Mieheni mielestä pyykinpesu ja pyykkihuolto eivät ole työtä, koska kone pesee pyykit
Hän illalla riisuutuessaan pudottaa vaatteensa sängyn vierelle ja hupsis vain, pari päivää myöhemmin ne ovat ilmestyneet puhtaina ja viikattuina hänen vaatekaappiinsa.
*huokaisee marttyyrin elkein*
Kommentit (26)
Ihan oikeesti: jos pyykinpesu ei ole työtä, niin miehesi voi tehdä ne. Koska silloin ne eivät häntä edes häiritse, eivätkä vie häneltä aikaa mistään muusta.
että vaatteet alkavat olla loppu kaapista... mistäköhän se johtuu ;)
Ihan oikeesti: jos pyykinpesu ei ole työtä, niin miehesi voi tehdä ne. Koska silloin ne eivät häntä edes häiritse, eivätkä vie häneltä aikaa mistään muusta.
hän ajattelee ongelman pois.
ap
meillä mies yhden talven hoiti pyykkihuollon ja huomasi, että ei ihan tuo kone pelkästään riitä. Nyt sain jopa kiitoksen yksi päivä kun olin pessyt pykkikorin tyhjäksi.
miehen mielestä en tee mitään kotona, koska ruoanlaitto,imurointi yms ovat vain muutaman minuutin hommia, kumma kyllä ne minuutit eivät koskaan sovi miehelle, kun miä olen vkonlopun töissä
Heti!
Tai hoidat vain omat ja lasten pyykit. Miehen pyykeistä et välitä, niin katsotaan, missä vaiheessa huomaa asian.
miehen mielestä en tee mitään kotona, koska ruoanlaitto,imurointi yms ovat vain muutaman minuutin hommia, kumma kyllä ne minuutit eivät koskaan sovi miehelle, kun miä olen vkonlopun töissä
Miten ne muutamat minuutit eivät sovi miehelle?!?
Siihenhän menee vaan muutama minuutti, ainakin miehen mielestä.
Näin meillä myös.
Heti! Tai hoidat vain omat ja lasten pyykit. Miehen pyykeistä et välitä, niin katsotaan, missä vaiheessa huomaa asian.
ehkä se sitten joskus kasikymppisenä leskenä sadattelee että olisipa pitänyt opetella pyykinpesu nuorempana. heheh :))
ap
Siinä vaiheessa kun miehellä loppuu puhtaat vaatteet, voit kertoa ettei pyykit itsestään peseydy.
Anna miehen hoitaa tämä helppo ja lähes itsestään suorituva arkiaskare.
Älä nyt hyvä ihminen marttyyriksi ala.
En mä lopeta
Heti! Tai hoidat vain omat ja lasten pyykit. Miehen pyykeistä et välitä, niin katsotaan, missä vaiheessa huomaa asian.
ehkä se sitten joskus kasikymppisenä leskenä sadattelee että olisipa pitänyt opetella pyykinpesu nuorempana. heheh :)) ap
Sitten hyvä hyvä surkeana valittaa 'kun mies ei osallistu kotitöihin...'
En mä lopeta
ehkä se sitten joskus kasikymppisenä leskenä sadattelee että olisipa pitänyt opetella pyykinpesu nuorempana. heheh :)) ap
marttyyrin kruunua vain taidat sovitella päähäsi Sitten hyvä hyvä surkeana valittaa 'kun mies ei osallistu kotitöihin...'
loistaa marttyyrina :))
Et pyykkää miehen vaatteita. Piste.
Minäkin olen pitänyt pyykkikoulua miehelle, joka ei ole pyynnöistä huolimatta opetellut paikallistamaan pyykkikoria. Joskus olen tunkenut lattioilla seilanneita sukkia ja kalsareita sen työlaukkuun. Oikein suivaantuessani olen pistänyt suoraan roskikseen ja sanonut, että kai nää on roskia kun lattialla lojuvat.
Jos keräät ne sängyn vierestä, kato peiliin. Jos siinä häiritsee, potkase sängyn alle.
Eihän pyykinpesu, mitä ylivoimaisen raskata työtä ole, enkä tosiaan naisena jaksa ymmärtää, kun siitä tehdään niin pirun iso asia.
Minkä ihmeen takia te ootte noin tyhmiä, että suostutte tommoseen käytökseen?? Jos ei miehille hommat kelpaa siinä missä naisetkin ne tekee, ni sitten ovat ilman puhdasta pyykkiä/ruokaa tms...
