Jo on prkl naapurilla häpyä!!!!!!!!!
Asumme pienessä taloyhtiössä jossa on ns kuivaushuone (ei pyykkitupa koska ei ole vuokratalo vaan pyykkien kuivaushuone jossa "kuivuri" ja pyykkinarut) ja sen saa aina varata käyttöönsä max4h kerrallaan ja useammankin kerran vrk aikana kunhan vuorot ei ole peräkkäin.
No, kuivausvuoroni tänään klo8-12 ja kun kävin hetki sitten, klo11.25, tsekkaamassa roskiksien vientikeikalla pyykkien kuivumistilannetta niin naapurin mamma oli siellä tuomassa omia pyykkejään ja siirtelemässä meidän vaatteita.
Rupesi rutisemaan että "kun nää meidän pyykit olis nyt valmiita kuivumaan", totesin aika helvetin nuivasti että voivoi, teidän vuoronhan alkuun on vielä ½ h!!
Kommentit (62)
Väännän rautalangasta: tämä talo käsittää vain osakkeenomistajia, ts asuntonsa omistajia.
ap
siihen on äkkisiltään mietittynä 3 varsin oleellista syytä!! 1. Kuivaushuone varataan 1 osakkeenomistajalle kerrallaan, ts se ei ole tila jossa samaan aikaan kuivatetaan vaikkapa 5 perheen pyykit.
Miksi sitten laitoit sinne pyykkejäsi, jos se on varattu osakkeenomistajille?
Jos kaipaan pyykeissäni apua niin menenpä vaikka ja soitan kys naapurin ovikelloa, muussa tapauksessa pitäköön sormensa erossa toisten omaisuudesta!
Pointti tässä on s eettä toisten vuoroilla ei mennä sohlaamaan omia juttuja eikä todellaakaan rämpitä toisten omaisuutta kun ei EDES ole se oma vuoro vielä alkamassa.ap
sääntöjä ei ole laadittu rikottaviksi; vaan että hommat sujuis, eikä nyhveröitä täysin poljettais.
Jos kaikki tekis niinkuin haluaa, ne jotka ei uskalla pitää puoliaan jäis aina kusipäiden jalkoihin.
mun pyykkeihin joku vieras edes koskeekaan. Noissa jutuissa kannattaa olla tarkkana. Tietty aika on sovittu ja pitäkää kiinni siitä muuten kohta on iso ongelma! Oikein teit:)
no kävin tuossa hetki sitten pyykkituvassa ja syljin pariin naapurin vaatteisiin. Toivottavasti oppii
ap
Mä voin kuvitella meidän naapurin puliukon paskaisine näppeineen liikuttelemassa meidän pyykkejä...hyi helvetti! Ja jos vuoro on varattu johonkin tiettyyn kellonaikaan, niin ei sinne silloin ole muilla asiaa tunkea pyykkeineen. Ugh! Olen puhunut...
toisen omaan. -Missä kunnioitus toisia kohtaan?
En todellakaan halua, että joku toinen koskee puhtaisiin pyykkeihini minun vuorollani. Ja enemmän vaivaa siitä minulle vain tulee, koska olen ne ripustanut niin, että ne on helppo siitä viikata oikeassa järjestyksessä kasoihin. Ja kuka vastaa, jos jotakin puuttuu?
Kummallista porukkaa täällä taas...
ja varsinkin tää
no kävin tuossa hetki sitten pyykkituvassa ja syljin pariin naapurin vaatteisiin. Toivottavasti oppii
ap
Pyysin naapuria tarkistamaan kellonsa ja totesin, että voin varmaankin tuoda tuon toisen satsini eli petivaatteet kuivumaan klo15.30 vuoroni alkaessa klo16.
ap
Miten siinä episodissa lopulta kävi?
Älä usko kaikkea mitä täällä kirjoitetaan ja älä lue tätä palstaa kuin piru raamattua.
ap
ja varsinkin tää
ap
varsinkin naurattaa se sopimusta kirjoittava 'tarkea' henkilo jollla on kuitenkin aikaa roikkua av:lla kommentoimassa... hih
Pidän aina jossain välissä ruokatauon, plus breikkiä muutenkin.;) En nyt tiedä, oonko sen "tärkeämpi" kuin kukaan muukaan. Myös mun mielestä tää ketju on viihdyttävä just sen takia, että jotkut oikeasti nostattaa pulssiaan joistain tällasista jutuista :D
kiillottavat täällä omaa sädekehäänsä ja ylentävät itseääni muiden kustannuksella.
