Brasilialainen vahaus- miten nolossa asenossa siinä ollaan?
Kertokaa kokemuksia. Poistaako ne ihan häpyhuulista ja persvaosta karvat?
Ja poistaako brasilialaiset naiset oikeasti aina karvansa noin?
Kommentit (138)
Osaako kukaan sanoa, sattuuko alapäävahaus/-sokerointi yhtä paljon, vähemmän vai enemmän kuin kainaloiden käsittely? Olettaen siis että kainaloissakin on ihan kunnolla karvaa eikä mitään kahta haiventa ristissä. Ja ensimmäisistä käyntikerroista puhun. Useamman kerran jälkeenhän karvoitus ohenee, joten ei enää sitten satu yhtä paljon. Sitä ekaa kertaa vaan arastelen...
Itselläni on hirsutismi, ja siksi karvat on paksuja ja on tiukasti juuressaan. Kainaloiden vahaus on aika järkkyä, mutta onneksi kipu ei kestä pitkään. Olen miettinyt bikinarajan vahausta /sokerointia, mutta pelkään että se sattuu ihan sikana. (En ymmärrä miten voidaan ottaa karvat pois juurineen häpyhuulista, ajatuskin sattuu!)
Osaako kukaan sanoa, sattuuko alapäävahaus/-sokerointi yhtä paljon, vähemmän vai enemmän kuin kainaloiden käsittely? Olettaen siis että kainaloissakin on ihan kunnolla karvaa eikä mitään kahta haiventa ristissä. Ja ensimmäisistä käyntikerroista puhun. Useamman kerran jälkeenhän karvoitus ohenee, joten ei enää sitten satu yhtä paljon. Sitä ekaa kertaa vaan arastelen...
Itselläni on hirsutismi, ja siksi karvat on paksuja ja on tiukasti juuressaan. Kainaloiden vahaus on aika järkkyä, mutta onneksi kipu ei kestä pitkään. Olen miettinyt bikinarajan vahausta /sokerointia, mutta pelkään että se sattuu ihan sikana. (En ymmärrä miten voidaan ottaa karvat pois juurineen häpyhuulista, ajatuskin sattuu!)
Mulla sattui kainalot paljon paljon enemmän kuin alapäävahaus. Tosin yleensä käyn kyllä G-string vahauksessa, enkä brasilialaisessa. Otan yleensä särkylääkkeen puoli tuntia ennen käsittelyä niin lähtee siitä se pahin terä pois.
Olen vahannut kotona ja se on kyllä helvettiä, etenkin kun mulla on aika "lörpähtävät" ulkohuulet.
Mutta. Kysyin ystävältä joka käy säännöllisesti kotikaupungissani (eräs eurooppalainen suurkaupunki) olevassa salongissa, että miten "kehtaa" käydä. Hän on asunut monessa eri maassa (myös lähi-idässä) ja käynyt vuosikausia vahauttamassa/sokeroimassa. Hän kertoi että "no eihän siinä mitään, heitetään vaan koivet vahaajan kaulan ympäri ja annetaan mennä". Siinä katosi kyllä kaikki halut käydä jossain teettämässä. Eipä huvita "heitellä koipia" muiden kuin mieheni niskan taakse. Tää tyyppi tarjosi vielä (pakolla) ystävämme polttareissa morsiamelle "brassin" näiden "koipien heittelijöiden" luona. Kaveri näytti polttariviikonloppuna pimppinsä ja totesi että kyllä oli hurjaa menoa. Olivat vetäneet kokoposliinin kysymättä. Huh.
En kyllä yhtään epäile tai väheksy sen yhden kosmetologin tietäviä vastauksia. Toivoisin vain että olisi jotain takeita siitä, että pääsee symppiksen ja osaavan tyypin pakeille. Tämä "koivet kaulaan" -tyyppi käy tosi kalliissa ja hienoissa paikoissa eli mistään takametsien puoskareista ei ole kyse.
Sillä saa sileän alapään ja persvaon ilman minkäänlaista kipua tai sheivauksesta tulevaa rumaa ihottumaa. Tietenkään tulos ei ole yhtä pitkäkestoinen kuin vahauksessa, mutta täysin kivuton toimenpide on helppo vaikka viikon välein uusia.
Terv. puoliposliini jo 5 vuotta
SYÖVYTTÄVÄÄ!!!!imet itseesi vuosien varrella taatusti syöpäpesäkkeet! Huh! Sivistystä!
Tulevana gynekologina voin sanoa, että kun näet kymmeniä alapäitä viikottain niin se ei tunnu yhtään sen kummallisemmalta alueelta kuin vaikka suu ja nenä. Koskaan ei itseäni ole ns. ällöttänyt koskea jonkun alapäätä, sen sijaan muutaman kerran on kyllä pitänyt hengitystä pidättää kun on joutunut sorkkimaan täynnä sienikasvustoa olevia hikisiä jalkoja...
niin nolo ja täytyy sanoa, että kyllä nainen ajaa itsensä alas kaiken maailman humpuukijutuillaan.
Moni nainen pilaa ulkonäkönsä botox ruiskeilla ja ties millä mömmöillä. Niin muovimaista ulkonäköä ei voi enää kutsua rehellisyyden nimissä kauneudeksi. Se näyttä ainoastaan ja vain kornilta. Sanompa tämän tässä ohessa.
vaihtoehdot ovat vahau/sokerointi tai hirsutismi. Jos et tiedä mitä se on, KVG. >:-( Ärsyttää tollaset taivastelevat kukkahattuääliöt. Mun kroppani on MUN OMANI ja mä teen sille mitä MINÄ haluan.
Kiitos kosmari, olen kauan jo miettinyt että haluaisin käydä sokeroimassa intiimialueeni, mutta minulla ei ole ollut tarvittavia tietoja tähän, joten suuri kiitos sinulle! :-)
Oon käynyt n. viiden vuoden ajan säännöllisesti sokeroinnissa. Otatan kulmat, kainalot, sääret ja alapään. Aikaa menee nykyisellään koko settiin 1h15min ja rahaa 60e/kerta. Joskus oon ottanut täyden posliinin, mut useimmiten kiitoratamallia. Kosmarin kertomus vastaa kyllä omiakin kokemuksiani, paitsi että mä en ole käyttänyt mitään kertakäyttöpikkareita, vaan oon ihan alaosattomissa siinä pedillä.
Ekaa kertaa nolotti käydä, mut ammattilainen on ammattilainen, ja se nolous on ihan unohtunut. Siinä rupatellaan lasten ja remonttien kuulumiset yms. Joskus mietin että kalliiksi nämä vuodet on käyneet, nyt ehkä valitsisin sellaisen kotilaserin, jos olis asia ajankohtainen. Mut nyt mä oon niin vähäkarvainen, että enää ei kannata.
112 jatkaa, että mulla on kainalot sattuneet enemmän kuin bikiniraja. Luojan kiitos sieltä on karvankasvu selvästi vähentynyt. :) Ja joo, mies tykkää tosi paljon posliinista ja uhkaa aina joskus kirjoittavansa kiitoskirjeen kauneushoitolaan. Mutta itsekin tykkään, en pelkästään miehen takia käy.
Nypin ehkä 12-13 vuoden ajan pinseteillä alapäänkarvat. Aluksi vain häpykummun ja sivustat, mutta pikkuhiljaa totuin koko alueen nyppimiseen. Sitten epilaattorin hankkimisen jälkeen sillä tuli viikottain hoidettua parissa minuutissa tuo ylempi alue.
Esikoisen odotuksen aikana uskaltauduin eka kerran kosmetologille ja sen jälkeen siellä on tullut käytyä säännöllisesti kainaloiden ja alapäänkarvojen poistossa. Nyt (olen 45) karvankasvu on hyytynyt ja käynti 3kk välein on riittänyt.
Mulla on vähän huonoja kokemuksia alapään sokeroinnista... Kosmetologi oli äksyn oloinen ja kovaotteinen, olisin kaivannut edes vähän jotain selostusta tyyliin: "seuraavaksi teen näin ja näin", ei todellakaan ollut mitään kertakäyttöpikkareita, olisin kovasti toivonut, että olisi ollut vaikka pyyhe säärien/reisien suojana lämmittämässä. Nyt olin navasta nilkkoihin asti paljaana koko toimituksen ajan, se tuntui epämukavalta ja viluisalta. Ja sattuihan se ihan kauheesti, myös sekin tuntui tuskastuttavan kosmetologia, vaikka yritin kaikkeni olla rentona, liikkumatta ja ääntelemättä... Voi kun olisin päässyt tuon ekan sivun kosmetologin vastaanotolle...
No mitä tapahtui kotona? Ihastunut huokaisu, mutta ei pienintäkään innostusta suuseksiiin (se oli suurin syy miksi tämän tein, olin ajatellut että karvat olivat esteenä tälle) eikä ole ollut sen jälkeenkään (tästä on nyt kolme vuotta). Aika iso pettymys, mutta olen yrittänyt ajatella positiivisesti: onneksi ei innostunut sen enempää, eipähän tarvi ainakaan sen takia kokea tuota kärsimystä ja nöyryytystä uudelleen.
(ps. En vieläkään tiedä, mistä tuo suuseksin puuttuminen suhteessamme johtuu, ei ainakaan karvoista, eikä myöskään vähäisestä hygieniasta. Olen suht. sievä, normaalivartaloinen nuori nainen... Niin toisinpäin kyllä onnistuu, mies on mielellään "ottavana" osapuolena)
Jos vaikka kysyisit. Sillähän se selviää hyvinkin helposti ja nopeasti. Kuulostaa jotenkin teinitouhulta, että oletta olleet vuosia kimpassa ja asia on vaivannut sinua, mutta siitä ei ilmeisesti ole voinut puhua.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 20:14"]
(ps. En vieläkään tiedä, mistä tuo suuseksin puuttuminen suhteessamme johtuu, ei ainakaan karvoista, eikä myöskään vähäisestä hygieniasta. Olen suht. sievä, normaalivartaloinen nuori nainen... Niin toisinpäin kyllä onnistuu, mies on mielellään "ottavana" osapuolena)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 20:35"]
Jos vaikka kysyisit. Sillähän se selviää hyvinkin helposti ja nopeasti. Kuulostaa jotenkin teinitouhulta, että oletta olleet vuosia kimpassa ja asia on vaivannut sinua, mutta siitä ei ilmeisesti ole voinut puhua.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 20:14"]
[/quote]
[/quote]
Toki olemme puhuneet asiasta ja hän vaan siis ei pidä suuseksistä. Lähinnä tarkoitin, että en tiedä miten enää voisin itse asiaan vaikuttaa.
En kyllä vapaaehtoisesti menisi... au! :(
[quote author="Vierailija" time="13.03.2011 klo 00:41"]
Kertokaa kokemuksia. Poistaako ne ihan häpyhuulista ja persvaosta karvat?
Ja poistaako brasilialaiset naiset oikeasti aina karvansa noin?
[/quote]Sellään ja jalat niskantakana:DDDD
Kaikki lähistöllä olevat hirnuu vieressä:DDD
Minua ei saisi kyllä kirveelläkään esittelemään paikkojani jollekin ylimeikatulle pissikselle, joka sitten niitä sörkkii ympäriinsä vahan kanssa. Kaikkeen te ihmiset olette valmiita. Minne normaali itsekunnioitus on kadonnut?
Miten voi aikuiset naiset olla noin häveliäitä??? Voi hyvänen aika! Mitä väliä jos joku näkeekin paikat? Ja miten aikuinen voi puhua jostain "pimpulasta" :D Ja yksi vielä neuvoo, että pitää varoa ettei lapset näe kun vahaa. Varmaan lapsille tulis joku peruuttamaton vaurio moisesta ;)
On toki nykyään muotia että miehet ajelee kalunsa ympäriltä karvat. SE vasta on kauheannäköistä...oikeesti. Mutta makuasia. En tiedä tuntuuko hommat miehestä erilaiselta silleen kun en ole mies.
Naisena, puolisokeroituna (edessä tupsu, taempaa ja pepusta karvat vex), seksi ja miehen kosketus on ihan erilaista kuin jos siinä välissä kasvaisi karvapehko. Eli en tee sitä (ainoastaan) miehen iloksi. Enemmän nainen siinä miestä alistaa kun saa miehen kuolaamaan puoliposlaria ;) -jos alistaminen halutaan mukaan vetää. Tasapuolisesti kivaa sanosin.
Kasvaa luonnostaan karvat leveelle alueelle ja sheivaamalla päivässä kasvaa sänki. Karvattomana on puhtaampi olokin.
Eka vahaus teki kipeää. Sen jälkeen karvat kasvaa ohuempina ja heikompina ja nyhtäminen on kivuttomampaa, ja heikkenee kerta kerralta kunhan ei välissä ala sheivailemaan. Jokainen voi testata kokeilemalla epilointia sääriin ja etenkin kainaloihin. Kainaloissa iho on pidettävä kireenä ettei nahka jää pinsetteihin. Eka kerta sattu hlvtisti, 2 päivää poltteli. Putsailin septidinillä. Parin kerran jälkeen ei tunnu enää missään. Oikeesti. Oon miettiny rohkenisko epiloida alapäänkin ettei tarttis 50e maksaa kerran kuussa tai kahdessa mut toistaseks olen antanu olla. En ole akrobaatti.
Mielikuvia on helppo arvostella mutta se on vaan turhaa, eikä oikeesti näihin hommiin ryhtyneet jaksa edes provosoitua ;)