Mistä kiristämättömiä ja pehmeitä vaatteita vanhukselle?
Lähinnä ihmettelen, että mistä löytäisin housuja vanhukselle joka joko makaa sängyssä tai on pyörätuolissa? Kyseessä siis vanha mies jolle pitäisi saada pehmetä housut. Olen katsellut noita college-housujen tapaisia, mutta ne on jotenkin ihan ihmeellisen mallisia miesten puolella. Siis kun yötärön tulee olla tarpeeksi suuri niin ne lahkeet on jotenkin järjettömän suuret ja pussittavat. Eikös jostain löytyisi sellaisia suoran mallisia college-housuja (joita voin sitten lyhentää sopivaan mittaan)?? Ostaako kukaan muu vanhuksille vaatteita? Ja jos niin mistä?
Kommentit (29)
onhan noita collegepöksyjä joka merkillä. Eastonit on tosi leveät, niitä ei kannata ottaa.
niitä myy ainakin Turussa Työpuku-niminen liike Brahenkadulla. Kokoja löytyy 64 saakka. Ovat pehmeitä ja mukavia. Siellä on myös collegehousuja, en muista, ovatko samaa merkkiä, mutta pehmeitä.
isälle. kirppareilta löytyy myös sellaisia valmiiksi pehmenneitä vaatteita.
mukavia ja helposti puettavia vaatteita esim. vuodepotilaille tms. Sellainen on olemassa, mutta en valitettavasti muista yrityksen nimeä. Yritä googlettaa.
ostettiin anopille sellainen kiva puku. Kannattaa tosiaan ostaa reilun kokoisia, ja lyhentää sitten hihoja ja lahkeita. Liikkuvuus on jo huonoa niin tiukkoja vaatteita on paha pukea päälle.
Mutta muistakaa myös miettiä millaisia vaatteita mummot ja papat pitivät kun olivat kunnossa. Eli jos mummo piti tummia vaatteita ilman koristuksia. Yksinkertaisia, meidän mielestä rumia, mekkoja niin älkää ostako hänelle vaaleanpunaista ruusukuvioitua gollegeasua!! Eikä pinnejä päähän jos niitä ei ole ollut silloinkaan kun oli kunnossa ja itse huolehti itsestään. Hiukset lyhyeksi niin ei tarvi rusetteja laitella!!
http://www.tekstiilityökeskus.fi/10
Helsingin kaupungin tekstiilityökeskus valmistaa aivan mainioita ja jopa nättejä vaatteita, väljiä ja helposti puettavia esim takaa auki olevia puseroita, kiristämättömiä sekä väljällä mitoituksella. Henkari niminen liike löytyy ainakin mm. Kontulan vanhustenkeskuksesta.
ainakin meidän vanhainkodissa, ehkä niissä on jotain sellaista että tässä ollaan vähän niinkuin lenkkivaatteissa eikä missään sairaalapöksyissä. Ne on helppo myös pukea päälle, eivätkä kutistu pyykissä.
http://www.varttu.net/vaatteita-aikusille-ja-ikaeaentyville-naisille
olen isokokoinen ja tuolta saattaisin löytää itsellenikin jotain, vaikka pääasiassa ovatkin varttuneemman väen makuun nuo vaattet. varmasti ovat joustavia!
Vaikka fyysinen kunto on todella huono, niin pää toimii. On myös tarkka siitä, mitä pukee päälleen. Vaatteet täytyy joko tehdä itse tai muokata kaupan vaatteista. Mitoitus on niin ihmeellinen. Eli hihoja ja lahkeita täytyy lyhentää. Mummo on lyhyt, mutta pyöreä, rinnat ovat olleet isot, mutta nyt laskeutuneet. Napit tulee olle helpot, saumat eivät saa painaa, kauluksen tietynlainen.
Eipä tosiaa ole helppoa, mutta onneksi löytyy ompelukone.
Vaikka fyysinen kunto on todella huono, niin pää toimii. On myös tarkka siitä, mitä pukee päälleen. Vaatteet täytyy joko tehdä itse tai muokata kaupan vaatteista. Mitoitus on niin ihmeellinen. Eli hihoja ja lahkeita täytyy lyhentää. Mummo on lyhyt, mutta pyöreä, rinnat ovat olleet isot, mutta nyt laskeutuneet. Napit tulee olle helpot, saumat eivät saa painaa, kauluksen tietynlainen.
Nytkin siis tuli 2x viesti, että varmenne ei kelpaa, joten laskin varmenteen uusiksi. Viesti tuli sitten kolme kertaa. Kiva juttu, saadaan paljon viestejä tänne ja ihmiset alkavat epäillä omaa matikkapäätään.
Nytkin siis tuli 2x viesti, että varmenne ei kelpaa, joten laskin varmenteen uusiksi. Viesti tuli sitten kolme kertaa. Kiva juttu, saadaan paljon viestejä tänne ja ihmiset alkavat epäillä omaa matikkapäätään.
(ja taas varmenne ei kelpaa)
(ja taas varmenne ei kelpaa)
(ja toisen kerran varmenne ei kelpaa)
Vaikka fyysinen kunto on todella huono, niin pää toimii. On myös tarkka siitä, mitä pukee päälleen. Vaatteet täytyy joko tehdä itse tai muokata kaupan vaatteista. Mitoitus on niin ihmeellinen. Eli hihoja ja lahkeita täytyy lyhentää. Mummo on lyhyt, mutta pyöreä, rinnat ovat olleet isot, mutta nyt laskeutuneet. Napit tulee olle helpot, saumat eivät saa painaa, kauluksen tietynlainen. Eipä tosiaa ole helppoa, mutta onneksi löytyy ompelukone.
on vielä sen sukupolven ihmisiä että taito on hyppysissä
Nytkin siis tuli 2x viesti, että varmenne ei kelpaa, joten laskin varmenteen uusiksi. Viesti tuli sitten kolme kertaa. Kiva juttu, saadaan paljon viestejä tänne ja ihmiset alkavat epäillä omaa matikkapäätään. (ja taas varmenne ei kelpaa) (ja toisen kerran varmenne ei kelpaa)
<a href="http://www.varttu.net/vaatteita-aikusille-ja-ikaeaentyville-naisille" alt="http://www.varttu.net/vaatteita-aikusille-ja-ikaeaentyville-naisille">http://www.varttu.net/vaatteita-aikusille-ja-ikaeaentyville-naisille</a…;
olen isokokoinen ja tuolta saattaisin löytää itsellenikin jotain, vaikka pääasiassa ovatkin varttuneemman väen makuun nuo vaattet. varmasti ovat joustavia!
en tiedä kuinka vanhoille nuo on tarkoitettu mutta ainakaan meidän hoivaosastolla jossa suurin osa asukkaista lähentelee 90v yksikään ei tuollaisissa kulje, todella lihaviakin mukaan mahtuu, onneksi heillä on ompelutaitoisia sukulaisia, vähän enemmän tämän päivän vaatteita tekevät.
Oikeasti hyvät pyörätuolivaatteet: http://www.ergomode.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=k…
Olen itsekin samaa pohtinut. Kannattaisi ehkä kysyä Marttojen keskustelupalstalta.