On naisten töitä, joihin on miehenkin osallistuttava. Ei tuu kyllä mieleen yhtään miesten työtä, johon naiset eivät osallituisi.
Miksiköhän?
Antakaa jo miehelle anteeksi se synnytys ja toiseksi älkää tehkö sukupuolestanne niin isoa numeroa. Se, mikä teiltä tulee luonnostaan on miehelle suoritus.
myöskään ruohonleikkuu ei ole mitään työtä, koska se ruohonleikkuri sen ruohon leikkaa.
ruuvien kiinnittäminen seinään esim tauluja varten ei myöskään ole mikään homma, koska porakone sen ruuvin ruuvaa. auton pesee painepesuri, laudat pätkii sirkkeli, oksat silppuaa oksasilppuri ja vaimon tyydyttää vibraattori.
Jos keräät ne sängyn vierestä, kato peiliin. Jos siinä häiritsee, potkase sängyn alle.
Eihän pyykinpesu, mitä ylivoimaisen raskata työtä ole, enkä tosiaan naisena jaksa ymmärtää, kun siitä tehdään niin pirun iso asia.
tai oikeammin aikaa vievää. Ihmettelen täällä palstallakin säännöllisesti, kun jotkut ripustavat pyykkinsä 5 minuutissa ja viikkaavat puhtaat kaappiin toisessa 5 minuutissa. Koko päivän ja joskus jopa viikon pyykkihuolto kestää heillä 10 minuuttia.
Ei meillä. Olemme viisihenkinen perhe, ei lemmikkejä ja kaikki lapset alle kouluikäisiä. Isoimmalla on harrastuksia (jalkapallo, sirkuskoulu), mutta ei nyt hirveästi näistäkään pyykkiä tule.
Meillä pestään pyykkiä 4-5 kertaa viikossa. Kuivausrumpupyykkiä on siitä koneellinen. Loput ripustan kuivumaan pyykkitelineelle (kesällä ulos). Kuivien ja puhtaiden viikkaamiseen menee minulla vähintään 15 minuuttia. Lajittelen pyykit samalla pinoihin, jotta ne on helpompi viedä oikeaan kaaappiin tai silityspinoon. Märkien pyykkien ripustamiseen menee vähintään 15 minuuttia, usein kauemminkin. En nysvää pyykkien kanssa, mutta en heitä niitä ryppyisenä narullekaan. KUn lisätään koneen täyttö noin 5 minuuttia, niin kyllä vaan pyykkihuoltoon menee joka kerta vähintään 35 minuuttia. Tässä ei ole silitystä eikä mankelointia mukana. Silitän vaatteita kerran viikossa, ja kasa on valtava ja loputon. Silitän noin tunnin, mutta enemmän pitäisi, jotta kasa pienenisi. Mankeloin lakanat ja tyynyliinat ja pöytäliinat, sitä teen joka toinen viikko tunnin.
Ai että pyykkihuolto on nopeaa ja ohi parissa minuutissa? Ei meillä. Ja siis silitän ainoastaan rypistyvät vaatteet eli omia työpuseroitani, miehen kauluspaitoja ja joitakin lasten juhlavaatteita.
Ap:lle toivotan tsemppiä. Jos jaksat olla miehen pyykkäri vailla arvostusta, niin voimia. Minä en valittamatta jaksaisi.
on ainoa kotityö jonka olen "ominut" itselleni, teen sitä ihan mielelläni ja voinpahan sitten sanoa jotain hommaa vain miehen hommaksi! Pesen miehen pyykit KUNHAN ne ovat pyykkikorissa ja jos jollain vaatteella on kiire saada puhtaaksi, pitää siitä erikseen ilmoittaa. Toki mieskin joskus joutuu vähän osallistumaan, esim. siirtämään pyykit kuivausrumpuun suihkureissullaan tai tuomaan pyykit kuivurista.
itse pyykinpesussa ei ole mitään työtä. Kestääkö ehkä 2 minuuttia laittaa pyykit koneeseen ja kone päälle. Toki perheenjäseniltä voi velvoittaa viemään pyykkinsä pyykkikoriin ja aikuisen ihmisen vaatteita ei toisen tarvitse silittää. MInä laitan kuivumasta miehen paidat sellaisenaan kaappiin, silittää itse kun ottaa käyttöön.