Muodostelmaluistelu
Minkäikäisenä pitää aloittaa luistelu vakavissaan, että pääsee mukaan muodostelmaluisteluun?
Kommentit (5)
ei ne osaa kauheen kummosesti luistella. Voi aloittaa vaikka aikuisena.
Yksinluistelua haluavan pitää aloittaa pienenä 4-7vuotiaana
muodostelmaluisteluakin voi harrastaa kovin monella tasolla. Ihan kärkijoukkueissa luistelijat ovat aloittaneet uransa viimeistään viisivuotiaana.
..ja ei kyllä kovin kummoista yksinluistelijaa tule jos aloittaa vasta seitsemänvuotiaana..
Niin ennen kouluikää. Ikärajat kun tulee muuten vastaan, vaikka taidot ei riitä. Ja huonot tippuu joukkueesta, karu maailma.
On muuten kallis ja aikaavievä harrastus :D
ex-maailmanmestarin, joka aloitti 12-vuotiaana...
Kallista on ja aikaavievää, sen tiedän jo hänen perusteellaan.
ap
Muodostelmaluistelijan on hyvä aloittaa vimeistään 8 vuotiaana. Mitä nuorempana aloittaa sitä parempi.
Pääkaupunkiseudulla on tulokasjoukkueissa jo aika kova taso ja niihin päästään yleensa muodostelmakoulun tai yksinluisteluryhmien kautta.
Muualla Suomessa tilanne on varmaan toinen.
Laji vie paljon aikaa ja on todella kallista, mutta voin silti suositella lämpimästi.
Vaudikas mukaansa tempaava laji.