Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Vuokkoset-siteitä pitäisi välttää?

Vierailija
13.09.2011 |

+ kotimaisia

+ saa myös puuvillaisena

+ saa myös biohajoavana eli voi laittaa kompostiin

+ edullisia

+ itse olen käytössä huomannut hengittävämmäksi kuin esim. Always (muita ulkol. merkkejä en nyt muistakaan kun en niitä sillä silmällä katsele kaupoissa)

- miinuksia en keksi yhtäkään!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ekassa viestissä lueteltujen plussien takaia!

Vierailija
22/48 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alwaysin siteet ovat kamalia: muovisia ja hautovia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sinänsä mitään, tykkään Vuokkosista kun eivät hiosta!

Alwaysiaa ja Libressessä on joku kenikaali, jolle allergisoiduin vähitellen vuosia sitten. Aluksi alapää punoitti ja tulehtui vasta muutaman päivän käytön jälkeen. Mutta sitten hyvin nopeasti kosketusallergia roihahti niin pahaksi, että nykyisin 5 minuuttia Always tai libresse pöksyissä ja samassa on koko jalkoväli pillusta perssilmään saakka ihan tulipunainen, turvonnut, kutiseva ja kuin tulessa!!

En tiedä mitä myrkkyjä Alwaysiin ja Libresseen laittavat, mutta kun tyttärellä alkaa menkat muutaman vuoden päästä niin Vuokkosia ostan sillekin!!

Vierailija
24/48 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jotain muutettu Vuokkoset phs. Ei pysy paikallaan, hajoaa päivän aikana ja alka irrota ja silti se liima jää pikkareihin tahroiksi. On vissiin "valmistusreseptiä" vaihdettu. Ennen oli suosikkini.

Vierailija
25/48 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokkosissa on surkee liimaus, ei pysy paikallaan. Ainakin ne mitä jouduin synnytyssairaalassa käyttään oli hirveitä, pyysinkin miestä tuomaan libresset kotoa, tokalla kerralla pakkasin jo sairaalakassiin mukaan.

Vierailija
26/48 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä puuvillaisia siivellisiä ja ohuita. Ovat musta parhaita. Eivät tosiaan niin hiosta tai ärsytä vaikken ihottumaa saakaan, mutta käytössä ovat musta vain mukavimpia!

Vierailija
27/48 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alwaysiaa ja Libressessä on joku kenikaali, jolle allergisoiduin vähitellen vuosia sitten. Aluksi alapää punoitti ja tulehtui vasta muutaman päivän käytön jälkeen. Mutta sitten hyvin nopeasti kosketusallergia roihahti niin pahaksi, että nykyisin 5 minuuttia Always tai libresse pöksyissä ja samassa on koko jalkoväli pillusta perssilmään saakka ihan tulipunainen, turvonnut, kutiseva ja kuin tulessa!!

En tiedä mitä myrkkyjä Alwaysiin ja Libresseen laittavat, mutta kun tyttärellä alkaa menkat muutaman vuoden päästä niin Vuokkosia ostan sillekin!!

Terveyssiteissä on ainakin formaldehydiä, joka aiheuttaa joillekuille kuvailemaasi ihoärsytystä ja suurimmille määrille altistuneelle mahdollisesti jopa syöpää.

Vierailija
28/48 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ainakaan löytänyt Vuokkosilta tarpeeksi isoja siteitä. Mä olen jokseenkin omituinen muodoiltani, koska tarvitsen aina yösiteitä tai falskaa.

Vierailija
29/48 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alwaysissa on ihan ällö se muovipinta. Tuntuu kamalalle ihoa vasten ja sit vielä vuodon kanssa. Yöks.

Mä käytän aina tamppooneja!

Mä käytän parina päivänä ennen oletettujen kuukautisten alkua pikkuhousunsuojia varmuuden varalta. Alkupäivinä pidän sekä tamponia että sidettä, koska vuoto on niin runsas.

Loppuajasta riittääkin sitten pelkkä side. Merkkinä Rainbow tai Lidlin merkit. Hyvin on toiminut tähän saakka.

Vierailija
30/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuok.bio p.hous.suoja EI pysy paikallaan vaan lytistyy ja pumpulit tulee ulos.

Vierailija
31/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo naisten vitturättien ympäristörasitus kyllä melkoista. Tässäkin miehet ekologisempia.

Vierailija
32/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pikkuhousunsuojat on liian lyhyitä. Tekis pidempiä. Olen kokoa 42 en pieni mutten suurikaan. Suoja loppuu joko anuksen tai virtsarakon kohdalle. Terveisiä että tekis pidempiä.

Vierailija
33/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pieniä omiin tarpeisiini.

Vierailija
34/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan mitä myrkkyjä näissä käytetään?

Tietoa on todella vaikea mistään löytää.

Onko täysin myrkyttömiä siteitä, esim juuri tuo Vuokkoset?

Vierailija
35/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pikkuhousunsuojat on liian lyhyitä. Tekis pidempiä. Olen kokoa 42 en pieni mutten suurikaan. Suoja loppuu joko anuksen tai virtsarakon kohdalle. Terveisiä että tekis pidempiä.

On niitä jo olemassa pidempiä, muistaakseni.

Vierailija
36/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vuokkosten pitkiä tai lyhyitä siteitä päivittäin lievän vitsan karkailuun ja alushousun suojina eikä ne haudo alapäätä eikä aiheuta allergisia oireita. Ne ovat kaikkein parhaimpia ja kaikkia merkkejä ja malleja olen kokeillut mutta vuokkoset ovat parhaimpia joka päiväiseen käyttöön kun alapää vuotaa aina vaikkei menkkoja enää tule. Virtsan karkailu ei ole vielä niin voimakasta että tarvitsisin ihan tenoja.  

https://vuokkoset.fi/tuote/vuokkoset-night-wings-side/

Always siteet aiheuttavat heti hautumista ja kutinaa niin että ihan lyhyen ajan pystyy niitä käyttämään. Niissä on ilmeisesti niin vahvat muovit ja sen siteen pintakin aika kovaa eikä sellainen pehmeä ollenkaan. Sitten kävellessä ne saattavat alkaa hiertämään niin että tulee kipeitä pykimiä. 

Vierailija
37/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo naisten vitturättien ympäristörasitus kyllä melkoista. Tässäkin miehet ekologisempia.

Mikä logiikka tässä kommentissa oli?

Vierailija
38/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyssiteissä on ainakin formaldehydiä, joka aiheuttaa joillekuille kuvailemaasi ihoärsytystä ja suurimmille määrille altistuneelle mahdollisesti jopa syöpää.

Oho. Kiitos kun sanoit. En ole vuosiin käyttänyt siteitä ja nyt olen sitten jatkossakin käyttämättä. Olen joko tamponilla tai kuukupilla. Olen herkistynyt formaldehydille (kiitos vaneritehdas) ja iho tai limakalvot eivät kestä yhtään, samantien tulee rakkulat ihoon. Jo vanerirakenteinen talo saa aikaan limakalvojen turpoamista.

Vierailija
39/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,et kertonut miksi pitää välttää ? Jospa vastaisit.

Vierailija
40/48 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset on kyllä kaikkein paras side mitä tiedän, eikä ole alapää ongelmissa ja minä joudun käyttämään niitä lievissä virtsan karkailussa 24h/vrk. Hiivatulehdus tulee ajoittain ja se hoituu sillä apteekin käsikaupan pillerillä aina silloin tällöin. 

https://www.yliopistonapteekki.fi/fluconazol-orion-150-mg-kova-kapseli-…