Miten selittää parhaiten työhaastattelussa parin vuoden työttömyys ?
Kommentit (22)
Makasit sohvalla katsoen ostostelkkaria? Harrastit? Hoidit lapsia? Remontoit taloa?
Jos moista kysytään, niin kertoisin totuuden.
helvettiäkö se kelleen kuuluu, miks oot ollu työtön.
Jäin työttömäksi xxkuussa 20xx, kun firmassa oli YT-neuvottelut, ja satoja työntekijöitä irtisanottiin. Koska olin ollut samassa työpaikassa 11 vuotta putkeen ja lapseni olivat juuri aloittamassa koulua, tuntui siinä vaiheessa hyvältä pitää lyhyt hengähdystauko enkä siksi heti etsinyt aktiivisesti töitä. Nyt tauko on pidetty ja haluan taas aloittaa täysillä työelämässä.
olit miehen mukana ulkomailla josta et saanut töitä..
Jäin työttömäksi xxkuussa 20xx, kun firmassa oli YT-neuvottelut, ja satoja työntekijöitä irtisanottiin. Koska olin ollut samassa työpaikassa 11 vuotta putkeen ja lapseni olivat juuri aloittamassa koulua, tuntui siinä vaiheessa hyvältä pitää lyhyt hengähdystauko enkä siksi heti etsinyt aktiivisesti töitä. Nyt tauko on pidetty ja haluan taas aloittaa täysillä työelämässä.
T: AP
t. rekrytoija (joka todellakin kuulisi mielellään tuollaisen selkeästi harkitun selvityksen)
Ps. Pitäisin ehdottomasti selityksessä mukana 18:n mainitseman "muu sukulainen" aspektin. Minulla oli kerran haastattelussa henkilö, joka melkeinpä häpeillen ja anteeksipyytäen kertoi syynä työelämästä poissaoloonsa olleen sen, että hän hoiti vakavasti sairastunutta äitiään kotona 2 vuotta ja siinä elämäntilanteessa oli vain pakko pistää asiat tärkeysjärjestykseen elämässä. Tämä ko. henkilö sai työtehtävän melkeinpä tämän asian vuoksi. Hän oli vahvoilla kahden muun henkilön kanssa mutta tämä luonteen vahvuus ja uskallus tarttua elämässä tärkeisiin asioihin vaikka ne tarkoittaisivat omassa elämässä uhrauksien tekemistä vei hakijan muista voittoon"
Ja kertoa mitä työn kannalta hyödyllistä on sinä aikana tehnyt.
Olla kotona lapseni aloittaessa koulun... Työttömäksi jouduin YT-neuvotteluiden kautta ja nyt on erittäin kova motivaatio takaisin työelämään...
Olla kotona lapseni aloittaessa koulun... Työttömäksi jouduin YT-neuvotteluiden kautta ja nyt on erittäin kova motivaatio takaisin työelämään...
Mikset voi vain kertoa miten asiat on? ole oma itsesti, niin ne pitempiaikaiset työpaikat saadaan!
Monet pomot ovat mukavia, joiden kanssa ystävystyy. Ei ole kiva esittää aina jotakin jota ei ole.
Olen ollut jo neljässä työhaastattelussa elokuusta lähtien1 ja jokaisessa on jo kysytty tätä asiaa... Viides työhaastattelu on ensi viikolla, joten mietin jo sitä tulevaa haastattelua. Haluaisin jo päästä takaisin töihin. T: AP
Jos on yt-neuvottelujen jälkeen ollut 2 vuotta työttömänä ja sitten vasta hakee töihin, niin kyllä se kertoo siitä, että kaikki työt ei maistu. Sori vaan, mutta menee mulla ainakin helposti pinkassa alemmas. Sen sijaan hakija, joka on ollut kotona hoitamassa lapsia ja haluaa palata työelämään, voi olla hyvinkin ahne työnteolle ja motivoitunut.
Nykyään on paljon ihmisiä, jotka on 10kk töissä ja 2 vuotta työttömyyskorvauksella. Miksi palkkaisin sellaisen?
Jos on yt-neuvottelujen jälkeen ollut 2 vuotta työttömänä ja sitten vasta hakee töihin, niin kyllä se kertoo siitä, että kaikki työt ei maistu. Sori vaan, mutta menee mulla ainakin helposti pinkassa alemmas. Sen sijaan hakija, joka on ollut kotona hoitamassa lapsia ja haluaa palata työelämään, voi olla hyvinkin ahne työnteolle ja motivoitunut. Nykyään on paljon ihmisiä, jotka on 10kk töissä ja 2 vuotta työttömyyskorvauksella. Miksi palkkaisin sellaisen?
Ilman töitä olen ollut tosin 1 1/2 v. Miksi olet niin tuomitseva ? En ymmärrä !
työnantajan silmissä et näytä kovin aktiiviselta, vaikka olet tehnyt pitkään töitä edellisellä työnantajalla. Laitettiinko sut ulos vai lähditkö itse?
työnantajan silmissä et näytä kovin aktiiviselta, vaikka olet tehnyt pitkään töitä edellisellä työnantajalla. Laitettiinko sut ulos vai lähditkö itse?
Ulkoistus on niin tätä päivää, vai mitä ? No, joka tapauksessa tiedän itse, että haluan saada työpaikan ja viidenteen työhaastatteluun olen jo menossa ja kuuden jo varattuna tämän kuun lopulle. En ole ollenkaan huolissani tilanteestani vaan todella tiedän, että töitä tulen saamaan tämän syksyn aikana. Töiden todellisen haun aloitin heinäkuussa , joten ihan hyvin ovat asiani vaikka muuta sanoisittekin...
Olit vakavassa onnettomuudessa ja jouduit kuntoutuksen kautta opettelemaan kaikki perusasiat uudestaan. Lääkärit oli sitä mieltä, ettet kävele enää ikinä, mutta sinähän et antanut periksi vaan näytit niille.
Saat aika paljon pisteitä.
"Jäin työttömäksi tosiaan silloin v. xxxx kun Oy Firma Ab:ssä oli YT-neuvottelut. Päätin sitten erorahojen turvin ja mieheni kanssa neuvoteltuani pitää tässä kohdassa pienen hengähdystauon, sapattivapaan tapaan. Lapset aloittivat juuri koulua ja (keksi tähän joku sukulainen joka tarvitsi myös apua) ja kieltämättä tuntui hyvältä myös miettiä hetki rauhassa mitä elämältä haluan ja mihin tulen työelämässä tähtäämään. Onhan se irtisanominen aina aikamoinen isku kasvoille, olin kuitenkin ollut omistautunut ja hyvä työntekijä."