit ja kaikki hiustuotteet. En käytä halvinta mutta en myöskään kalleinta. Tilaan paljon ulkomailta (www.feelunique.com) jossa hinnat jopa alle puolet Suomen hinnoista. Ja ei siis edes postikuluja.
Suosittelen tuollaista vuosilaskelman tekemistä, se ei ole vaikeaa.
keskiverto homo.
Miten on mahdollista kuoria ihoa 250 eurolla kuussa? Eikö siinä ala jo verinahka näkyä?
Mun ihonhoitotutoteeni on vesi (pesua varten) ja talvisin oliiviöljy/manteliöljy jos iso kuivahtaa.
Jos täytyy kuoria niin saunaan naamaan joku sotku esim öljystä ja raakaruokosokerista. Iho on kuin vauvan peppu.
En käytä mitään voiteita, paitsi mies ostaa mulle Lancomen yövoidetta silloin tällöin, joten sitä yöksi. Meikkiä kyllä käytän kohtuudella.
Minä en usko noihin rasvoihin, öljyihin ja virityksiin, vaan hyviin geeneihin :) Ja ikää jo 39v.
Nimim. se rypytön...
En käytä mitään voiteita, paitsi mies ostaa mulle Lancomen yövoidetta silloin tällöin, joten sitä yöksi. Meikkiä kyllä käytän kohtuudella. Minä en usko noihin rasvoihin, öljyihin ja virityksiin, vaan hyviin geeneihin :) Ja ikää jo 39v. Nimim. se rypytön...
Huoah,onneksi olkoon,olet normaali ihoinen!!!!
-yks joka ei taas jaksa saarnata eri ihotyyppien hoidosta ja normaali ihoisten virheellisestä asenteesta "jos en minä tarvitse niin ei muutkaan tarvitse"-
Luovuin kaikista suihkusaippuoista ja siirryin käyttämään marseille-saippuaa. Pala maksaa muutaman euron(?) ja kestää vaikka kuinka kauan. Pesen sillä usein myös hiukset.
En ole tarvinnut enää vartalovoiteita, koska iho ei kuivu. Niihin nykyään 0 euroa. Naamarasvana mulla on apteekin perusvoide, joka on samalla kyllä vauvan pyllyrasva, joten sitä ei voi ihan täysin mun piikkiin laskea :D
En meikkaa käytännössä ikinä, on mulla joku meikinpoistoaine viime vuosikymmeneltä... Shampoo ja hoitoaine on hiustenhoitotuotteista olemassa, muotoilutuotteita en tarvi.
Olen allerginen, joten kaikki mikä menee naamaan on Cliniquea (sekä hoidot että meikit). Ne pyrin ostamaan Stockan Hulluilta päiviltä. Vartalohoidot on ihan Erisania ja LV:tä K-marketista. Kuorin vartalon harjalla tai luonnonsienellä.
Kuukausittaista hintaa on vaikea sanoa, ehkä mulla menee hoitoihin vuodessa 300-500? Tekeekö se n. 40 kuussa?
Iho on hyvä ja kuulas. Ruualla on varmaan vaikutusta asiaan.
Ap, saatko investoinnistasi toivotun tuloksen?