Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehtäväkohtaista palkkaa 300 e vähemmän kuin edeltäjälle!

Vierailija
07.09.2011 |

Neuvottelen uudesta työstä, josta tarjotaan palkka, joka on 300 euroa vähemmän kuin edeltäjälläni. Tehtävät eivät ainakaan vähene tai helpotu. Tavoitteena on tietty säästöt, joita kertyy jo siitä, että minulle ei tule kokemus- ym lisiä kuten edeltäjälleni. Miten neuvottelen itselleni ainakin tuon saman palkan? Luulen että minulle tehty tarjous perustuu toiveeseen, etten tiedä palkkatasoa tms ja että nuorille naisille voi maksaa aina vähän vähemmän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sulla sitten ole saman verran kokemusta kuin edeltäjälläsi.

Vierailija
2/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokemuksesta ym lisäansioista palkitaan henkilökohtaisilla palkanosilla, joita mulle tulee 0 euroa, mikä on siis ihan oikein. Tehtäväkohtainen palkkahan määritellään työnkuvan eikä siihen valitun henkilön mukaan. Luulisin että kokemusta ja koulutusta on riittävästi kun mut on tähän kuitenkin valittu. Vai mitä mieltä ootte?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se ainakin mulla on mennyt.

Vierailija
4/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin sitä. Riippumatta siitä kuka sitä työtä tekee, jos vain muodollinen pätevyys löytyy.

Vierailija
5/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä osista palkka muodostuu. Ainakin yksityisellä on samalla nimikkeellä usein palkkahaitari ja kokemus ja kyvyt sitten määrittävät sen tarkan oman palkan. Ainakaan ei kannata heti olla käsi ojossa vaatimassa vaan pyytää selitystä ja sitten kun on seuraava kehitys/year end keskustelu niin ottaisin palkan puheeksi.

Vierailija
6/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta tehtäväkohtainen palkka on se mikä se tehtävien perusteella on arvioitu oikeaksi eikä sillä ole mitään tekoa tehtävää hoitavan ominaisuuksien kanssa. Niiden vähimmäistasohan arvioidaan siinä, kun ilmoitetaan tehtävän pätevyysvaatimukset.

Vierailija
7/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa palkansaajan palkka muodostuu tehtäväkohtaisesta palkasta (tehtävien vaativuus) ja henkilökohtaisesta osuudesta (kokemus, erikoisosaaminen, muut ansiot). Aion kyllä kysyä, miten tehtävien vaativuus nyt onkin laskenut noin paljon, kun yleensähän sekin palkanosa ennemminkin nousee yleiskorotusten myötä.

ap

Vierailija
8/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monasti esmi. yliopisto ilmoittaa palkan sijoittuvan tasolle 4-5. Siitä se 300€ ero syntyy. Entiseen työkokemukseen ja koulutukseen peilaten päätetän kumpaan palkkatasoon uusi työntekijä sijoitetaan.

Vaihtohtoisesti palkkaryhmä 5 ja henkilökohtainen lisä max 45%. Ja taas se aikaisempi kokemus ja koulutus määrää tämän prosentttiosuuden.

Vierailija
9/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monasti esmi. yliopisto ilmoittaa palkan sijoittuvan tasolle 4-5. Siitä se 300€ ero syntyy. Entiseen työkokemukseen ja koulutukseen peilaten päätetän kumpaan palkkatasoon uusi työntekijä sijoitetaan. Vaihtohtoisesti palkkaryhmä 5 ja henkilökohtainen lisä max 45%. Ja taas se aikaisempi kokemus ja koulutus määrää tämän prosentttiosuuden.

Vierailija
10/10 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minusta tehtäväkohtainen palkka on se mikä se tehtävien perusteella on arvioitu oikeaksi eikä sillä ole mitään tekoa tehtävää hoitavan ominaisuuksien kanssa. Niiden vähimmäistasohan arvioidaan siinä, kun ilmoitetaan tehtävän pätevyysvaatimukset.

mutta käytännössä julkinen sektori säästää, on tuottavussohjelmaa ym., ja koska kenkää ei vakkareille anneta, niin sitten tehdään se näin. Eli joku jää eläkkeelle, virka laitetaan hakuun alemmalla vaativuusluokituksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi