Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana oleva kaveri haluaisi "lainata" meiltä vauvatarvikkeita, vaatteita yms... aaaargh

Vierailija
06.09.2011 |

Sen sijaan, että itse ostaisi tarvikkeet, niin hän haluaisikin "lainata" meidän tavaroita.

Eli kätevästi esim. "lainata" turvakaukaloa sen 6kk, lainata leikkimattoa jne.

Ei ostaa, vaan LAINATA. Eli palauttaisi tavarat sitten mulle, jonka jälkeen voisin myydä ne eteenpäin!

Eli yhdellä lapsella olleesta tavarasta tulisikin käytetty kahdella lapsella ollut tavara (huonompi kunto + vanhempi ikä), joten jälleenmyyntihintakin olisi matalampi.

Ai että ärsyttää. Ostamisen olisin ymmärtänyt, mutta lainaaminen tuntuu hyväksikäytöltä.

En halunnut lainata, joten kaveri taisi suuttua.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on ensinnäkin paljon arvokkaampi, ja toisekseen se on oletettavasti käytössä, kun taas vauvatarvikkeet jäävät nopeasti pois. Ja taas toisaalta, miksei autoakin voisi lainata? Jos ystävä tarvitsee autoa johonkin, niin toki hän voi sitä lainata. Maksaa sitten kulut jotka siihen liittyvät.

Kirjoitin tuonne aiemmin johonkin kohtaan, miten meidän ystäväpiirissä kaikkea lainaillaan. Tällä hetkellä itseltäni on lainassa iso kasa vauvanvaatteita, yhdet tuplarattaat, vauvantarvikkeita, kantoliina, rintapumppu.. ainakin. Itselläni taas on lainassa rengasliina, hyppykiikku, vauvan/taaperon vaatteita.. ainakin. Turvakaukalo on käynyt lainassa aina kun autottomat ihmiset ovat sitä johonkin hetkellisesti tarvinneet, ja nyt kun meidän pienempi kasvaa pian siitä yli joutaisi se todella hyvin eteenpäin jollekulle.

Ymmärrän jos ap ei halua lainata. Tajuan erittäin hyvin jos haluaa myydä itse eteenpäin. Minullakin on ystävä (erittäin rakas), joka ei vaan halua lainata tavaroitaa, koska on niistä niin kovin tarkka. Se on ihan ok! Olen varmasti joskus kysynyt häneltä jotain lainaan, mutta ei ole antanut ja se on myös ok. Ihan hänen asiansa.

Eli ap: voit ihan rauhassa olla ärsyyntymättä ja sanoa vain ettet aio lainata. Sanot sille kysyjälle, että aikeenasi on myydä eteenpäin. Harmi pois, rehtiä juttelua tilalle. Niin maailma pyörii taas tästä pienestä kinasta eteenpäin.

Vierailija
22/72 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois. Ilmoitti jälkikäteen että ai niin, otin sitä ja sitä kun tehän ette just nyt tarvi. Suuttui kun sanoin että lainata saa (tai vaikka omaks), mutta olis kiva kun kysyisit ensin luvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte omituisia, itse ainakin mielelläni lainailen tavaroita, jotka muuten lojuisi varastossamme odottamassa mahdollista seuraavaa lasta. Tämä koskee sittereitä, vauvanvaatteita, myös niitä hienoja Molon ja Ticketin talvihaalareita ja kaikkia mahdollisia muita lastentarvikkeita ja äitiysvaatteita. Olen vaan iloinen jos meidän tavarasta voi olla toiselle iloa enkä todellakaan ala ystäviltä mitään veloittamaan, hehän ovat ystäviä! En vaan ymmärrä tuota ap:n mentaliteetta.

Vierailija
24/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte omituisia, itse ainakin mielelläni lainailen tavaroita, jotka muuten lojuisi varastossamme odottamassa mahdollista seuraavaa lasta. Tämä koskee sittereitä, vauvanvaatteita, myös niitä hienoja Molon ja Ticketin talvihaalareita ja kaikkia mahdollisia muita lastentarvikkeita ja äitiysvaatteita. Olen vaan iloinen jos meidän tavarasta voi olla toiselle iloa enkä todellakaan ala ystäviltä mitään veloittamaan, hehän ovat ystäviä! En vaan ymmärrä tuota ap:n mentaliteetta.

Vierailija
25/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen huomannut että ne katoaa, hajoaa ja tulee ihan paskana takaisin itselle. Yritän ostaa itse aina laatua ja ajattomia, kestäviä lastenvaatteita ja -tarvikkeita, ja meillä myös kunnioitetaan tavaraa, eli pidetään hyvin niitä, ja huolletaan ja pestään ohjeiden mukaisesti.

