Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki tuntemani lähihoitajat...

Vierailija
11.09.2011 |

... ovat sellaisia, jotka eivät pärjänneet koulussa, yläasteella olivat yleensä niitä kanoja, jotka juoksentelivat välitunneilla tupakkapaikoille jne.

Muutenkin todella yksinkertaisia, usein polttavat, juovat runsaasti, juoruilevat... Sellasta perus whitetrash-meininkiä sanoisin.

Sitten kuitenkin puhuvat omasta työstään niin, että saavat itsensä kuulostamaan lääkäreiltä. Jotenkin en usko työn vaativuuteen, koska näen millaista porukkaa alalle hakeutuu.

Ja tästä syystä ymmärrän lähihoitajien "morkkaamisen".

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajan työ: pese paskaa, pue, riisu, änkee, nosta istumaan, syötä. Itse olen käynyt yo-ksi laudaturin paperein, ja tekee pahaa tämä työnteko. Olen todella väsynyt työvuoron jälkeen - fyysisen raskauden jälkeen tulee henkinen toimettomuus. Muistisairaus. En pidä tästä työstä.

Vierailija
102/113 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta tällä palstalla olen oppinut, että olenkin ihan mitätön ja paska ihminen siksi, että olen koulutukseltani lähihoitaja.

Ihan samaa mieltä olen minäkin. Lähihoitajia haukkuvat voisivat hieman miettiä, että entä jos meitä lähihoitajia ei olisi? Kuka hoitaisi heidän hommansa? Sairaanhoitajat? Minä opiskelen lähihoitajaksi ja oikeasti pidän siitä, että saan auttaa ihmisiä, vaikka se olisikin ihan perushoitoa + olen 30v ja on ammattikorkeakoulututkintokin takana. Aiempi valintani vain oli väärä.

näistä kirjoituksista nimittäin. ihan kuin sitä ei jo vanhuksiltakin kuulisi miten huonosti on sen ja sen tehnyt ja toinen teki edelliselläkin kerralla paljon enemmän. kun kysyt työkaverilta mitä hän on tehnyt paremmin niin ei mitään mutta kemiat vaan kohtaa paremmin. mikäköhän se on että juuri lähihoitajia morkataan mutta ei esim. perushoitajaia haukuttu aikanaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin, ajattelin, etten ylioppilaaksi käynyt sen takia, että osaisin nostaa vanhuksen nosturilla ylös, pestä persauksen, vaihtaa vaipan ja pukea joko yö- tai päivävaatteet päälle.

Vierailija
104/113 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana työskentelen.

Aamuvuorossa herättelen autistinuoremme kahvintuoksuun ja seuraan, että he saavat aamuhommansa hoidettua. Samalla teen kauppaan ruokatilaukset ja suunnittelen ruokalistat yms. juoksevia asioita.

Päiväksi siirryn työkeskukseen ja toimin edelleen ohjaustöissä.

Iltavuorossa touhuamme, kuten touhutaan normaaliperheissäkin. Teemme ruokaa ja käymme harrastuksissa ja autistityttöjen kanssa shoppailemassa ja kahvilla ja elokuvissa. Suunnittelemme vanhempien kanssa yhdessä tulevaisuutta ja mietimme, mikä olisi heidän nuorilleen parasta.

En ole paskaa pessyt ja nostellut kuin opiskeluaikoina. Työni autistinuorten kanssa on ihanaa ja koen olevani oikealla alalla. Hienoja nuoria ja minusta he ansaitsevat hyvän elämän.

En polta, en juo, olen hoikka ja minulla ei ole kananpersetukkaa.

Vierailija
105/113 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja enkä pärjännyt kovin hyvin koulussa. Haaveilin aina hoitajan ammatista, mutta ajattelin etten ole riittävän fiksu. Tein koulun jälkeen töitä eri paikoissa ja elelin nuoruuttani. Parikymppisenä kuitenkin päätin toteuttaa unelmani ja lähdin opiskelemaan. Pärjäsin ihan hyvin. En ollut arvosanoiltani kiitettävä mutta olin hyvä.

Rakastan työtäni ja olen siinä hyvä.

Lääkelaskuissa olen hyvin huono ja tiedostan sen. Aina kun joudun laskemaan lääkelaskuja (kyllä, niitä aivan yksinkertaisia) tarkistan laskun moneen kertaan ennenkuin jaan lääkkeen, vaikka se olisi vain yksinkertainen jakolasku. Ihan siksi että tiedän etten ole hyvä päästäni. Sen sijaan viihdyn asiakkaideni (vanhukset) parissa ja olen kärsivällisyyteni on pitkä. Työssäni parasta on kun saan dementoituneen asiakkaan rauhoittumaan tai alleen ullostaneen vanhuksen pestyä ja laitettua puhtaisiin vaatteisiin ja näen että hänen on hyvä olla. Työ on haasteellista ja aika vauhdikasta, pidän työssäni ongelmanratkaisuista ja minulla on hyvä paineensieto kyky.

Älyllä minua ei ole siunattu, en osaa matematiikkaa enkä kieliä. Mutta työni osaan erittäin hyvin.

Mielestäni hoitajan ammatissa tärkeintä ei ole se koulumenestys ja älynlahjat tai keskiarvot vaan se millä sinä sitä työtä teet, eli sinä itse. Luonne, luonteenpiirteet ja persoona. Hoitajan työtä tehdään sillä omalla persoonalla eikä graafisella laskimella. Lääkärin työ on sitten eri asia. Halusin nuorena myös lääkäriksi, ja lääkäriä minusta ei tullut juuri kehnon pääni takia mutta koska halusin silti hoitoalalle, minusta tuli hoitaja. Ei siinä ole mitään pahaa.

Jos joskus joudun sairaalaan, toivoisin että siellä olisi sinunlaisiasi hoitajia:)

Vierailija
106/113 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-pohjaiselta linjalta kauan sitten, enkä ole koskaan työelämässä tai elämässä muutenkaan törmännyt tällaiseen lähihoitajavihaan.

Olen mielestäni ollut ihan normaali, tavalllinen, hyvä työntekijä ja saanut tarpeellista arvostusta kanssaihmisiltä.

Vasta tällä palstalla olen oppinut, että olenkin ihan mitätön ja paska ihminen siksi, että olen koulutukseltani lähihoitaja.

Vierailija
107/113 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään juristi... ei tupakoi eikä juo. En tosin tiedä, millainen kana hän on kouluaikana ollut;)

Vierailija
108/113 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ilmeisesti on itse, huonoilla arvosanoilla peruskoulun suorittanut white trash. Ei ole itse kyseiseen kouluun päässyt ja nyt on katkera siitä.

Vierailija
109/113 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tupakoin koulussa (ja edelleen, siitä en kyllä ylpeä ole), arvosana oli jotain kasin luokkaa.

En ole kovinkaan fiksu, mutta sitä kuuluisaa tunneälyä minulla on.. :)

Ikinä en ole kenenkään toisen lähihoitajan ajatellut itseään lääkäriin verrattavan. Teemme perushoitotyötä, joka on kuitenkin mielestäni tärkeää.

Itse en edes ole ns. niitä perseitä pesemässä, mutta annan täyden kunnian niille, jotka on.

Sairaanhoitajista ei ole mulla pahaa sanaa sanottavana, mutta ei kyllä kirjanpitäjistä, myyjistä, partureista jne. Ihan sama, mitä työtä kukin tekee, kaikkia tarvitaan.

Mitä työtä sinä muuten ap itse teet? :)

Vierailija
110/113 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä olen minäkin. Lähihoitajia haukkuvat voisivat hieman miettiä, että entä jos meitä lähihoitajia ei olisi? Kuka hoitaisi heidän hommansa? Sairaanhoitajat? Minä opiskelen lähihoitajaksi ja oikeasti pidän siitä, että saan auttaa ihmisiä, vaikka se olisikin ihan perushoitoa + olen 30v ja on ammattikorkeakoulututkintokin takana. Aiempi valintani vain oli väärä.

Vierailija
111/113 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta muuten vaativa ja tärkeä ammatti.

Koulutukseen kyllä pääsee kuka tahansa. Tiedän, koska olen hakenut ja päässyt ja "pääsykokeet" oli ihan naurettavat. En lopulta lähtenyt opiskelemaan kun pääsin yliopistoonkin. :)

Tunnen muutaman lähärin ja aikamoista white trashia kyllä ovat...

Mulla ihan sama juttu, suuntasin myös yliopistoon, enkä aloittanut lh-opintoja. Lähihoitajakoulutuksen "pääsykokeet" oli naurettavan helpot, aina hymyilyttää kun luen kommentin siitä miten vaikeat ne muka on :)

Vierailija
112/113 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi helpomi päästä opiskelemaan? Tä?

Yleensä näkee lähihoitaja koulutus ei ala ellei tiettyä määrää opiskeliota löydy?

Sairaanhoitajaksi tarvitaan ammattikorkeassa.... 3 vuotta lukiota tai muu kolmen vuoden ammatillinen koulutus eli 7 vuotta🤔🍓😄

Vierailija
113/113 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämmösiä ne on,olen itsekkin lähihoitaja mutta vaihdoin alaa koska huomasin miten moni on juuri tommonen kun ap kuvaili

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä