onko tässä 9kk vauvan ruokavaliossa jotain vikaa?
-herää aamulla noin klo 9, aamiainen puuroa
-nukkuu 1/2-tunti puolenpvän aikaan, jonka jälkeen lounas purkki kalaa,lihaa tms (siis näitä lasten ruokapurkkeja)
-ulkoilu jonka jälkeen päivällinen n.klo 16 taas purkki
-nukkuu lyhyet unet ja sitten iltapala n.klo 19 hedelmäsose
-nukkumaan n.klo 21 jonka yhteydessä pullollinen velliä
imetys lopetettu noin 1-2kk sitten toisen raskauden takia. juomaksi lapsi saa vettä ruokailujen yhteydessä ja muutenkin jos on jano.
Kommentit (50)
-herää aamulla noin klo 9, aamiainen puuroa
-nukkuu 1/2-tunti puolenpvän aikaan, jonka jälkeen lounas purkki kalaa,lihaa tms (siis näitä lasten ruokapurkkeja)
-ulkoilu jonka jälkeen päivällinen n.klo 16 taas purkki
-nukkuu lyhyet unet ja sitten iltapala n.klo 19 hedelmäsose
-nukkumaan n.klo 21 jonka yhteydessä pullollinen velliäimetys lopetettu noin 1-2kk sitten toisen raskauden takia. juomaksi lapsi saa vettä ruokailujen yhteydessä ja muutenkin jos on jano.
Minä aikaistaisin lounaan ennen unia, sen jälkeen välipala ja loppu ilta hyvin. Paitsi sitä maitoa!!
ristus! Ei Suomessa kyllä vauvan purkkiruokiin laiteta mitään säilöntäaineita. Korjatkaa toki, jos olen väärässä! Ja tosiaan nyt linkkiä ja merkkiä esiin, jotta saadaan oikeita todisteita!
Tarkennusta kaipaisin. Meillä kotona olevassa purkissa ei mainita...
jos teet kotona teet tuoreesta luomulihasta ja kasviksista ruuan, mielestäsi purkkiruoka on vähintään yhtä terveellistä? Tehtaassa mössätty mömmö, johon muuten lisätään säilymisen kannalta kivoja aineita.... ei toki järkihän sanoo että purkkia vaan, tottakai! =))
myrkkyjen asiantuntija nyt hävis?
tosiaan kiva tietää tarkemmin, jos joku oikeasti tietää aiheesta eikä trollaa. Itse olen kuvitellut, että vauvanruokaan ei lisätä ylimääräistä Suomessa.
Neuvolassakin sanoivat, että on yhtä hyvä kuin kotiruoka.
Minua ei kyllä nyt vakuuta nämä "kivat aineet" ja "myrkyt". Vähän tarkempaa tietoa jään kaipaamaan.
Muutenkin saa musta vähän ruokaa. Kasvaako hyvin noin vähäisellä ruoalla.
Meillä 9kk ja syö näin
aamupuuro n. klo 7 + maitoa n.1dl
n. klo 10 päiväunille pullo maitoa
n klo 12-13 lounas (teen itse, eri lihoja, kaloja tai munaa, kasviksia vihanneksi, tuoreraasteita tosi hienojakoista, veihdellen kurkkua, porkkanaa, tomaattia) + maito n. 1dl
n. klo 15-15.30 Välipala hedelmiä soseena, pala itse leivottua suolatonta leipää, tai luonnonjogurttia ja marjoa, tai rahkaa ja marjoja/hedelmiä jne. juomaksi vettä
n. klo 18 päivällinen kuten lounas +maitoa
nukkumaan, n. 19-19.30 iso pullo maitoa 2,5dl
vaan on kirosana 'purkkiruoka'. meilläkään ei syödä juuri mitään muuta purkista kun vauvanruokaa ja papuja. vauvanruuat on mun mielestä erityisen hyviä justiinsa rasvan yms takia, tietää että on oikeassa suhteessa.
Ravintoterapeutitkin tukee tätä että valmiiksi purkitetut lastenruuat on oivia!
Monessa perheessä lapsi joka syö ensin valmisruokaa ja siirtyy isompana perheen ruokailuun siinä samalla menettää osan terveellisestä ruuasta.
valmisruoissa, joita meidän lapsi on syönyt, ei ole yhtään E-koodia eikä makeutusainetta. Kerro, mitkä lastenruoat ovat niitä vaarallisia. Ihan merkit ja maut kehiin nyt, niin päästään tuoteselostetta lukemaan!