Jos ostaisit nyt asunnon, mitä ominaisuuksia arvostaisit?
Jos itse olisin ostamassa tai etsimässä asuntoa, arvostaisin ainakin säilytystiloja. Niitä ei koskaan voi olla liikaa!
Myös suht'lähiaikoina arvostetun firman tekemä kylpyhuone tms kostean tilan remontti olisi hyvä juttu. Samalla myös vakuutusasiat olisi kunnossa mikäli remontin jäljiltä löytyisi valitettavaa.
Kommentit (10)
Sijainti. Pieni, mutta konmpakti tontti. Rauhallinen sijainniltaaa. Mielellään kujan/kadun viimeinen.
2-3 kerrosta. Joka kerroksesssa oma wc. Ja ainakin pari kylpyhuonetta.
Iso keittiö ja kohtuullinen olohuone.
Takkahuone ja käynti terassille.
Reilusti makuuhuoneita eli ainakin 4 ja kooltaan minimissään 15 neliöö.
Kodinhoitohuone ehdottomasti ja sauna on oltava.
Ostan mielummin pintarempattavaan. Näin saan itse vaikuttaa mitä haluan. Harmillista olisi juuri rempattu keittiö ja kylppärit ja makumme ei kohtaiai.
sijainti,
asunnon oikea koko
se että talonyhtiön isoista remonteista on pidetty huoli (ei kaikkia tekemättä)
ja taloyhtiön oikea ikä.
Mun mies on rakennusalalta ja osataan tehdä kylppärirempat itsekin, mutta taloyhtiön rempat ois hyvä olla tehty ajallaan ja suunniteltu. Arvostan myös itse eniten ennin 1960-luvun puoliväliä tehtyjä rakennuksia ihan arkkitehtuurin takia, mutta oikeata sijainnilta voisi uudempikin talo kelvata.
Lisäksi vaatehuoneet jokaisen makuuhuoneen yhteydessä.
esim. kunnolliset vaate/ pukeutumishuoneet. Runsasti varasto ja säilytystilaa, sekä kylmää, että lämmintä.
Riittävän tilava keittiö, kylmä laitteet ja kuumat laitteet selkeästi erossa toisistaan. Monessa talossa uuni, mikro jne. jääkaappipakastimen vieressä.
Ei liian pieniä huoneita, myös lastenhuoneiden on oltava tilavia ja etenkin niiden. Avara olohuone ja ylipäätään tilaratkaisut jotka mahdollistavat huonekalujen erilaisen sijoittelun. Monesti ruokapöydän, sohvan jne.paikka on
ennalta määrätty jo pelkästään tilarajoitusten vuoksi.
Jos kyse omakotitalosta niin riittävästi pihaa ja yksityisyyttä. Muutenhan on sama mennä rivariin tai parvekkeelliseen kerrostaloon.
Terve talo, tarkoittaa, että ei suuria tulevia remppoja. Ei kosteus ym. vaurioita taikka ongelmia. Rumista sisustusratkaisuista pääsee kätevästi pienellä pintaremontilla eroon.
en mie nykyisestä kodistani luopuisi. Mutta joku voisi taikoa tämän remontin loppuun ennen vauvan syntymää.
meidän varoihin sopiva 15-20 vuotta vanha talo, joka olisi jo osoittanut puutteensa ja virheensä, jos niitä olisi. Pintaremontin tarve, jonka voi tehdä vielä itse. Sauna saisi olla mielellään vastikään uusittu, meillä ei ole.
viihtyisä terassi olis plussaa myös
Eli paljon tilaa pyykinpesuun. Paljon säilytystilaa pitäisi kanssa olla. Lisäksi arvostan hyvin hoidettua taloyhtiötä. Viime kesän jälkeen arvostaisin myös pihaa, jossa olisi myös hyvin varjoa.
tosin elämisen jälkiä saa olla. Tupakeittiötä, korkeita huonetiloja. Saunattomuutta, kylpyhuone pitäisi olla tilava.
Oman pienen pihan missä puuhastella ja sitten takka pitäisi olla myös.
Tupakeittiöstä tykkäisin myös ja yhdessä kerroksessa.
Ostaisin jonkun melkein uuden rivarin. Ihan uuteen mulla ei ole varaa mutta vähän käytettyyn kyllä. Ei pk-seudulta vaan vähän kauempaa junaradan varrelta.