"Kun minä teen sentään jotakin näin tärkeää työtä niin mitäs sinä siinä valitat" etc.
varsinkin naurattaa se sopimusta kirjoittava 'tarkea' henkilo jollla on kuitenkin aikaa roikkua av:lla kommentoimassa... hih
Pidän aina jossain välissä ruokatauon, plus breikkiä muutenkin.;) En nyt tiedä, oonko sen "tärkeämpi" kuin kukaan muukaan. Myös mun mielestä tää ketju on viihdyttävä just sen takia, että jotkut oikeasti nostattaa pulssiaan joistain tällasista jutuista :D
kiillottavat täällä omaa sädekehäänsä ja ylentävät itseääni muiden kustannuksella. "Kun minä teen sentään jotakin näin tärkeää työtä niin mitäs sinä siinä valitat" etc.
Sovitaanko että sä sait sanottua tästä sen viimeisen sanan? Ni ei jää paha mieli.;) Ei mua tää aihe niin kauheasti kiinnosta.
Aiemmin asuin vuokratalossa ja käytin pyykkitupaa. Vuorot varattiin simppelisti listasta ja oli selkeästi merkattu kauanko mikäkin ohjelma kesti. Mutta ei, tämä oli ihan liian vaikeata monille. Se kovasti lämmitti mieltä, kun oli kiireiselle viikolle saanut varattua ne sopivat ajat, jotta saisi pestyä pari koneellista pyykkiä. Molemmissa koneissa oli kuitenkin edellisen asukkaan pyykit pyörimässä, hyvällä tuurilla pesuohjelma oli vasta alussa. Tästä sitten tiesi, ettei ehdi pestä niitä omia pyykkejä laisinkaan.
Ja kyllä. Olen niin säälittävä tapaus, että tällaiset jutut nostattavat pulssia.
ei edes tarvittais, jos normaali toisten kunnioittaminen pätisi.
Silti jotkut yrittävät vielä elää omilla säännöillään. Ajetaan autot oven eteen, soitetaan pianoa yöllä jne. Näitähän riittää joka kohteessa.
Esim. ns. hiljaiset ajat (Minulle on ainakin itsestään selvää, ettei meiltä kello 22 jälkeen kuuluu mitään ylimääräisiä ääniä naapuriin. Meillä itseasiassa aletaan jo hiljentymään viimeistään kello 19).
Jos kaipaan pyykeissäni apua niin menenpä vaikka ja soitan kys naapurin ovikelloa, muussa tapauksessa pitäköön sormensa erossa toisten omaisuudesta! Pointti tässä on s eettä toisten vuoroilla ei mennä sohlaamaan omia juttuja eikä todellaakaan rämpitä toisten omaisuutta kun ei EDES ole se oma vuoro vielä alkamassa. ap
sääntöjä ei ole laadittu rikottaviksi; vaan että hommat sujuis, eikä nyhveröitä täysin poljettais. Jos kaikki tekis niinkuin haluaa, ne jotka ei uskalla pitää puoliaan jäis aina kusipäiden jalkoihin.
Asumme pienessä taloyhtiössä jossa on ns kuivaushuone (ei pyykkitupa koska ei ole vuokratalo vaan pyykkien kuivaushuone jossa "kuivuri" ja pyykkinarut) ja sen saa aina varata käyttöönsä max4h kerrallaan ja useammankin kerran vrk aikana kunhan vuorot ei ole peräkkäin.
No, kuivausvuoroni tänään klo8-12 ja kun kävin hetki sitten, klo11.25, tsekkaamassa roskiksien vientikeikalla pyykkien kuivumistilannetta niin naapurin mamma oli siellä tuomassa omia pyykkejään ja siirtelemässä meidän vaatteita.
Rupesi rutisemaan että "kun nää meidän pyykit olis nyt valmiita kuivumaan", totesin aika helvetin nuivasti että voivoi, teidän vuoronhan alkuun on vielä ½ h!!
ja kuivaushuoneessa saa kuivattaa vain pyykkituvassa pestyjä pyykkejä. Pyykkituvan avaimen saa vain panttia vastaan ja pyykkituvan käytöstä peritään kuukausittain maksu vastikkeen yhteydessä.
Siitäkin huolimatta aina riittää niitä, joiden on ihan pakko rytätä nimenomaan kosteat pyykit kasalle ja laittaa omat pyykkinsä tilalle - vaikka ympärillä olisi muuten kuivaa pyykkiä ja jopa tyhjiä naruja.
Ihan fiksua tietty että kykenet lopettamaan kun olet huomannut, että oma käytöksesi hieman haiskahtaa.
Tietty asialle vois laittaa pisteen hieman kypsemminkin kuin yrittämälläå alentaa lisää mutta ehkäpä et kykene parempaan.
Ja onhan sinulla se "tärkeä ja hektinen" työsi siellä kesken joten mene toki sen pariin täältä alamaistesi keskeltä.
ap
kiillottavat täällä omaa sädekehäänsä ja ylentävät itseääni muiden kustannuksella. "Kun minä teen sentään jotakin näin tärkeää työtä niin mitäs sinä siinä valitat" etc.
Sovitaanko että sä sait sanottua tästä sen viimeisen sanan? Ni ei jää paha mieli.;) Ei mua tää aihe niin kauheasti kiinnosta.
jotka pesty kotona.
Ja on ollutkin varsin näppärä mm pyyhkeiden, petivaatteiden, oksennustautien, ripulien yms aikana ja nyt kun kuivausrumpu ollut kotvasen aikaa rikki.
ap
Aiemmin asuin vuokratalossa ja käytin pyykkitupaa. Vuorot varattiin simppelisti listasta ja oli selkeästi merkattu kauanko mikäkin ohjelma kesti. Mutta ei, tämä oli ihan liian vaikeata monille. Se kovasti lämmitti mieltä, kun oli kiireiselle viikolle saanut varattua ne sopivat ajat, jotta saisi pestyä pari koneellista pyykkiä. Molemmissa koneissa oli kuitenkin edellisen asukkaan pyykit pyörimässä, hyvällä tuurilla pesuohjelma oli vasta alussa. Tästä sitten tiesi, ettei ehdi pestä niitä omia pyykkejä laisinkaan.
Ja kyllä. Olen niin säälittävä tapaus, että tällaiset jutut nostattavat pulssia.
Tai ehkä se riippuu siitäkin miten tehokas kuivaus-systeemi siellä on..
ap
Sanon ihan ystävällisesti tämän, että ihmeen kauan jaksat jatkaa ajan tuhlaamista tällaiseen "ongelmaan". Turha tuhlata elämää kaikenlaiseen kinasteluun.
Onko sulla lapset koulussa vai onko ne siellä kotona sun kanssa? Jos lapset on sun kanssa siellä, niin tee ennemmin jotain kivaa niiden kanssa.
Silloin kun kyseessä on useampi ihminen kuin vain se oma napa, silloin on käytössä myös ns sääntöjä ja esimerkiksi asumisoikeusasunnoissa on säänn yhtiökokous jossa päätetään erinäisistä asioista ja siitä miten mikäkin asia sujuu ja saadaan sujumaan jouhelvasti ja kaikkien kannalta hyvin.
Yksi sellainen asia on pyykkitupien ja kuivaustilojen käyttö.
Ap talossa on ilmeisemmin sovittu ja ohjeistettu että kuivaushuonetta saa käyttää tuon 4h putkeen ja siellä on varausvihko/almanakka tms siellä kuivaushuoneessa.
Siihen jokainen merkitsee sen päivän kohdalle ja kellonajalle _oman_ varauksensa!
Ja yksinkertaisesti muiden on sitä kunnioitettava, aivan kuten hyviin käytöstapoihin ja demokratiaan kuuluu.
Sen ei pitäisi olla ongelma, mutta aina on niitä vapaamatkustajia sun muita jotka kusevat silmään ja pyrkivät toimimaan oman tahtonsa ja mielensä mukaan ja siitä syntyy näitä ap kuvailemia epämiellyttäviä tilanteita.
Kys naapuri toimi väärin, se ei ollut hänen kuivaushuoneen vuoronsa vielä ja piste.