Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisykielto ja INCL-lapset

Vierailija
09.09.2011 |

Haluaisin kysyä lestoilta vammaisten lapsen saamisen riskistä. Kun ehkäisy ei ole sallittua.

Miten menettelette, jos teille syntyy esim. INCL-lapsi (googlettakaa jos ette tiedä tautia)? Lopetetteko lapsenteon kokonaan ja ehkäisette? Vai otatteko riskin kerta toisensa jälkeen, että näitä suurta kärsimystä lapsen koko elämälle aiheuttavia sairaita lapsia tulee lisää? Riski on kuitenkin suuri, 25 %.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
23.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. T. ateisti

Vierailija
22/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjärkinen ihminen tee tieten tahtoen vaikeasti sairaita kuolevia lapsia. INCL esim. on sairaus, joka aiheuttaa kipuja, spastisuutta ja kuoleman.

Jos joku tekee näitä siksi, että ITSE muka pääsee taivaaseen omien lasten kärsimyksen kautta, niin lain pitäisi puuttua asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille olisi tulossa tuollainen, niin tekisin abortin ja todellakin ehkäisisin henkisen kärsimyksen vuoksi. T.vl joka ei niin kauhean vl ole, kuten ei meistä monikaan. Te otatte nyt ne ääripään tyypit esimerkiksi, jotka elää meidänkin mielestä melko hassua ja kamalaa elämää

Vierailija
24/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille olisi tulossa tuollainen, niin tekisin abortin ja todellakin ehkäisisin henkisen kärsimyksen vuoksi. T.vl joka ei niin kauhean vl ole, kuten ei meistä monikaan. Te otatte nyt ne ääripään tyypit esimerkiksi, jotka elää meidänkin mielestä melko hassua ja kamalaa elämää

vl. Ne ei tee aborttia, vaikka olis tulossa kaksipäinen ja kuusijalkainen.

Vierailija
25/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teksinpäs! :)

Vierailija
26/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä päiväkodissa, josssa oli hoidossa useampi lapsi samasta lestadiolaisperheestä. Lapsia on kyseiseen perheeseen "siunaantunut" tähän mennessä 5 kpl, joista vanhin on 8-vuotias ja nuorin puolivuotias. Yksi lapsista on autistinen, yksi lievästi jälkeenjäänyt ja kaksi lievästi kehitysvammaista. Vauvasta ei vielä tiedetä mitään... Ilmeisesti hän on kehittynyt tähän asti normaalisti.

Vierailija
27/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä päiväkodissa, josssa oli hoidossa useampi lapsi samasta lestadiolaisperheestä. Lapsia on kyseiseen perheeseen "siunaantunut" tähän mennessä 5 kpl, joista vanhin on 8-vuotias ja nuorin puolivuotias. Yksi lapsista on autistinen, yksi lievästi jälkeenjäänyt ja kaksi lievästi kehitysvammaista. Vauvasta ei vielä tiedetä mitään... Ilmeisesti hän on kehittynyt tähän asti normaalisti.

Vierailija
28/62 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liikkeesi opetus muutetaan ehkäisyn sallimiseksi?

Etkö näe, että on suunnattoman epäoikeudenmukaista ja väärin, että virallisesti ehkäisy on syntiä ja sitä uskolliset lestadioaliset noudattavat. Ja kuitenkaan se ehkäisykielto ei olekaan kaikkien uskovaisten mielestä velvoittava kielto.

Eikö sääntöjen pidä olla samat kaikille?

Vierailija
29/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäistä silloinkaan. En tosin ole ollut vl enää 15 vuoteen joten tämän päivän opetusta en tunne.

Vierailija
30/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisoisi että näin pahoja asioita ei täällä reviteltäisi

Vierailija
31/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää vain, mua ei teidän mielipiteenne kiinnosta. Kuvitteletteko te jotenkin, että se on vanhemmillekaan helppoa, jos sairaita lapsia tulee? Kun joku leimasi sen ITSEKKYYDEKSI toisessa ketjussa? Itsekästäkö on se, että alistuu siihen että elämä on äärimmäisen raskasta?

Joo. En tiedä miksi kommentoin, mutta sen tiedän että tähän ketjuun en enää tule. Joten ihan rauhassa saatte haukkua mua idiootiksi sun muuksi!

P.S. Tällä hetkellä käytän ehkäisyä sairauden hoitona.

Vierailija
32/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä mä haluaisin kuitenkin yrittää tervettä lasta. Sitten jos arki olisi kamalan raskasta ja vaikeaa, varmaan hankkisin jonkin ehkäisyn.

Vierailija
33/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleensä silloin tehdään spesifimpi sikiöseulonta, ja osa kai käyttää keinohedelmöitystä.

Vierailija
34/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä kuolema ilmenee lapsuudessa, keskimäärin noin 10,5 vuoden iässä."

Kuolema ilmenee :)

Vierailija
35/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää vain, mua ei teidän mielipiteenne kiinnosta. Kuvitteletteko te jotenkin, että se on vanhemmillekaan helppoa, jos sairaita lapsia tulee? Kun joku leimasi sen ITSEKKYYDEKSI toisessa ketjussa? Itsekästäkö on se, että alistuu siihen että elämä on äärimmäisen raskasta?

Joo. En tiedä miksi kommentoin, mutta sen tiedän että tähän ketjuun en enää tule. Joten ihan rauhassa saatte haukkua mua idiootiksi sun muuksi!

P.S. Tällä hetkellä käytän ehkäisyä sairauden hoitona.

Vierailija
36/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleensä silloin tehdään spesifimpi sikiöseulonta, ja osa kai käyttää keinohedelmöitystä.

niiden alkioiden tappamista, jotka eivät ole terveitä. Ei minusta kuulosta sellaiselta, mihin uskovan ihmisen pitäisi ryhtyä.

Vierailija
37/62 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosin näen sen armollisempana kuin hitaan taantumisen avuttomaksi vihannekseksi ja kuolemisen.

Kannattaa myös miettiä miten useampia INCL-lapsi vaikuttaa muuhun perheeseen, esim. kuinka paljon aikaa, energiaa ja huomiota jää muille lapsille ja miten vanhemmat jaksavat. INCL-lapsen todennäköisyys on 25 %, eli jos ei kätetä ehkäisyä ja lapsia tulee vaikka 10, on ihan mahdollista että 3:lla on INCL, ja huonolla tuurilla voi olla vaikka vieläkin useammalla, vaikka 6:lla. Hoida siinä sitten niitä terveitä lapsia ja vauvoja kunnolla.

niiden alkioiden tappamista, jotka eivät ole terveitä. Ei minusta kuulosta sellaiselta, mihin uskovan ihmisen pitäisi ryhtyä.

Vierailija
38/62 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka ja inhimillisyys eivät ole koksaan ollee vanhoillislestadiolaisuuden vahvuuksia.

valitettavasti.

Liikkeen sisäinen kulttuuri on aina vahvimpien puoella ja uhrit syyllistetään. Oli asia mikä hyvänsä. Ikävä totuus.

tavalliset vl:t eivät edes näe tätä mikä on todella surullista.

Vierailija
39/62 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei otettaisi vastaan kaikkia niitä Jumalan lapsia, jotka Jumala luo tänne maailmaan?

Esimerkiksi down-ihmiset ovat oikeastaan varmoja taivaaseenmenijöitä kaikki. Lasten kaltaisten on Jumalan valtakunta.

Samoin Jumala niittää taivaan viljaa esimerkiksi Afrikassa, jossa on suuri lapsikuolleisuus. Eipä siis ole vain tämä meikäläisten vl uskovaisten joukko, joka taivaaseen pääsee, ja joka jo taivaassa on.

Olen ajatellut, että kai kautta aikojen Jumala on ottanut kaikki lapsena kuolleet suoraan taivaaseen, riippumatta siitä, missä he ovat syntyneet.

Lisäksi ovat taivaassa kaikki abortoidut lapset.

Taivaassa on oikeastaan hyvin paljon väkeä, pieni on tämä joukko, joka joutuu taistelemaan tämän ajan läpi, ja joista kaikki eivät taivaaseen asti jaksa.

Kannattaa synnyttää uusia jäseniä Jumalan valtakuntaan, jos Jumala heitä antaa lahjaksi ja lainaksi.

Onni on kuolla jo lapsena tämän pahan maailman keskellä, ja päästä enkeliksi Jumalan luo.

Voisin auttaa sinua, mitn pääset sinne missä haluat olla.

Vierailija
40/62 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periytyvä muoto downista on harvinainen. Miten sitä nyt useammassa vl perheessä sattuisi olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan