Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MODERNI KUMMILAHJA RISTIÄISIIN, APUJA:

Vierailija
07.09.2011 |

Siskoa oli pyydetty kaverinsa pojan kummiksi. Nyt pähkäilee sopivan lahjan kanssa. Mun omat lapset on saaneet lahjaksi vain lusikoita, mutta sisko sanoi että niitä ei juuri haluta lapselle, eikä muutenkaan mitään turhaa krääsää. Mitä ihmettä sitä sitten voi antaa? En osannut auttaa kun en itse kummina ole, ja tosiaan omat lapset ovat saaneet kummeiltaan sitä "turhaa" mitä ei vissiin nykyään kauheesti suosita.

Eli mitä teidän lapset ovat saaneet? Ei joskus 10 vuotta sitten, vaan ihan viime aikoina?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.suomenrahapaja.fi/fin/juhla-ja-kerailyrahat/ensimmaiset-raha…

keskellä onnenlantti, johon voi kaivertaa sankarin tiedot :). Tosi kiva sit vanhempana noita ihmetellä.

Vierailija
22/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sininen mutta ei ehkä kovin kiva pojalle.

Moderni pieni hopeakynttiläjalka voisi olla kiva tai perinteinen lapsuuden kulta-aika kirja. näitä ei lasketa ristiäiskrääsään.

Jos ovat veneilijoitä niin olen nähnyt annettavan pienet pelastusliivit ristiäislahjaksi, joku laadukas juhlava vaatekin voisi olla kiva (isompaa kokoa) itse ilahtuisin kovasti vanhan mallisesta merimiespuvusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäislahjoja kultasepältä.

Vierailija
24/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kaiverrukset? Pystyykö niihin saamaan sellaisen? T. yksi kiinnostunut

Vierailija
25/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten rahastosijoitus pojan nimiin, jonka saa sitten haltuunsa täysi-ikäisenä.

Vierailija
26/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkaruukku kuulostaa varmaan kamalalta, mutta olen muutama vuosi sitten painanut hopealaattaan kummilapsen tiedot, nimi ja syntymäaika. Laatta kiinnitettiin neliskulmaiseen kukkaruukkuun, johon laitoin viherkasvin. Jos ruukkua säilöö hyviin, niin se kestää vuosia. nyt neiti on viisi ja hoitaa itse kukkaa äidin opastuksella...

Vierailija
27/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/Kellot%20ja%20korut/Kalevala+kor…

näköjään valmistus lopetettu, tuolla oli yksi myynnissä. Muurlan vastaavat tällaisia, ei yhtä kivoja:

http://www.silvernet.fi/muumikorut?gclid=CPzm_YPwiqsCFcsXzQod2CRatw

Vierailija
28/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset sai oikeesti tyylikkään hopeisen kynttilänjalan sedältään, jossa kaiverrus. musta se oli kiva, kun ei krääsää ja siinä voi polttaa kastekyntiilää.

karmein lahja oli ruma valokuvakehys ja tinainen säästöpossu...ne on tainneet...kadota

Vierailija
29/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ sopisi,."turha krääsä" on aika epätäsmällisesti sanottu.

me saatiin polkutraktori

Vierailija
30/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei jää nurkkiin pyörimään.

Tai jos on niin helvetin vaativaiset lahjan saajat, niin kummiudestahan voi kieltäytyä, kuulostaan elinikäiseltä riesalta tuollainen mahdollisen kummilapsen perhe.

Tärkeintähän on vastata vanhempien rinnalla lapsen kristillisestä kasvatuksesta ja antaa omaa aikaansa. Eli Lasten raamattu voisi olla hyvä ratkaisu.

Vierailija
31/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis käsintehty puurasia esim. Taito-Shopeista, Iittalan Vitriini-rasia tai ainakin Stockalla myytävä suomalainen puurasia, jossa on kaunis mosaiikkimainen värikäs lasikansi (unohdin tekijän nimen). Puuhun voi laittaa lapsen nimen ja syntymäpäivän (jos malttaa ;-).

Nämähän eivät tietysti ole mitään lasten leikkikaluja, mutta kauniita käyttöesineitä sitten vanhempana. Ja sisään voi laittaa jonkun heti / jo lähivuosina käytettävän pikkulahjan, vaikka korun (ei ehkä poikavauvalle kuitenkaan) tai kauniin vaatteen.

Vierailija
32/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni kolikkosarja on juuri sellaista, joka pyörii sitten laatikoissa turhaan... ellei nyt sitten vauva isompana ala numismaatikoksi, mikä on kuitenkin aika epätodennäköistä.

Kiva iltasatukirja on kiva ajatus. Joko yksi isompi kirja tai vaikka kirjapaketti useampia kirjoja!

Rahaakin voi antaa, jos sen paketoi kivasti. Esim. sitoo seteleitä rahapuun oksiin, tai täyttää vauvan töppöset tai villasukat euron/kahden euron kolikoilla.

Oliko kyseessä kummi? Jos on varaa, voi myös antaa osakesijoituksen tai grafiikanlehden.

Vierailija
33/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kultasepän liikkeessä puisen pituusmitan. Se taittui saranoilla pienempään ja siinä oli n. 4 paikkaa valokuville ja lisäksi laatta johon sai kaiverruttaa lapsen tiedot.

Vierailija
34/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuksa, johon voi kaiverruttaa nimen +päiväyksen tms. Riippuu tietty vähän perheestä, mutta meidän kummipojan isä harrastaa kalastusta, ja ajateltiin, että on pojalla sitten eräretkillä oma pikkukuksa valmiina. :) Ja kaiverruksen ansiosta jää kastepäivästäkin kiva muisto.

Vierailija
35/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai kummeiltaan pelkäsään näitä "moderneja lahjoja". Tosin kummit varmistivat etukäteen, että se sopii.

Lahjoiksi tuli laulukirja ja sen teemaan sopiva lelu sekä täytettävä vauvakirja ja lelu. Kaikki lahjat tulivat kovaan käyttöön :).

Vierailija
36/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultakaupan pituusmittaa valokuvakehyksellä. tosi kiva sitten kolmekymppisenä lapsella ..

Vierailija
37/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräämään rahaa esim. lapsesta 4-5 vuotiaana maalattavaan muotokuvaan.

Merkkivaatteet on useimmille tervetulleita.

Me miehen kanssa on annettu parille lapselle tuo rahasarja, koska itse ollaan numismaatikoita ja on ajateltu että se on meidän näköinen juttu. Sen rahallinen arvo myös tod.näköisesti kasvaa vuosien kuluessa.

Vierailija
38/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa koko ketjua lukea, mutta vastailen silti :)

Mun lapsi sai koruja, kirjoja ja sen tyyppistä ristiäislahjaksi. Mutta ajattelen, että jos miettii lahjaa, voi kysyä, mitä perhe toivoisi - sellasia "turhia"/ei-toivottuja lahjoja tulee kuitenkin, ja harmittaa, että lahjan antajat turhaan laittaa rahansa sellasiin. Mä ainakin toivoin kuvakirjoja, niitä on helppo ostaa ja ne on pitkäaikasia käyttötavaroita, ja oli kiva että lahjan antajat kysy mitä toivotaan eikä ostanu vain jotain.

Vierailija
39/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kultakaupan pituusmittaa valokuvakehyksellä. tosi kiva sitten kolmekymppisenä lapsella ..

kuin mikä tahansa lahja, joka annetaan vastasyntyneelle... Cash on ainoa, joka arvonsa säilyttää, mutta persoonaton ja tylsä lahja.

Vierailija
40/62 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kummipoika sai Pikku Prinssi -kirjan ja kettu- ja lammaskäsinuket.

Toinen kummipoika sai Marttiini-puukon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme