Äiti sokeutti 2kk vauvansa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011090814346788_uu.shtml
Miten ihminen voi olla niin sairas, että kykenee tekemään jotain noin kamalaa? Mitä liikkuu sairaan ihmisen mielessä, että oikeuttaa tehdä jotain noin kamalaa?
Kommentit (69)
Tämä ÄITI on sairas. Todella, todella surullista, mutta turha kivittää.
sekaisin kuin seinäkello.
Tahdonvastaiseen hoitoon määrätään jos sen kriteerit täytyvät, eikä yhden ja saman psykiatrin mielipide riitä, pärstäkerroin ei ratkaise sitä kuka joutuu tahdosta riippumattomaan hoitoon ja kuka ei.
Pällikertoimen perusteella 70% av-mammoista olisi tahdonvastaisessa hoidossa, kun on naama koko ajan norsun vitulla.
PUUPÄÄ!! Luuletko sä, että mielisairaaloissa on ainoastaan skitsofreenikoita? Ei kuule, kyllä niistä suurin osa on ihan tavallisia masentuneita. Psykootikotkin on harvemmassa. Myös maniaa hoidetaan sairaalassa.
Mä olen ollut kolme kertaa lataamossa, yhden kerran kolme kuukautta, joista kaksi suljetulla: silloin oli diagnoosina psykoottiseksi muuttunut synnytyksen jälkeinen masennus. Toisen kerran kolme viikkoa kriisiosastolla, diagnoosina raskausajan uupumustila. Kolmannen kerran muutaman viikon päiväosastolla, diagnoosina samoin raskausajan uupumustila.
No, äiti joutui kuitenkin mielisairaalaan, joten...
NÄäni- ym. harhat ei todellakaan tarkoita aina skitsofreniaa. Itse asiassa ei läheskään aina. Psykoosi tai jopa "vain" psykoottinen masennuskin riittää. (Ja nämähän eroavat toisistaan sillä, että psykoosissa harhat ovat potilaalle täyttä totta, siis hän ei ymmärrä niitä harhoiksi. Psykoottisesti masentunut taas tajuaa että vaikka harha vaikuttaa täysin todelliselta, se ei ole totta.)
Vanhempi se sekin on, saamarin pässi!!
ei voi kauhalla ottaa. Kun ei eletä Natsi-Saksassa, myös älynlahjoiltaan heikkolahjaisilla on lupa lisääntyä.
isä ainakin. Tietoa ei ole epäilen vain. Kukaan normaali ihminen ei katso vierestä kun äiti pahoinpitelee lastaan, eikä tee mitään.
Mä silti tunnen inhoa tuollaista ihmistä kohtaan, ei löydy ymmärräystä eikä sympatiaa. Mutta se pieni vauva, sen kohtalo kyllä säälittää. On niin väärin että pieni viaton terveenä syntynyt lapsi tuhotaan noin oman äidin käsissä, ihan kamalaa. Mua harvoin uutiset koskettaa näin kuin on tämä juttu koskettanut, ihan itku tuli kun luin mitä on vauva joutut kokemaan ja missä kunnossa on nyt.
hei haloo?! ensinnäkin, jos on noin henkisesti sairas ihminen, niin jättäköön lapset tekemättä! Ja toisekseen, kyllä se äiti on tässä pääsyyllinen tapahtumaan, TODELLAKIN! En tunne TIPPAAKAAN tätä naista kohtaan sympatiaa, enkä silittele päätä, koska "sattui nyt vaan kuulemaan ääniä". Voi perk*le kun ärsyttää.. Pilasi pienen ihmisen alun elämän totaalisesti, ja vauva makaa nyt vihanneksena sairaalassa mahdollisesti loppuikänsä, ellei kuole jo pian..
Tollaset äidit pitäs kyllä viedä ladon taakse. Ihan varmasti jokaista äitiä väsyttää ja välillä tulee tunne ettei pysty/jaksa enää, mut hei oma lapsi?? Kuka sitä haluaisi satuttaa??
Vauvan äiti SEKÄ isä on kyllä niin ihmiskunnan pohjasakkaa..
hei haloo?! ensinnäkin, jos on noin henkisesti sairas ihminen, niin jättäköön lapset tekemättä! Ja toisekseen, kyllä se äiti on tässä pääsyyllinen tapahtumaan, TODELLAKIN! ---
Tollaset äidit pitäs kyllä viedä ladon taakse. Ihan varmasti jokaista äitiä väsyttää ja välillä tulee tunne ettei pysty/jaksa enää, mut hei oma lapsi?? Kuka sitä haluaisi satuttaa??
Vauvan äiti SEKÄ isä on kyllä niin ihmiskunnan pohjasakkaa..
On se hyvä jos sulla on meedion kykyjä ja tiedät ettet varmasti ikinä sairastu. Harvemmalla ihmisellä niitä on. Lapsivuodepsykoosiin sairastuu kaksi naista tuhannesta. Ei mikään pikkulukema. Mutta kun täydellinen av-mamma ei kykene ymmärtämään sitä, että ihmiselämä ei mene aina suunnitelmien mukaan. No, tähän päteekin taas se vanha sanonta: "Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa..."
Kukaan ei täällä äidin päätä silittele. Kukaan ei hyväksy hänen tekoaan. Mutta onneksi tässäkin maassa on ihmisiä, jotka ymmärtävät että sairaus ei kysy lupaa tullessaan.
Heitelkää kivillänne neuvolantätejä ja synnärin kätilöitä, niiden olisi ammattilaisina pitänyt tajuta tilanne ajoissa. Ja se mies tässä on suurin syyllinen, olisi hakenut ajoissa äidille apua.
Voi luoja, ei kai ne neuvolantäditkään näe jokaisen hullun pään sisälle. Alkaa niin ärsyttää, kun kaikki voidaan nykyään laittaa jonkun muun syyksi. Totuushan on, että lapsen äiti on mieleltään sairas ja isä... noh... eikä se asia siitä miksikään muutu. Ihmisen mielisairaaksi toteamiseen tarvitaan kyllä ihan mielenterveysalan ammattilaista, jollainen "neuvolantäti" ei ole. Eikä se neuvolantäti voi olla kenenkään kotona vahtimassa, mitä jonkun sairas mieli saa aikaan.
neuvolantätsy lapsivuodepsykoosia tunnista, niin miten siihen kykenisi lapsen isä, vaikka putkimies tai roskakuski.
Toivon että elämä koulii näitä täydellisiä äitejä täällä tavalla tai toisella ja tosi pahasti.
Kaikkeen elämässä kun ei voi itse vaikuttaa, tulette kyllä huomaamaan.
Jos naisystävänsä on masentunu jo senkin takia kun asuvat saman katon alla.. jos ovat muutaman vuoden toisaan katellut, kyllä siinä ajassa oppii ihmisen tuntemaan jollain tapaan!
ihmetyttää!
Kun sairastuin psykoosiin, oli se ystäväni, joka minut lopulta hoitoon toimittanut kysynyt miesystävältäni, että onko miesystäväni huomannut minussa mitään outoa, no eipä kuulemma ollut huomannut vaikka päivittäin tekemisissä miehen kanssa olimme.
Että ei kaikki miehet tajua mitä ympärillä tapahtuu, varsinkin jos tekemistä riittää töissä ja harrastuksissa.
Kun sairastuin psykoosiin, oli se ystäväni, joka minut lopulta hoitoon toimittanut kysynyt miesystävältäni, että onko miesystäväni huomannut minussa mitään outoa, no eipä kuulemma ollut huomannut vaikka päivittäin tekemisissä miehen kanssa olimme.
Että ei kaikki miehet tajua mitä ympärillä tapahtuu, varsinkin jos tekemistä riittää töissä ja harrastuksissa.
minkälainen olet äitinä? Minkälainen olit ennenkuin sairastuit?
ja helppo ihminen.
Nykyään, psykoosista toivuttuani olen kyyninen, vittumainen, ärsyttävä tahallani ja helvetin vaikea ihminen, joka ei tyydy siihen mitä saa, vaan vaikka tappelee että saa sen mitä haluaa.
Lapsiltani pitäisi kysyä millainen äiti olen, mutta heillä ei ole tietoa paremmasta, niin todennäköisesti olen se kaikista paras äiti.
ihminen, joka nyt olen, kuin se tunnollinen ja helppo tyyppi, joka olin ennen sairastumistani psykoosiin tai psykoottiseen masennukseen.
Kärsimys jalosti minusta paremman ihmisen, itselleni paremman, lähipiirin mielipiteestä en tiedä, enkä välitä.
todetaan parantuneeksi, niin sitten ei saa mitään rangaistusta.
tästähän on ollut puhetta, että esim. joku tappaja on ollut mielenhäiriössä, mutta sitten kuitenkin onkin yht.äkkiä terve ja lopulta missään laitoksessa ei pidetä eikä saa rankaisua.
lain mukaan mielenhäiriöistä ei voi rankaista ja taas mielenterveyspuolella terveitä ei hoideta.
Joku saisi ottaa oikeudet omiin käsiin. Olisi niin väärin lapsen kärsimyksen takia!
lapsen isä psykoosissa tai huumeharhoissa? Tällaista lynkkausoperaatiota ei koskaan olisi eikä roviota oltaisi vielä kasattu.
Pyhä Äiti-myytti on edelleen niin vahva. Äiti on tässä uhri, siinä missä se vauvakin.
Hakeutukaa lynkkaajat hoitoon, sinne te kuulutte, olette vaaraksi itsellenne ja muille.