Vieläkö nykyään lentokoneessa taputetaan kun on laskeuduttu?
Kommentit (53)
Opettele nyt edes kirjoittamaan suurin piirtein oikein - rasittava tuollaista lukea.
haha itse aina teininä, kun matkustelimme perheemme kanssa useasti (3-4kertaa vuodessa), taputin kun lentokone oli pysähtynyt:D ensimmäisenä aloitin siis, ja ikinä en yksin siellä taputtanut vaan kyllä todella moni yhtyi taputuksiini:D tiesin kyllä mistä tämä taputus oli peräisin ja minkätakia, mutta en sen takia taputtanut. se oli ns. leikkiä siskoni kanssa, katsoa jäänkö junttina yksin taputtamaan vai yhtyykö ihmiset oikeasti mukaan:D oivoi mitä huvia olikaan 14vuotiaana. eipä kyllä kiinnostanut pitikö kukaan minua junttina vai ei, itse henkilökohtaisesti pidän näitä ihmisiä juntteina jotka menevät ulkomaille (vaikka egyptiin) ja viettävät koko lomansa hotellissa, menemättä ollenkaan katsomaan pyramideja, hautoja jne. näitä on nähty ja kuultu, ja voi että kuinka urpon kuuloista kun koko viikon tapahtumia päivitellään koneessa 'oi kun maanantaina tapasin muhamedin ja sit tiistaina tulikin abdul ja sit keskiviikkona tuli se joku juttelee mulle:)))' hahahaha tuli kyl kuittailtua näille ihme hörhöille vaikka saman ikäisiä teinejä olimmekin. ja kyllä, mekin vietimme illat/yöt baareissa ryypäten mutta ei se meitä estänyt käydä nähtävyyksiä katsomassa. Jos lomasi kohokohta on että joku muslimi tulee ja kehuu sinun kauniita sinisiä silmiäsi niin on jossain jotain pahasti vialla............................. meni vähä ohi aiheesta mutta kun junteista puhutaan
lomalennoilla, aika vaisusti tosin nykyään. Riippuu varmaan matkustajien ikäluokasta, jos paljon vanhoja + pikkulapsia, vaisua.
N. 20 v. sitten kun kone oli bailukohteeseen (Ibiza) mennessä täynnä juhlivia nuoria, oli metakka ja taputukset melkoisia. Ihan mukava tapa, vähän semmoinen "loma voi alkaa" meininki.
Ainakin Helsinki-Vantaalta Gran Kanarialle ja Lanzarotelle taputettiin. Lanzarotelle oli Aurinkomatkat ja toiselle Lomamatkat. Kiva tapa mielestäni. Matkustajathan sietää sitä vessaan yli ryömimistå, netin pätkimistä ja kiljuvia mukuloita kuusi tuntia.
Ennen taputettiin aina. Esim viime.kesänä Kreetan matkalla ei enää taputettu.
No ei ainankaan finnairin ja tjäreborgin lomalennoilla ole taputettu. Muistan kun lapsena matkusteltiin niin silloin aina taputettiin. Vähän niinkuin jesss, kone ei tippunut!
pari kertaa on muutama matkustaja taputtanut, mutta siinä se.
onhan se kiva kun kapteeni ja henkilökunta saa kiitokset.
Joskus kuuluu joku läpsäys (lomalennoilla).
harvat juntit lomalennoilla niin vielä tekevät.
Juurikin lennon vaarallisimmassa vaiheessa kun nopeutta on vielä 300 km/h ja kone voi vielä riistäytyä kapteenin hallinnasta....
Hienoa! V***u te olette viisaita. :)
esim. tosi turbulentti lento (eli matkustajia on pelottanut) niin matkustamo on puhjennut suosionosoituksiin reittilennon päätteeksi.
Ihan juntti touhua. Jos olet joka viikko lentokoneessa niin tajuaa kuinka tyhmää se taputtaminen on.
Meillä lapset aina odottaa sitä että saa taputtaa kun renkaat osuu maahan. Ihan kiva tapa se on
mutta minusta tuo taputus-ajatus kuulostaa hienolta, ei junttimaiselta!
Kyllä siinä on kiitos ansaittu, kun maahan turvallisesti päästään.
Ihan juntti touhua. Jos olet joka viikko lentokoneessa niin tajuaa kuinka tyhmää se taputtaminen on.
että on joka viikko lentokoneessa? :D Justiinsa joo.
Reittilennoista nyt puhumattakaan.
Ihan älytön tapa se olikin, sillä ei siinä vaiheessa vielä vaara ole ohi, kun pyörät ottaa maahan. Voi sattu avielä vaikka mitä.
tai ehkä joo, ois pitänyt.
Sen jälkeen kun oli kolmannesta pompusta jääty kiinni kiitorataan. Ihan järkkyä, en oo ikinä ollu sellasessa laskeutumisessa, että jarrutetaan äkkijarrutuksilla niin, että nenä on kiinni edelläolevan istuimessa. Ja laskeuduttiin sentään Hki-Vantaalle, jossa kiitorataa riittää pitkälle. Nyt tiedän, mitä varten koneissa on turvavyöt: äkkijarrutuksia varten.
Lisäksi ko. lentoyhtiö ei laita happea tarpeeksi matkustamoon, joten siellä porukka oli hämärän rajamailla kun ei ilma riittänyt. Mutta se oli taas toinen juttu.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi taputtaa.
Kieltämättä olin todella kiitollinen päästessäni ulos Bulgarian Airin koneesta, että ehkä olisi ollut aihetta taputtaa.
Itse taputan aina bussissa kun kuski pysäytää pysäkille.
haha itse aina teininä, kun matkustelimme perheemme kanssa useasti (3-4kertaa vuodessa), taputin kun lentokone oli pysähtynyt:D
ensimmäisenä aloitin siis, ja ikinä en yksin siellä taputtanut vaan kyllä todella moni yhtyi taputuksiini:D tiesin kyllä mistä tämä taputus oli peräisin ja minkätakia, mutta en sen takia taputtanut. se oli ns. leikkiä siskoni kanssa, katsoa jäänkö junttina yksin taputtamaan vai yhtyykö ihmiset oikeasti mukaan:D
oivoi mitä huvia olikaan 14vuotiaana. eipä kyllä kiinnostanut pitikö kukaan minua junttina vai ei, itse henkilökohtaisesti pidän näitä ihmisiä juntteina jotka menevät ulkomaille (vaikka egyptiin) ja viettävät koko lomansa hotellissa, menemättä ollenkaan katsomaan pyramideja, hautoja jne. näitä on nähty ja kuultu, ja voi että kuinka urpon kuuloista kun koko viikon tapahtumia päivitellään koneessa 'oi kun maanantaina tapasin muhamedin ja sit tiistaina tulikin abdul ja sit keskiviikkona tuli se joku juttelee mulle:)))' hahahaha tuli kyl kuittailtua näille ihme hörhöille vaikka saman ikäisiä teinejä olimmekin. ja kyllä, mekin vietimme illat/yöt baareissa ryypäten mutta ei se meitä estänyt käydä nähtävyyksiä katsomassa. Jos lomasi kohokohta on että joku muslimi tulee ja kehuu sinun kauniita sinisiä silmiäsi niin on jossain jotain pahasti vialla............................. meni vähä ohi aiheesta mutta kun junteista puhutaan