Minulla on ystäviä, jotka eivät pidä niin huolta

vaatteista ja tavaroista, ja kas kummaa, heidän lapsensakin ovat kovia rikkomaan ja hajottamaanja kadottamaan lasten leluja, DVD:tä jne. Vaatteet pestään liian harvoin (lika pinttyy) ja vaatehuolto muutenkin retuperällä.

Omasta kokemuksesta olenkin siten oppinut olemaan lainaamatta lastenvaatteita ja -tavaroita, koska saan aivan rupukuntoisen tavaran takaisin, vaikka lainattaessa oli kuin uusi...

Vaatteetkin kuluvat jos ovat esim. jo kolmatta kierrosta lapsella, joten säästän vaatteita ihan omille lapsilleni (odotan juuri seuraavaa syntyväksi), eli kyllä siinä on eroa, onko vaate kierrätetty kahteen vai kolmeen, neljäänkin kertaan.

Miksi minulla olisi velvollisuus ilmaiseksi lainata vaatteita, itse esim. en ole keneltäkään saanut aikoinaan vaatteita lainaksi lapsille, vaan olen itse kaikki vaatteet hankkinut. Ja aion käyttää vaatteet "loppuun" ihan omilla lapsillani!

Vierailija
26/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut suoraan, että tarvitset nyt rahat näistä vauvatavaroista, koska sinun on ostettava omalle lapsellesi uusia vaatteita ja kenkiä, myyt mielelläsi edullisesti kaverille, jos hän haluaa.

Hyväksikäyttöä lainata kaikki ilmaiseksi, osa tavaroista on todennäköisesti käyttökelvottomassa kunnossa, kun saat ne takaisin, lainaaminen ei kannata.

Vierailija
27/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teilä tosiaan on vain aikomus jättää yhteen lapseen niin miksi te olette niitä tavaroita säilöneet vielä, ettekä vain myyneet jo niitä pois.

Minusta kuitenkin osan tavaroista voi hyvin lainata, ei toki kaikkea, eikä ainakaan turvakaukaloa.

Meillä toimii useammanki kaverin kanssa vastavuoroisuus. Minulla on lainassa rintareppu, hyppykeinu..onpa jopa pieni välipuku. Näistä puku palautuu jo takaisin entiselle omistajalle. Myös rintareppu ja hyppukeinu palautetaan heti kun niitä ei enää meillä tarvita. Minusta kaikkea ei tarvitse uutena ostaa, varsinkaan jos ne eivät ole jokapäiväisessä käytössä.

Vierailija
28/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastentarvikkeitta ja -vaatteita, samoin mulle on tarjottu. Tosin kaikilla puolin ja toisin se tilanne, ettei lisää lapsia tulossa/suunnitteilla ja siksi tavarasta on halunnut eroon. Kaukalo ovh 450 e möin kyllä hintaan 250 e kaverille, koska sen olisin muuten laittanut myyntiin itse heti (koska varastossa se olisi vain vanhentunut). parhaimmat/rakkaimmat otan takaisin lainasta, peruskamat saa kaverit laittaa kiertoon.

mutta kyllähän se v''''taisi, jos kerjäämällä joku kerjäisi. ne vaatteet, jotka eivät ole menneet lainaan sukulaisille/kavereille, olen lahjoittanut ensikotiin. nytkin on iso kassi sinne odottamassa. samoin rintapumput (3 kpl, älkää kysykökään miksi ostin niin monta, sille oli syynsä) lahjoitin neuvolan kautta haluaville. varmaan jonkun satasen olisin kirppariltakin saanut, mutta olen siihen liian kiireinen. parhaat talvivaatteet, ulkoiluvaatteet, merkkivaatteet,kengät säästän ja lainaan kavereille.

Vierailija
29/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin antanut pois vastikkeeta. Nurkissa pyörii kaikenlaista vauvatavaraa (useampi kaukalo, rattaita, istuimia koska on useampi auto ja käyttöpaikka tavaroille) ja jos ne jollekin tuttavapiirissä kelpaisivat, "lainaisin" mielelläni ja pysyvästi.

Vierailija
30/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reima tec-haalaria ja goretec-kenkiä. Kukapa ei lainaisi. Kiva saada kulahtanut haalari takaisin...

Vierailija
31/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myy, koska meillekin toivottavasti tulee vielä lapsi(a).

Mutta kyllä ymmärrän ap:n harmistuksen, jos olisi muuten myymässä tavarat. Älä lainaa. Ei sinun tarvitse asiaa sen enempää selitellä; sanot, että tavarat ovat myytävänä, koska et enää niitä tarvitse.

Vierailija
32/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia, että kamat kuluu, ja jos tavaranomistaja haluaa ne vielä myydä.

