Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö vauvan kanssa liikkuessaan tosiaan olla näin varovainen?!

Vierailija
10.09.2011 |

Olin tänään vaateostoksilla pikkuisen 6 viikkoisen vauvani kanssa, etsittiin minulle mekkoa ristiäisiin. Hetkeksi jätin pitämättä kiinni rattaista, joissa vauva oli turvakaukalossaan (reissu kesti kokonaisuudessaan alle 1,5 h). Rattaat olivat minusta n. 1,5 metrin päässä kun katselin mekkoja ja eikös siitä yritä rattaiden ohi joku keski-ikäinen tärkeilevä täti niin, joka tönäisi rattaita niin, että ne meinasivat kaatua! Yhtään ei viitsinyt varoa menemisiään tai välittänyt vauvasta. Onko porukka oikeesti näin välinpitämätöntä?!? Pelästyin pahasti, mitä vauvalle olisikaan voinut sattua...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia kohtaan ja sen olen ihan omakohtaisesti kokenut. Mun 3v lastani on tönitty kaupassa ja siskoni vauvanvaunut meinattiin vetää kumoon pyörällä pyörätiellä tahallisesti...

Vierailija
2/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä rattaita voi kiertää vaan pitää kävellä päin? Älä kasvata sitä persettäsi niin mahdut kyllä ohi niin minäkin mahdun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta ei mun vaunuja ole ikinä kukaan töninyt. Sulla kävi huono tuuri nyt heti ensikokemuksena.

Ja ethän jättänyt vaunuja käytävän tukkeeksi, tietty pitää itsekin katsoa, että muut pääsevät kulkemaan.

Vierailija
4/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen "yritti" ohi

Jos olisi tilaa niin ei tarvitsisi yrittää.

Vierailija
5/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa. Onhan se 1,5 m aika kaukana kuitenkin. Sä olet vastuussa lapsestasi joka tapauksessa, vaikka se toinen kaataisikin vaunut kumoon.

Mutta en mä ihan kuusiviikkoista muutenkaan olisi vienyt vielä kauppaan, se tosin on toinen juttu...

Vierailija
6/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaunut jätetty keskelle kulkuväkyää tukkeeksi? Luuletteko ettei niitä muutoin kukaan keksi-ikäinen pullero tantta voi töniä ohi mennessään?

Vierailija
7/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei voi viedä 6-viikkoista lasta vaunuissa kauppaan :D voi apua!

Vierailija
8/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää sivuun.

Maailmassa kulkee paljon välinpitämättömiä ja jopa ilkeitä ihmisiä. Muistuttaisin kuitenkin, että täällä liikkuu paljon myös eri tavoin näkövammaisia. Kannattaa esim googlettaa putkinäkö ja näkökentässäkin voi olla sokeita kohtia. iso osa niistä näkövammaisista joilla kuitenkin on osa näköä tallella ei käytä keppiä yms.

Vierailija
9/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähti tunkemaan kaupan ovesta sisään samaan aikaan kuin me. Vaunut horjahtivat todella pahasti ja huom! me olimme siinä ovella ensin eli hän tunki takaa suoraan oven ja vaunujen väliin!

Vierailija
10/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaunut jätetty keskelle kulkuväkyää tukkeeksi? Luuletteko ettei niitä muutoin kukaan keksi-ikäinen pullero tantta voi töniä ohi mennessään?

Minä kait olen keski-ikäinen mutta en todellakaan pullero enkä myöskään töni ketään missään.

Vierailija
11/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanttarat tönii niitä silti...

Vierailija
12/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä se sitten on kuin kulkuväylä?

Eihän tuosta mitään muuta voi päätellä kun kerran kirjoitit että nainen yritti ohi. Toisin sanoen vaunusi olivat kulkutien tukkeena.

Luultavasti nainen vähän siirsi vaunuja että pääsis kulkemaan ohi ja hermoheikko äiti on ihan hiilenä että ääk, se koski mun vaunuihin vää, mitä tahansa olisi voinut sattua

Vierailija
13/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä on niin nähty kun paljon kaupungilla asioin. Elleivät ne töni bussijonossa tai kassoilla niin sitten muuten vain...ja busseissa istutaan kassit istuimella ettei vahingossakaan kukaan muu ruuhkabussissa tule viereen. Tuo ikäryhmä on moukkamaisinta sakkia mitä löytyy valitettavasti...

Vierailija
14/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä pelästytti, täytyy jatkossa pitää tarkemmin kiinni. Vaikka kyseessä oli siis pienen kaupan takanurkkaus, jossa ei juuri muita ollut - kapeat käytävät vaatteiden välillä, mutta nätistikin olisi ohi mahtunut tai kiertänyt toista puolta, siitäkin olisi hyvin päässyt. Siksi juuri uskalsinkin päästää rattaista irti, kun ei siellä paljoa muita ollut ja sitten yksi tulee ja kävelee päin...

Mitä, eikö 6 viikkoista pitäisi viedä kauppaan? Itse ajattelin, että parempi sen on kulkea mukana kun imetän, kuin saada korviketta kotona ja viedäänhän vauvaa muutenkin neuvoloihin, kävelyille ym. - Ap

Vierailija
15/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen myös huomannut että todella usein ne keski-ikäiset käyttäytyvät todella huonosti julkisilla paikoilla. Etuillaan, tuupitaan jne...mun lapseni on tuupattu lujaa nurin kun lapsi käveli kaupan käytävällä ja vanhempi nainen juokis ohi ja tuuppasi vaan lapsen pois tieltään. Se on se ainoa kerta kun melkein kävin käsiksi toiseen ihmiseen.

Vierailija
16/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystä tuo vanhempi ikäpolvi on sitä mieltä ettei äidit lapsineen saisi näkyä eikä kuulua ja sitten tulee tuollaista tuupintaa. Lähestyvä seniiliys näkyy käytöksessä!

Vierailija
17/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös muille kuin keski-ikäisille tai pullukoille...

Vierailija
18/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen myös huomannut että todella usein ne keski-ikäiset käyttäytyvät todella huonosti julkisilla paikoilla. Etuillaan, tuupitaan jne...mun lapseni on tuupattu lujaa nurin kun lapsi käveli kaupan käytävällä ja vanhempi nainen juokis ohi ja tuuppasi vaan lapsen pois tieltään. Se on se ainoa kerta kun melkein kävin käsiksi toiseen ihmiseen.

Minä ainakin potkin joka kerta nenäänsä kaivavat kakarat tieltäni. Sinne jäävät rääkymään ja minä jatkan ostoksia.

Vierailija
19/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositella jonkinlaista terapiaa...ihan provoilun takia. Tai sitten hankkikaa elämä!

Vierailija
20/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivo oman itsesi takia etten tule mun tielleni!Tuollaisilla ämmillä pyyhin lattiat!