G: Kuulutko sinä siihen 40%:iin suomalaisista, jotka liikkuvat liian vähän?
Kommentit (15)
Istun vain puiston penkillä, kun lapsen juoksee ympäriinsä. En tiedä liikunko siis riittävästi.
Kävelen 2-4 kertaa viikossa tunnin lenkin ja käyn 1-3 kertaa viikossa jumpassa.
En aio tehdä asialle mitään.
Ainakin talvisin. Käyn salilla 2 kertaa viikossa ja useimpina päivinä kuljen työmatkan lihasvoimalla. mutta matka on vain 1.5 km suuntaansa, joten ei sitä ainakaan pyörällä tule sitä 30 min päiväannosta. Kotona on tietysti kesällä pihatyöt ja rakennuspuuhat, talvella lumityöt (asutaan Pohjois-Savossa, eli normaalitalvina sitä lunta on liki puoli vuotta)
Olen raskaana ja tällä hetkellä mulla on kotonapysymiskäsky lääkäriltä jotta pikkuinen pysyisi matkassa, eikä syntyisi liian aikaisin. 2vk päästä on rv34 täynnä ja sitten ei enää estellä pienen syntymistä, saan alkaa jo liikkumaankin.
Mutta noin yleisesti, tykkään liikkua monta kertaa viikossa. Käyn pitkillä kävelylenkeillä ja hyötyliikunta on tärkeää.
Talvisin illat on niin pimeitä, että työpäivän ja kolmen pienen lapsen hoitamisen lisäksi en yksinkertaisesti jaksa.
Keväällä ja kesällä mies painaa töitä vuorokaudet ympäriinsä ja kaikki lastenhoito jää minulle. Lasten kanssa kyllä ulkoillaan paljon ja kävellään, mutta eihän siinä itselleen kunnon liikuntaa saa, kun tarvitsee mennä lasten tahtiin.
Ehkä parin vuoden kuluttua, kun lapset on vähän isompia.
kertaa viikossa 45-60 min riittää, että liikkuu tarpeeksi... Enivei itse en liiku. Kävelen töissä päivässä muutaman kilometrin, mutta sitä ei lasketa. Siivoojat on kuulemma huonokuntoisempaa sakkia kuin toimistotyöntekijät ja ymmärrän kyllä miksi.
Juuri nyt en aio tehdä asialle mitään. Ehkä joskus...
en kyllä kahden pienen lapsen ja työn välissä ehdi ja jaksa liikkua juuri ollenkaan
mutta liikun sen mukaan mikä itsestä tuntuu hyvältä. Käyn 2-4krt viikossa juoksemassa, muuten pyöräilen ja kävelen paljon. Talvella käyn uimahallissa vesijuoksemassa.
itseni tuntien: en saa itseäni liikkumaan tarpeeksi koska "aika ei riitä". Syksyllä alkaa taas tanssitunnit toivottavasti 2 krt viikossa, enempää ei "raski" olla pois. Muka.
Asian hyväksi kyllä en aio tehdä mitään, olen liian sairas liikkumaan.
Hyötyliikuntaa tulee harrastettua kolmen lapsen kanssa päivittäin useita tunteja ja lisäksi pyöräilen jonkusen kertaa viikossa ja kaksi kertaa viikossa ratsastan. Ja olen kunnossa!
juoksen 2-3 krt vkossa 4-6km lenkin, ja kerran vkossa käyn kuntosalilla tai teen pihatöitä koko 4-6t.
mikä on riittävästi. Itse lenkkeilen joka aamu tunnin verran sekä pyöräilen työmatkat yhteensä tunnin.