Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankitte ensimmäisen lapsen jälkeen lisää lapsia?

Vierailija
09.09.2011 |

Kun mietitte toista lasta, mitä asioita silloin pohditte vai oliko se ihan luontevaa, että lapsia tulee lisää? Tuliko toinen vauvakuume, vai halusitteko esim sisaruksen esikoiselle? Oliko joitain erityisiä asioita mielessä? Vai mietittekö sitä yhtään sen enempää? :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselleni ei tullut koskaan tarvetta useampaan ja olen miettinyt samaa. minulla on muutama ystava joilla vain yksi lapsi ja he ovat rentoja ja hyvin rakastavia. useamman lapsen aidit stressaavat, lapset tappelevat, kukaan ei ole onnellinen. varsinkin jos on jo 3 lasta, miehet lahtevat kavelemaan... miksi ei voi jattaa yhteen lapseen???

eniten. Kolme lasta tai enemmän niin eroluvut on pienimmät. Väitteesi siitä että miehet lähtee kävelemään ei siis pidä paikkaansa, enemmän miehiä lähtee 1- ja 2-lapsista perheistä.

Ja tilastollisesti suurimmasta osasta avioliittoja lähtevät kävelemään naiset, eivät suinkaan ne miehet. Siis nainen on aloitteellinen suurimmassa osassa avioeroista.

Minä halusin esikoiselle sisaruksen, nyt lapsia kaksi ja tuntuu, että nyt riittää.

Vierailija
22/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut, että haluan enemmän kuin yhden lapsen. Kaksi nyt joka tapauksessa. Mies ainakin puhui jossain vaiheessa, että yksikin olisi riittänyt. Sisarus esikoiselle oli kuitenkin tavallaan "itsestäänselvyys". Sen kummempaa vauvakuumetta ei ollut. Kun esikoinen oli parivuotias ja arki sujui ilman pahempia yöheräämisiä jne., alkoi tulla sellainen olo, että nyt voisi yrittää toista. Kakkonen syntyi, kun esikko oli 3 v 4 kk.

Nyt esikoinen on tokalla ja pikkusisko 4-vuotias ja päätös mahdollisesta kolmannesta lapsesta pitäisi tehdä pian. Tämä on osoittautumassa yhdeksi elämäni vaikeimmista ratkaisuista. Olen itse aina ajatellut, että kolme lasta olisi kiva määrä. Ja kolmen vuoden ikäero on tuntunut sopivalta. No, nyt on jo myöhäistä sen suhteen. Mies ei enää useampia lapsia kaipaa ja itsekin jo mietin, että kun elämä on viimeisten viiden todella haastavan vuoden jälkeen hieman helpottanut, niin miksi pistää pakka uudelleen sekaisin. Samalla koko ajan on voimakas tunne siitä, että vielä yhdelle olisi tilaa. Mutta paukut eivät vain riittäisi valvomiseen ja kaikkeen siihen lapsiperhe-elämään, jos tähän tulisi vielä yksi liikkuva lisäosa. Muitakin syitä on, mm. miehen terveys. Luultavasti lapsiluku jää kahteen. Olen siitä surullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että itkin, kun kuuntelin Vauvan vaaka -musiikkilevyä. Silloin oli yritetty toista noin 4kk ja vauvankaipuu oli ihan hurja.

Vierailija
24/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on saatu vasta ensimmäinen, toinen meni kesken ja kolmas teossa... Minulla 2 sisarusta, miehellä 4, hänen isällään jopa 10 sisarusta eikä mikään uskonto liity tähän mitenkään. Iso perhe tuntuu luontevalta, meillä on aina ollut paljon elämää, temperamenttista ja aktiivista menoa, paljon lemmikeitä jne. Minulla on sisaruksiini ja vanhempiini viileät välit (syystä), mutta kun katsoo miehen perhettä, ymmärtää ettei ole mitään parempaa kuin vanhemmat, 4 lasta ja heidän (toistaiseksi) 6 lastenlastaan samassa ILOISESSA joulupöydässä.

Vierailija
25/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sain ja oon saanut vielä toisenkin pojan.

Vierailija
26/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun esikoinen oli 1-vuotias. Vaikka han oli viela pieni taapero, halusin viela kokea sen pikkuisen tuhisevan ja tuoksuvan vauva-ajan. Vauva syntyi vuotta myohemmin. Toinen oli niiiin helppo ja ihana vauva, etta aloin puhua kolmannesta. Odotin kylla nelja vuotta ennenkuin aloin "ahdistella" miestani. Perustelin toivettani sillakin, etta kaksi vanhinta leikkivat niin ihanasti keskenaan, etta minulle olisi helppoa hoitaa vauvaa, paljon helpompaa kuin silloin kun mustasukkainen 2-vuotias esikoinen roikkui helmoissani.

Nyt meilla on 10-, 8- ja 2-vuotiaat lapset. Olen ollut tyytyvainen tahan 3-lapsen-pakettiin, ja yllatys olikin suuri kun mieheni alkoi puhua neljannesta (kun se kolmas oli ihan yksinaan mun ajatus). Mukamas pitaa olla kaksi parivaljakkoa, ne kaksi vanhempaa ja sitten kaksi nuorempaa. Vuoden ha puhui mulle vauvasta, kunnes tajusin, etta hei, mun miehella on todellakin vauvakuume. En ikina ajatellut, etta miehillakin voisi olla vauvakuume!!! En halunnut jaada katumaan vanhuksena sita, ettemme koskaan yrittaneet neljatta mieheni toiveista huolimatta, joten....nyt odotan neljattamme.

Vierailija
27/41 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haluttiin 3 lasta ja nyt perhe tuntuu täydeltä...vaikka toisaalta usein miehen kanssa puhutaan siitä miten ois kiva vielä saada lapsi :D ollaan lapsirakkaita ihmisiä!