Ostan mieluummin, vaikka käytettynä, ja esim ihan lähisukulainenkin on antanut mulle vähän rahaa kun se on saanut säkkitolkulla vaatetta ja rompetta. Hän ymmärtää, että kamat maksaisivat kirpparillakin jotain, ja minä tarvitsen rahaa oman lapseni tarpeisiin.

Vierailija
33/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen lainasin ilomielin ystävälleni kaukalon ja hoitotason, koska meillä niitä ei sillä hetkellä tarvittu. No, nyt satuinkin tekemään positiivisen raskaustestin, mutta ehtiihän hän tavaroita aika kauan käyttää ennen kuin joudun niitä takaisin pyytämään. Samoin olen lainannut äitiysvaatteita ystävilleni, sillä ehdolla, että ne palautetaan väh. ehjinä takaisin. Ovat niin kalliita, ettei niitä kauheasti viitsi ostella..

Minua itseäni ärsyttää, kun kaikesta pitäisi nykyään saada rahaa vastineeksi. Hyvä pitää laittaa kiertämään! ystäväni tarjoutui maksamaan vuokraa kaukalosta, mutta kieltäydyin. Lastentarvikkeet maksaa muutenkin niin paljon ja saimme itsekin käytettyjä tavaroita edullisesti tai ilmaiseksi. Toiselle ystävälleni annoin vauvanvaatteita (osan lainaan, mitkä olimme saaneet lahjaksi, ja osan omaksi). Ei yksi vauva 3 kk:n aikana nyt niin hirveästi ehdi "kymmeniä" bodeja yms. kuluttaa :)... Mutta eri asiahan on, jos ei halua useampaa lasta ja haluaa myydä tavarat eteenpäin.

Vierailija
34/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse käytä, saa muut. Ehkä joku haalari voisi olla semmoinen jota en lainaisi, jos sille olisi itsellä seuraava käyttäjä piakkoin tiedossa. Mutta olen esimerkiksi lasteni serkuille ja ystävieni lapsille lainannut vaatteita. Tai me lainaamme niitä toisillemme, eli niitä käyttää aina se joka on sopivan kokoinen. Jos joku menee rikki, niin menee. Jos joku tavara on erityisen tärkeä jostain syystä (rahallinen tai tunnearvo), se pistetään sivuun eikä lainata.

Kiertoon on lähteneet kaukalot, rattaat, vaatteet, kengät, ulkohaalarit, tuttipullot, pinnasängyt ja hoitopöydät. Hyvä vain kun tulee käyttöön.

Joistain on jotain maksettu, toisista ei.

Vierailija
35/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis ostaneet kaiken itse ja pääosin uutena, laatutavaraa. Olemme molemmat vakityössä, mutta keskipalkkaisia. Halusimme kuitenkin ostaa laadukasta uutta tavaraa ainoalle lapsellemme ja ajattelimme myös, että heti myytäessä vähän käytetty laadukas tuote menee suhteellisen hyvällä jälleenmyyntihinnalla eteenpäin.

Sukulaiseni, siis SUKULAISENI joutui hankalaan tilanteeseen; kesken määräaikaisen työsuhteen hän tuli yllättäen raskaaksi sillä seurauksella, että määräaikaisuus ei saanut jatkoa. Sukulaiseni mies samoihin aikoihin yllättäen sai irtisanomislapun kouraan. Lopputulos oli se, että kahdelle tyttömäksi jääneelle vanhemmalle syntyi yllätysvauva. Halusin auttaa tätä sukulaistani ja annoin KAIKKI, siis ihan kaikki vauva-ajan vaatteet (mukaanlukien Ticketin vauvahaalarin ja untuvamakuupussin) hänelle ilmaiseksi, jotta he voisivat käyttää vähät rahansa muihin pakollisiin hankintoihin. Tiedän, että antamistani vaatteista olisi saanut parisen sataa kirpputorilla, jos olisin ne siellä myynyt, joten mielestäni tästä olisi suuri apu sukulaiselleni (joka olikin hyvin iloinen tästä tarjotusta avusta).

No, arvatkaas mitä tämä (kyseessä oleva)"lainaaja-kaverini" sanoo?? Hän kommentoi, että no "mä olen sitten seuraavana jonossa".

Aaaaargh. Ja tämä kaverini, sekä hänen puolisonsa ovat molemmat töissä JA YHDEN LAPSEN VANHEMPIA. Eli turvakaukalo olisi pitänyt saada multa LAINAKSI ILMAISEKSI, kun omat kamat on jo ensimmäisen mukulan jälkeen pistetty myyntiin. Ja sitten vielä käsi ojossa "ilmoittaudutaan jonoon" seuraavan ilmaislahjoituksen vastaanottajaksi!

Aaaaargh.

ap

(Kiitos, tämä avautuminen helpotti)

Vierailija
36/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä ystävällä on useita koiria ja muutenkin hieman hälläväli- asenne tavaroiden hoitoon, sinne olen antanut sellaista vauvatavaraa jota en odota saavani takaisin. Toinen ystäväni on taas huolellinen ja tarkka ja hänelle olen antanut lainaksi kaikenlaista (arvokkaampaa ja hyvässä kunnossa olevaa)mitä tarvitsen takaisin kun oma seuraava syntyy.

Minäkään en tykkää itse lainata tavaroita muilta, kun en aina jaksa niin huolehtia siitä jälleenmyyntiarvosta, vaan haluan tavarat omiksi jotta voin huoletta käyttää kuten haluan.

Vierailija
37/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon kanssa ollaan lainailtu puolin ja toisin, kun on sopivasti lapset syntyneet aina vuorotellen, mutta kavereiden kanssa en lainailisi. Varsinkaan kalliimpia juttuja, kuten kaukaloa en lainaisi, kuten sanoitin, sen arvo laskee ja entä jos kaukalo joutuu kolariin, tai muuten rikkoutuu, sinähän sen rahan menetät.

Vierailija
38/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis ostaneet kaiken itse ja pääosin uutena, laatutavaraa. Olemme molemmat vakityössä, mutta keskipalkkaisia. Halusimme kuitenkin ostaa laadukasta uutta tavaraa ainoalle lapsellemme ja ajattelimme myös, että heti myytäessä vähän käytetty laadukas tuote menee suhteellisen hyvällä jälleenmyyntihinnalla eteenpäin.

Sukulaiseni, siis SUKULAISENI joutui hankalaan tilanteeseen; kesken määräaikaisen työsuhteen hän tuli yllättäen raskaaksi sillä seurauksella, että määräaikaisuus ei saanut jatkoa. Sukulaiseni mies samoihin aikoihin yllättäen sai irtisanomislapun kouraan. Lopputulos oli se, että kahdelle tyttömäksi jääneelle vanhemmalle syntyi yllätysvauva. Halusin auttaa tätä sukulaistani ja annoin KAIKKI, siis ihan kaikki vauva-ajan vaatteet (mukaanlukien Ticketin vauvahaalarin ja untuvamakuupussin) hänelle ilmaiseksi, jotta he voisivat käyttää vähät rahansa muihin pakollisiin hankintoihin. Tiedän, että antamistani vaatteista olisi saanut parisen sataa kirpputorilla, jos olisin ne siellä myynyt, joten mielestäni tästä olisi suuri apu sukulaiselleni (joka olikin hyvin iloinen tästä tarjotusta avusta).

No, arvatkaas mitä tämä (kyseessä oleva)"lainaaja-kaverini" sanoo?? Hän kommentoi, että no "mä olen sitten seuraavana jonossa".

Aaaaargh. Ja tämä kaverini, sekä hänen puolisonsa ovat molemmat töissä JA YHDEN LAPSEN VANHEMPIA. Eli turvakaukalo olisi pitänyt saada multa LAINAKSI ILMAISEKSI, kun omat kamat on jo ensimmäisen mukulan jälkeen pistetty myyntiin. Ja sitten vielä käsi ojossa "ilmoittaudutaan jonoon" seuraavan ilmaislahjoituksen vastaanottajaksi!

Aaaaargh.

ap

(Kiitos, tämä avautuminen helpotti)

ei ihme, että nyppii! kyllä veri on vettä sakeampaa. ei sille mitään voi. ja toisille sitä vaan lainaa/antaa vähästäänkin, mutta toiselle ei paljostaankaan. pistä vaan kamat myyntiin ja sano, että huutonetistä voi ostaa.

Vierailija
39/72 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä tavaroita on myymässä, niin sitten voi sanoa, että on myymässä. Jos tavarat meinaa pitää itsellään, niin sitten sanoo, ettei lainaa. Sillä sipuli.

Itse kuulun näihin "lainaajiin". Olisi kurja, jos joku mulla lainanneesta olisikin halunnut mielummin myydä tavaran. Tai no, olemme vissiin tarjoutuneet ostamaan, mutta lupasivat vain lainaksi. Rahaa on vähän ikävä antaa vastineeksi, mutta yritän sitten ostaa jotain kivaa palautuskuorman mukaan. Turvakaukaloon ajattelin kiinnittää uuden Baby Bornin.

Vierailija
40/72 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalo ovh 450 e möin kyllä hintaan 250 e kaverille, koska sen olisin muuten laittanut myyntiin itse heti (koska varastossa se olisi vain vanhentunut).

Laitapa vaikka linkkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi