Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva kaveri haluaisi "lainata" meiltä vauvatarvikkeita, vaatteita yms... aaaargh

Vierailija
06.09.2011 |

Sen sijaan, että itse ostaisi tarvikkeet, niin hän haluaisikin "lainata" meidän tavaroita.

Eli kätevästi esim. "lainata" turvakaukaloa sen 6kk, lainata leikkimattoa jne.

Ei ostaa, vaan LAINATA. Eli palauttaisi tavarat sitten mulle, jonka jälkeen voisin myydä ne eteenpäin!

Eli yhdellä lapsella olleesta tavarasta tulisikin käytetty kahdella lapsella ollut tavara (huonompi kunto + vanhempi ikä), joten jälleenmyyntihintakin olisi matalampi.

Ai että ärsyttää. Ostamisen olisin ymmärtänyt, mutta lainaaminen tuntuu hyväksikäytöltä.

En halunnut lainata, joten kaveri taisi suuttua.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piireissä vastavuoroinen kamojen lainaaminen on ihan arkipäivää, siis sukulaisten, kavereiden ja naapureiden kanssa. Meidän tavaraa on lainassa ties kuinka paljon (vaunutkin olleet parilla, nyt taas meillä) ja meillä taas muiden kamoja. Kätevää ja ekologista. Tosin ei kyllä itsekään olla mitään uutena ostettu, joten sitä rahaa ei ns. ole kiinni, kun tosiaan kaikki saatu ja sitten taas annettu meidän kamoja muille. Eli meillä päin just huhuillaan: Sattuisko kellään oleen taaperokärryä kainata?

Vierailija
62/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meidän ksveripiirissä pyörii lähinnä uutena ostettua tavaraa, mutta ihan samalla tavalla nuo vauvaromppeet pyörivät sillä, kenellä se vauva juuri sillä hetkellä sattuu olemaan.. :)

Ja ei mulle kyllä muutenkaan tulisi mieleen, että jonkun bodyn tai leikkimaton myyntiarvo laskee (kun ei se ostohintakaan yleensä pilvissä pyöri) tai että joku haluaisi VUOKRAA turvaistuimesta koska sen jälleenmyyntiarvo laskee kun se on ollut vaikkapa kahdella lapsella käytössä..?

Mutta jos se elämä pyörii Huutiksen ja kirppareiden ympärillä, niin kai tossa joku pointti sitten on. Itse olen vain tyytyväinen, että tavarat saavat uuden kodin, jossa niitä tarvitaan ja ne eivät pyöri tarpeettomina miedän komerossa. Kun olen muksuille tarvikkeita ostanut, on kriteerinä ollut se että tuote on käyttötarkoitukseensa sopiva ja ne ovat lapselle mukavia - ei se, että joskus vuoden päästä ehkä niistä parikymppiä saan...

piireissä vastavuoroinen kamojen lainaaminen on ihan arkipäivää, siis sukulaisten, kavereiden ja naapureiden kanssa. Meidän tavaraa on lainassa ties kuinka paljon (vaunutkin olleet parilla, nyt taas meillä) ja meillä taas muiden kamoja. Kätevää ja ekologista. Tosin ei kyllä itsekään olla mitään uutena ostettu, joten sitä rahaa ei ns. ole kiinni, kun tosiaan kaikki saatu ja sitten taas annettu meidän kamoja muille. Eli meillä päin just huhuillaan: Sattuisko kellään oleen taaperokärryä kainata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on ihan normaalia että se joka odottaa vauvaa, saa kavereilta ja tuttavilta vauvalle kaiken. Aivan kaiken. Ihme ahneutta teilllä! Voiko talous olla muka kiinni yhden kuppaisen turvakaukalon myynnistä huuto-netissä.

Nyt ap katso peiliin, miksiköhän sinä joudut ostamaan kaiken uutena? Aivan, ei ahnetta kukaan tahdo auttaa. Yritä edes kasvattaa lapsesi solidaarisemmaksi kuin itse olet.

Vierailija
64/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saattaa joskus PYYTÄÄ SULTA RAHAA!!!!!!!!! Siis ai kauhee.

Toivon syvästi että noin henkisesti köyhään tupaan ei enää lisää lapsosia syntyisi. Rumat arvot opetatte.

Vierailija
65/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on ihan normaalia että se joka odottaa vauvaa, saa kavereilta ja tuttavilta vauvalle kaiken. Aivan kaiken. Ihme ahneutta teilllä! Voiko talous olla muka kiinni yhden kuppaisen turvakaukalon myynnistä huuto-netissä.

Nyt ap katso peiliin, miksiköhän sinä joudut ostamaan kaiken uutena? Aivan, ei ahnetta kukaan tahdo auttaa. Yritä edes kasvattaa lapsesi solidaarisemmaksi kuin itse olet.

Meidän kaukalo, jonka möin 250 eurolla, oli 12 kk vähällä käytöllä ollut MC:n Pebble, juuri samanlainen kuin Harper Beckhamilla. Jonka ovh on 450 e. Sekö pitäisi antaa kiertoon hyvää hyvyttään. No, eipä ole kukaan onneksi ilman pyytänytkään.

Vierailija
66/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverille möin siis 250 eurolla, vieraalle hinta olisi ollut 300. jos ei olisi mennyt kaupaksi, olisin pistänyt varastoon ja ehkä 10 v kuluttua lahjoittanut kirpparille. Kun on itse kalliilla ostanut lapselleen parasta, ei ihan kaikkea viitsi ilman antaa. kun tuollaisella kaukalolla on vielä vuodenkin päästä jälleenmyyntiarvoa.

Vierailija
67/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaukalo, jonka möin 250 eurolla, oli 12 kk vähällä käytöllä ollut MC:n Pebble, juuri samanlainen kuin Harper Beckhamilla. Jonka ovh on 450 e. Sekö pitäisi antaa kiertoon hyvää hyvyttään. No, eipä ole kukaan onneksi ilman pyytänytkään.

Ok, saat mitalin siitä että oot mennyt löytämään ja maksamaaan maailman kalleimman turvakaukalon. Varmaan tuntuu mukavalle. Niitä muuten saa alle satasellakin ihan turvallisia. Ei se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
68/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan paras vähään aikaan :D

Vierailija
69/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että kukaan ei halunnut auttaa ap:ta? Ehkä halusikin, vaan ap halusi ostaa lapselleen oman makunsa mukaista uutta tavaraa? Tai ehkä ap oli kaveripiirin ensimmäinen, joka sai lapsen.

Toisaalta esikoisen vaatteeisiin ja leluihin saattaa liittyä sellaisia tunteita ja muistoja, että niistä on vaikea luopua.

Vierailija
70/72 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen laskenut, että olen säästänyt tuhansia ja taas tuhansia euroja kun ei ole tarvinnut ostaa mitään.

Olemme lainanneet pinnasängyt, sitterit, kantoliinat, vaunut, turvakaukalot, turvaistuimet, korokkeet, rattaat, itkuhälyttimet. Lisäksi olemme saaneet vaatteita isot läjät ja osa on lainattu.

Kiitos tämän, olen voinut olla kotihoidontuella monta vuotta, koska lapsiin ei ole mennyt melkein yhtään rahaa, koska olemme saaneet kaikki kavereilta lainaksi.

Se vähän joskus hävettää kun en ole pystynyt vastapalvelusta tekemään, koska meillä ei ole mitään omaa kuin sitä lainatavaraa vain, koska emme itse osta mitään. Mutta kai he ymmärtävät, että en voi lainata mitään, koska en voi lainata eteen päin jo lainattuja tavaroita.

Jos en itse käytä, saa muut. Ehkä joku haalari voisi olla semmoinen jota en lainaisi, jos sille olisi itsellä seuraava käyttäjä piakkoin tiedossa. Mutta olen esimerkiksi lasteni serkuille ja ystävieni lapsille lainannut vaatteita. Tai me lainaamme niitä toisillemme, eli niitä käyttää aina se joka on sopivan kokoinen. Jos joku menee rikki, niin menee. Jos joku tavara on erityisen tärkeä jostain syystä (rahallinen tai tunnearvo), se pistetään sivuun eikä lainata.

Kiertoon on lähteneet kaukalot, rattaat, vaatteet, kengät, ulkohaalarit, tuttipullot, pinnasängyt ja hoitopöydät. Hyvä vain kun tulee käyttöön.

Joistain on jotain maksettu, toisista ei.

Vierailija
71/72 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä

Vierailija
72/72 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vahan sama tilanne erään kaverini kanssa (huom, en käytä sanaa ystävä).Hän ja miehensä ovat kovapalkkaisessa duunissa, ja silti odottivat että saavat meiltä kaiken lainaksi.Mun kuitenkin täytyi myydä vanhoja tarvikkeita ja vaatteita pois, jotta voin ostaa uusia.Annoin silti heille 4 iso muovikassia vauvan vaatteita ja tarvikkeita.(Ja lapseni sai heiltä synttärilahjaksi heijastimen, heh.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi