Pitääkö vauvan kanssa liikkuessaan tosiaan olla näin varovainen?!
Olin tänään vaateostoksilla pikkuisen 6 viikkoisen vauvani kanssa, etsittiin minulle mekkoa ristiäisiin. Hetkeksi jätin pitämättä kiinni rattaista, joissa vauva oli turvakaukalossaan (reissu kesti kokonaisuudessaan alle 1,5 h). Rattaat olivat minusta n. 1,5 metrin päässä kun katselin mekkoja ja eikös siitä yritä rattaiden ohi joku keski-ikäinen tärkeilevä täti niin, joka tönäisi rattaita niin, että ne meinasivat kaatua! Yhtään ei viitsinyt varoa menemisiään tai välittänyt vauvasta. Onko porukka oikeesti näin välinpitämätöntä?!? Pelästyin pahasti, mitä vauvalle olisikaan voinut sattua...
Kommentit (26)
toivo oman itsesi takia etten tule mun tielleni!Tuollaisilla ämmillä pyyhin lattiat!
ehkä olen sinunkin kakarasi potkaissut lattialle häiritsemästä, mistäs sinä sen tiedät kun juokset pitkin markettia Sloggeja katselemassa ja kakara tekee omiaan?
Ihmetyttää kommentit että töniä saa jos on tiellä? Mitä helvataa? Aina voi nätisti pyytää siirtymään...
Suomessa oon aiemminkin huomannut, että porukka ei viitsi pyytää toista siirtymään tieltään, vaan mieluummin siten tönitään tai tuupitaan toisia. Ulkomailla tuuppijoita mulkaistaan kyllä pahasti, jos ei suustaan saa ulos sitä "Excuse me" :tä, mutta täällä on enemmän normi vaan punkea päin. Mutta en olisi uskonut, että pienten vauvojen rattaita / pieniä lapsia mennään tönimään, siinähän voi käydä pahastikin jos kaatuvat! Ja tämäkään täti ei muuten mitenkään kommentoinut tai pahoitellut asiaa, muina miehinä vaan jatkoi shoppailuaan.
No, tiedänpä jatkossa olla tarkempi. Huolettaa vaan pienen puolesta, kun esikoisen ollessa kyseessä ei osaa varautua kaikkeen :( - Ap
kannattaa jättää rattaat niin että ihmiset mahtuu kulkemaan
jätän kaupassakin ostoskärryt käytävän tukkeeksi ihan kaltaisiasi varten!
Tänään ratikassa. Rupesi mukavasti juttelemaan mun 11kk lapselle, ja ratikan äkkinäinen liike yllätti. Pulska mamma kiepahti pystytangon ympäri rattaisiin lapsen syliin! Sai sen verran pidettyä kii ettei laps litistiny, mut pelästyttiin kyllä kaikki. Laps oli ainoa joka itki.. En voinu olla mammalle vihanen koska KERRANKIN ratikassa joku ystävällinen. Yleensä ne rataspaikat täynnä asennevammasia mä olin tässä ensin enkä anna tilaa -ihmisiä. Ap, saat nähä miten paljon huonoa kohtelua saa rattaiden kans vaikka miten nöyränä kulkis! Ja totta kai 6vk voi olla mukana kaupassa.
kannattaa jättää rattaat niin että ihmiset mahtuu kulkemaan
jätän kaupassakin ostoskärryt käytävän tukkeeksi ihan kaltaisiasi varten!
niin kyllä pitäsi kiertää tai pyytää siirtämään. Ei tosiaan töniä mitään. Ei vaunuja eikä lapsia.
On kyllä kjusipäistä toimintaa tuollainen töniminen. Ihan sama onko kyseessä minkäikäinen ihminen tahansa.
Hulluja ja sairaista mahtuu joukkoon, joten kannattaa olla varovainen.
Mä olisin varmaan repinyt eukon kurkusta maahan jos mun vaunuja lähtisi työntämään.
ja jos joku sanoo, että en olisi siis parempi ihminen, niin voi olla. Odotan hyvää käytöstä ihmisiltä, ja ne jotka tahalleen vahingoittavat toista, saa maistaa omaa lääkettään. Olen ollut aina se joka puolustaa heikompiaan ja tulen olemaan. Ja en kohtele ketään huonosti ellei ihminen anna itse siihen aihetta.
Ihmetyttää kommentit että töniä saa jos on tiellä? Mitä helvataa? Aina voi nätisti pyytää siirtymään...