Päiväkodeissa työskeltelevät!
Minkä ikänen lapsi pärjää päiväkodissa? Kuinka vanha omasi pitäisi olla, että veisit päiväkotiin?
Kommentit (4)
Jos on sosiaalinen ja rohkea luonne pärjää varmasti jo pienempänäkin. Ujolla tai aralla lapsella voi olla aina vaikeaa.
Päiväkodin toiminta sinänsä on suunniteltu n.3 vuotiaasta ylöspäin ja sitä nuoremmille tarjotaan lähinnä perushoitoa. Eli siis minkään virikkeiden takia ei alle 3v kannata viedä.
Mulla esikoinen aloitti 1,5v. pienessä yhden ryhmän päiväkodissa ja meni sinne ensimmäisestä päivästä alken iloisesti ja mielellään. Kaipasi kovasti päiväkotia kun otin hänet kotiin sisaruksen synnyttyä. Kuopuksen kanssa meinaan olla kotona kunnes on 3v. Vaikka esikoisen kanssa hyvät kokemukset haluan itse hoitaa lapseni niin kauan kuin mahdollista.
Olen siis pk:n työntekijä itse.
Jos on sosiaalinen ja rohkea luonne pärjää varmasti jo pienempänäkin. Ujolla tai aralla lapsella voi olla aina vaikeaa. Päiväkodin toiminta sinänsä on suunniteltu n.3 vuotiaasta ylöspäin ja sitä nuoremmille tarjotaan lähinnä perushoitoa. Eli siis minkään virikkeiden takia ei alle 3v kannata viedä. Mulla esikoinen aloitti 1,5v. pienessä yhden ryhmän päiväkodissa ja meni sinne ensimmäisestä päivästä alken iloisesti ja mielellään. Kaipasi kovasti päiväkotia kun otin hänet kotiin sisaruksen synnyttyä. Kuopuksen kanssa meinaan olla kotona kunnes on 3v. Vaikka esikoisen kanssa hyvät kokemukset haluan itse hoitaa lapseni niin kauan kuin mahdollista. Olen siis pk:n työntekijä itse.
pelkkä ikä vaikuta. Pienessä ryhmässä pienikin tietysti voi pärjätä, mutta isoon "laumaan" laitto mietityttää. Onneksi ei ihan vielä tarvitse hoitomuotoa päättää:)
ap
on helpompaa juuri näille pienille alle 3v. Vaikka päiväkotia suositellaan aloitettavaski n.3v. iässä on se yleensä lapselle kaikista vaikein ikä tulla hoitoon. Sen ikäiset itkevät monesti äidin perään eniten.
Silloinkaan en veisi, jos ei olisi pakko. Mutta en kyllä kotonakaan haluaisi kokopäiväisesti pitää. Kyllä sen ikäinen alkaa jo kaivata kaveriseuraa. Voih, kunpa olisi tarjolla päivähoito paikka, jossa olisi vain muutama lapsi.