Vierailija
28/41 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntunut jotenkin puutteelliselta...nyt on perhe kun on 2 lasta ja kolmas tulossa.

Vierailija
29/41 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta alkaen kaksi lasta. Itse on ainoa lapsi ja tykkäsi, että sisarus olisi kiva. Mulla ei ollut mitään kiveenhakattua mielipidettä aiheesta joten tehtiin ja onneksi saatiin se kaksi.

Vierailija
30/41 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että toinen tehdään aika pian ensimmäisen jälkeen. Saavat seuraa toisistaan eikä kotona olokaan veny ihan mahdottomaksi. No ikäeroa tuli kyllä 2v ja kotona oloakin 5v. =)

Ja minulle oli myös aina selvää että lapsia on vähintään kolme. Mies sitä mietti vähän pidempään.

Meille on nyt tulossa kolmas lapsi kun vanhemmat ovat jo 8v ja 6v.

Vierailija
31/41 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta leikkisivät vähän isompina keskenään ja vanhemmatkin saisi välillä omaa rauhaa.. eikä aina tarttis olla leikittämässä..

rehellinen vastaus.. siis sen takia että lapsella olisi sisarus ja itse pääsisis joskus vähän helpommalla..

tiedän että vastaukseni teilataan mutta kai se jonkun on tottakin puhuttava eikä vaan hyssytellä ja näyttää ruusuiselta unelmalta niinkuin täällä kaikki tuntuu tekevän.. ;)

meillä ei vielä toista tulossa mutta yritetään lähiaikoina, esikoinen 1v 2kk. Vauvakuumetta on myös ollu jo pidempään vaikka tiedänkin ettei se mitään helppoa vauvan kanssa ole. Raskaana olo on myös ihanaa mutta pitää kuitenkin miettiä vähän siitä pidemmällekin.

Sitä mieltä kuitenkin oon että kun lapsi kasvaa isommaksi niin on hyvä jos on sisarus tai sisaruksia tukiverkostona. Esim kun me vanhemmat sitten vahetaan ym.

Vierailija
32/41 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisemme ovat kaksoset ja toki halusimme saada seuraavan lapsen eniten hänen itsensä vuoksi. Toinen tärkeä syy oli saada kokea "normaali yksösraskaus" ja "helppo vauva-aika yhden kanssa". Nämä kyllä toteutuivat perheessämme, kun esikoiset olivat vähän alle neljävuotiaita :)

Vierailija
33/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nähdä se oma tulos siinä kasvaessa, mahdollisuus olla ylpeä jostakin asiasta kun lapsi oppii jotain uutta ja tarvin syyn jaksaa käydä vittumaisessa työssä pitkää päivää että olisi rahaa ostaalapsille jotain kivaa toisinaan ja omistaa jotain.

Vierailija
34/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen ja halusin sisaruksen ensimmäiselle. Ja tuli minulle vähäsen vauvakuumettakin :)

Vierailija
35/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni pakkohan oli koettaa uudestaan. Nyt minulla on 6!

Vierailija
36/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vauvakuume, halusin myös yhteisen lapsen mieheni kanssa, halusin päästä hetkeksi pois työn oravanpyörästä, halusin pojalle sisaruksen, halusin taas kokea raskauden...

Vierailija
37/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itselleni ei tullut koskaan tarvetta useampaan ja olen miettinyt samaa. minulla on muutama ystava joilla vain yksi lapsi ja he ovat rentoja ja hyvin rakastavia. useamman lapsen aidit stressaavat, lapset tappelevat, kukaan ei ole onnellinen. varsinkin jos on jo 3 lasta, miehet lahtevat kavelemaan... miksi ei voi jattaa yhteen lapseen???

Vierailija
38/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäin vauvakuume tuli kun jo odotin toista. Halusin toisen, koska en voinut kuvitellakaan yhden lapsen perhettä. Olen itse kolmas ja mies neljäs, joten oli itsestään selvää tehdä lapsia lisää. Toki se vähän pelotti, kun ekan kanssa oli ollut raskasta vauva-aikana, mutta silti. Kolmatta ennen oli iso vauvakuume.

Vierailija
39/41 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin niiiin rakastunut vauvaani, tajuttomissa hormonihuuruissa, niin onnellinen siitä meidän ihanasta täydellisestä lintukodosta ja onnesta, että meillä oli täydellinen vauva (niin kuin kaikilla vanhemmilla on). Halusin lisää niitä ihanuuksia. Teinkin sitten positiivisen raskaustestin kun esikoinen oli niukin naukin viisi kuukautta.

En siis ymmärtänyt vanhemmuudesta, sen vaativuudesta, mistään, mitä tapahtuu, kun pieni vauva kasvaa vaativammaksi kuin perushuollettavaksi. Mutta niin vain se toinen meille tuli, juuri heti kun esikoinen täytti vuoden.

Noin periaatteessa en suosittele kenellekään sellaista, mutta toisaalta oli hyvä, että meille kävi niin, olisin tuskin tehnyt lapsia enää myöhemmin, kuin vanhemmuudesta ymmärsin enemmän.

Ihania ja rakkaita tietysti, mutta en kyllä näiden kahden jälkeen ole enää kolmatta toivonut hetkeäkään. Ja nämä meidän lapset on nut 10 v. ja 11 v.

Vierailija
40/41 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen on niin ihana ja on tuonut niin paljon onnea elämäämme, olisi kiva saada toinenkin lapsi. Ja ensimmäiselle samalla sisarus. Mies on hyväksi isäksi havaittu ja kun hänkin haluaa toista lasta, on mukava yrittää. Toinen siis tekeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi