Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö töissä joka päivä erinäköistä vaatekertaa?

Vierailija
13.09.2011 |

Siis että onko sulla töissä

a) joka päivä erinäköinen vaatekerta

b) pari päivää peräkkäin samannäköiset vaatteet, joskin puhtaana

c) useamman kuin kaksi päivää peräkkäin samannäköiset vaatteet ?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on aina viikon (ma-pe) samat vaatteet. Kotona kotivaatteet. Käyn tietenkin suihkussa joka päivä ja laitan puhtaat alkkarit ja pikkuhousunsuojan.

Enkä haise hielle.

Pyykkiä pesen viikonloppusin.

Onnistuinko kauhistuttamaan jonkun?

Mä puolestani kauhistuin joistain suihkukeskusteluista kun muutamat innokkaasti puolusteli sitä miksei suihkussa tarvitse käydä joka päivä. Mun mielestä ainoa hyväksyttävä selitys on jos on joku superkuiva (atooppinen?) iho, joka ei kestä suihkua joka päivä.

Mulla ei ole tapana säilytellä puolipitoisia vaatteeita kaapissa. Kaapissa on vain puhtaat, suoraan pesusta, ja pyykkikorissa likaiset.

Vierailija
22/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

housuja voin pitää kauemminkin, tai siis en ainakaan pese niitä joka välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joka päivä vaihdan paidan, farkut on muutaman päivän samat.

Olen töissä teollisuudessa eli vaatetuksella ei ole mitään väliä.

24/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja vaatteita. Pesen ja pidän. Sitten kun ne menee rikki, hankin jotain muuta tilalle

Vierailija
25/39 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla koko viikon samat. Talvella saatan pitää housuja kaksi päivää pesemättä.

Vierailija
26/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin samanlaiset vaatteet ihan joka päivä. Joskus saataan repästä ja laittaa erivärisen huivin kaulaan, niitä kun oon saanut kaksi eriväristä.

Vierailija
27/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy töissä paljon amerikkalaisia yhteistyökumppaneita ja Amerikassa ehdottomasti pitää olla eri vaatteet joka päivä.

Tosi on. Kaytan joka paiva eri vaatteita. Tosin mulla on kahdet eri suorat mustat housut, eli huomaakohan kukaan eroa ;) ?

Olen kuullut tarinan etta suomalainen lapsi kun meni taalla kouluun usein samassa asussa, sita ihmeteltiin. Kun han lopulta meni eri vaatteissa, han sai paljon kannustusta kun perheella oli lopultakin varaa ostaa hanelle toinen vaatekerta!

Mun entinen pomo ei koskaan kayttanyt samaa ylaosaa kahta kertaa toissa. Jonkun nahkatakin taisin nahda kahdesti. En kasita miten tuo voi olla mahdollista. Seurasin asiaa tarkkaan kun tajusin etta mitaan paitaa ei nakynyt uudelleen.

Vierailija
28/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kotiin tultua en heitä automaattisesti kaikkia vaatteita heti pesukoriin. Siis vuorottelen joskus jokatoinenpäivätyyliin. Käytän töissä niin mitäänsanomattomia ei-vaatteita (mustat housut, kauluspaita), ettei niihin kai kukaan kiinnitä huomiota vaikken vaihtelisikaan.

Vierailija
29/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö todellakin pikkuhousunsuojaa joka ikinen päivä? Miksi ihmeessä?

mutta mulla on aina viikon (ma-pe) samat vaatteet. Kotona kotivaatteet. Käyn tietenkin suihkussa joka päivä ja laitan puhtaat alkkarit ja pikkuhousunsuojan.

Enkä haise hielle.

Pyykkiä pesen viikonloppusin.

Onnistuinko kauhistuttamaan jonkun?

Mä puolestani kauhistuin joistain suihkukeskusteluista kun muutamat innokkaasti puolusteli sitä miksei suihkussa tarvitse käydä joka päivä. Mun mielestä ainoa hyväksyttävä selitys on jos on joku superkuiva (atooppinen?) iho, joka ei kestä suihkua joka päivä.

Mulla ei ole tapana säilytellä puolipitoisia vaatteeita kaapissa. Kaapissa on vain puhtaat, suoraan pesusta, ja pyykkikorissa likaiset.

Vierailija
30/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja ja farkkuja tuulettelen kyllä ja neuleita.

Hupaisaa, että minulla on 3 samanlaiset farkut ( on vaan niin hyvä malli) joten joskus näyttää, että pidän samoja farkkuja vaikka kuukauden :)

Vierailija
31/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos alla on aluspaita, niin ymmärrän, mutta jos paita on ihoa (siis kainaloita) vasten niin kyllähän siihen hikeä tulee. Minä vaihdan ehdottomasti paidan joka päivä. Housuja nyt voi pitää monta kertaa kun on kuitenkin alushousut siellä alla, mutta ehkä viitisen kertaa tai viikon ja sitten pesuun.

Hyvä idea on esim muokata asua jotenkin, esim samat housut pari-kolme päivää, mutta yläosa vaihtuu.

Vierailija
32/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy töissä paljon amerikkalaisia yhteistyökumppaneita ja Amerikassa ehdottomasti pitää olla eri vaatteet joka päivä.

Tosi on. Kaytan joka paiva eri vaatteita. Tosin mulla on kahdet eri suorat mustat housut, eli huomaakohan kukaan eroa ;) ?

Olen kuullut tarinan etta suomalainen lapsi kun meni taalla kouluun usein samassa asussa, sita ihmeteltiin. Kun han lopulta meni eri vaatteissa, han sai paljon kannustusta kun perheella oli lopultakin varaa ostaa hanelle toinen vaatekerta!

Mun entinen pomo ei koskaan kayttanyt samaa ylaosaa kahta kertaa toissa. Jonkun nahkatakin taisin nahda kahdesti. En kasita miten tuo voi olla mahdollista. Seurasin asiaa tarkkaan kun tajusin etta mitaan paitaa ei nakynyt uudelleen.

Mulla on myös eri vaatteet päivittäin. Usein menee noin kuukausi, ennen kuin samaa vaatekertaa käytän uudestaan töissä. Joskus, jotain lempivaatteita käytän tiheämmin.

Vierailija
33/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työkavereilla on kunakin päivänä päällä. Jos jollakulla on samat vaatteet ihan aina, sen tietysti muistaa. Onko jollain kaksi tai kolme päivää mitkäkin vaatteet yms. ei kyllä jää mieleen.

Vierailija
34/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pari teiniä (jotka kyllä vaihtavat vaatteita jatkuvasti) ja jotka harrastavat liikuntaa. Lisäksi alaluokkalainen ja tarhaikäinen. Pyykkiä on siis todella paljon ja siksi meillä minä ja pienemmät pidetään kaksi päivää peräkkäin samoja vaatteita ellei likaannu.

Vierailija
35/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian ei ainakaan toivoisi Suomeen kovin vankasti juurtuvan. Uskonpa suomalaisten olevan sen verran itsenäisiä ja jalat maassa ihmisiä, ettei se juurrukaan.

Vierailija
36/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita käytän työssä ja lähes 20 puseroa/paitaa. Niistä sitten yhdistelen erilaisia asukokonaisuuksia.

Talviaikaan minulla on 7 erilaista hametta ja lähes 20 puseroa/paitaa.

Lisäksi minulla on 2 mustaa hametta, joita käytän silloin tällöin mihin vuodenaikaan tahansa.

Vierailija
37/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun tilanteen ja sään mukaan. Joskus on toimistopäiviä, joskus esiintymisiä, joskus kokouksia tai asiakastapaamisia, joskus olen ulkona osan päivästä. Jokaiseen tilanteeseen liittyy erityyppinen pukeutuminen.

Ei minulla silti valtavaa garderobia ole. Useimmat vaatteet vain sopivat yhteen, joten yhdistelmiä syntyy paljon. Enkä tietenkään pese useimpia vaatteita joka käytön jälkeen. Neuleetkin pesen ehkä vai kerran vuodessa ja bleiserit pesetän vielä harvemmin.

Jos nyt äkkiä lasken niin perustyökäytössä on 4 housut, 3 mekkoa, 4 hametta, 6 paitapuseroa, 2 tunikaa, 6 neuletta ja parikymmentä t-paitaa ja toppia.

Vierailija
38/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei voi itse vaikuttaa

Vierailija
39/39 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä työkavereilla on kunakin päivänä päällä. Jos jollakulla on samat vaatteet ihan aina, sen tietysti muistaa. Onko jollain kaksi tai kolme päivää mitkäkin vaatteet yms. ei kyllä jää mieleen.

Vaatteet saavat levätä. Olen siis toi yllä, joka toi amerikkalaisuuden mukaan.

Itse vakaasti uskon kun käytän eri osia eri päivinä tulee tunne että vaatekaappini on laajempi mitä on.

Kuljen nyt fillarilla duuniin, kun pääsen töihin käyn suihkussa ja laitan työvaatteet päälle. Kun lähden töistä vaihdan ulkovaatteet päälle ja kotona käytän kotivaatteita, eli olohousuja ja teeppareita.

Mun yks kollaga käy paljon vaatekaupoissa, vähintään kerran viikossa käy ruokatunnilla ostoksilla. Ja aina on samannäköinen, ostaa paljon samanlaisia vaatteita.

Tässä, että käyttää koko ajan yhtä paljon montaa vaatetta voi tapahtua se, että kaikki vaatteet hajoavat samaan aikaan. Nyt jo huomaan yks valkoinen kauluspaita ei niskasta tule enää puhtaaksi ja vaalenpunainen ja -sinen paitis alkaa rapistua, esim hihansuista olen tehnyt uuden käännöksen.

Jos setistä lähtee esim 3 paitaa lyhyessä ajassa pois, supistuu yhdistelmien määrä huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän