Jos vauvalle syöttää sosetta ja sen posket alkaa punottaa syömisen jälkeen...
...merkkaako että vauva on allerginen sille soseelle?
Kommentit (8)
Ei kannata ruoka-aineita alkaa välttelemään pelkkien poskien punoituksen takia.
Mun pojalla punoittaa posket vähän väliä. Ei silti ole allerginen.
Anna alkuun pieniä määriä. Pelkästä poskien punoittelusta ei kannata hermostua.
Katso
www.allergiaterveys.fi
voihan se olla.. Kannattaa kysyä neuvolasta tms.
Itse en soseita syötä, kun niissä on niin paljon lisäaineita. Teen kaikki vauvan ruoat itse, enkä käytä ollenkaan viljoja, perunaa, riisiä tai pastaa. En syö itsekään valmisruokia, joten miksi syöttäisin niitä lapselleni.
Miksi kuvittelet, että ap syöttää kaupan soseita?
Ja vaikka syöttäisi niin eiköhän se ole vauvalle terveellisempää kuin tuollainen turha ruoka-aineiden välttäminen, mitä itse harrastat. Turhalla ruoka-aineiden (esim. viljojen) välttämisellä altistat lapsesi puutostiloille.
Itse en soseita syötä, kun niissä on niin paljon lisäaineita. Teen kaikki vauvan ruoat itse, enkä käytä ollenkaan viljoja, perunaa, riisiä tai pastaa. En syö itsekään valmisruokia, joten miksi syöttäisin niitä lapselleni.Miksi kuvittelet, että ap syöttää kaupan soseita?
Ja vaikka syöttäisi niin eiköhän se ole vauvalle terveellisempää kuin tuollainen turha ruoka-aineiden välttäminen, mitä itse harrastat. Turhalla ruoka-aineiden (esim. viljojen) välttämisellä altistat lapsesi puutostiloille.
Ylläoleva ei ole mun kirjoittamaa, mutta lisäksi kirjoittaja altistaa lapsensa allergioille välttämällä ruoka-aineita, joihin lapsen tulisi oppia. Entä jos lapsi ei haluakaan isompana karpata ja elimistö ei siedäkään viljoja idiootin äidin vuoksi.
mutta nykyään allergialääkäreiden ohje on, ettei pienistä oireista edes aloiteta välttämisruokavalioita vaan siedätetään.
vielä kyseiselle ruoka-aineelle, mutta usein parinkymmenen syömisen jälkeen alkaa sietää paremmin. Kyse ei kuitenkaan ole allergiasta eli ei tarvitse vältellä poskien punotuksen takia mitään ruoka-aineita.
Itse en soseita syötä, kun niissä on niin paljon lisäaineita. Teen kaikki vauvan ruoat itse, enkä käytä ollenkaan viljoja, perunaa, riisiä tai pastaa. En syö itsekään valmisruokia, joten miksi syöttäisin niitä lapselleni.