Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätäkö tämä elämä o?

Vierailija
06.09.2011 |

Aamulla kello soi 5.30. Koira lenkille, sitten koululaisille päivälliseksi tark ruoka uuniin tai keittoa yms mitä voivat lämmittää. Vikat työpaperit kuntoon. Nuorimmainen sängystä ylös ja aamupala (?), lähtö klo 7.30 töihin, nuorin hoitoon, isommat koululaiset lähtevät omia aikojaan kouluun. Töissä ainut tauko, ruoka n 15-20 min aikaa syödä. Klo 16.30 lapsi hoidosta. Koululainen kyytiin harkkakassin kanssa läheisest kadun kulmasta. Nuorimmalle pilttiä tms autossa. Toinen koululainen kodin parkkipaikalta ja toiseen suuntaan harkkoihin. Koira "takalaatikossa"- pissalle kun odotetaan ekaa harkoista. Sitten heitetään eka p-paikallle- käy syömässä taitekemäs läksyt välillä ja kiidetään toista hakemaan harkoista. Sitten kaikki koolla ja riennetään heppaa hoitamaan tallille. Jos hyvin käy ehditään salkkareiksi kotiin. Laitan iltapalaa ja nuorin nukkumaan, kokeisiin kyselyä, harkkavaatteet pesukoneeseen yms. Mies tulee töistä lösähtää sohvalle kattoo telkkaa ja kohta kuorsaus kuuluu. Sitten klo 22 omien työpapereiden pariin ja sitten joskus nukkumaan...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omavalintainen juttu

Vierailija
2/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se monella on. Kannattaa miettiä haluaako oikeasti elää tuollaista elämää vai kaipaisiko jotain muuta.

Meillä on vaan yksi elämä ja sekin aika rajallinen. Itse nautin siitä, että arki on hyvää ja onnellista, miehen ja lasten lomat sitten ekstrahyvää siihen päälle. Toiset tykkää toisenlaisesta. Arkena pakertavat ahkeraan ja lomilla huilitaan senkin edestä. Itselleni ei riittänyt lomat palautumiseen, mies taas haluaa pakertaa töissä. Arkeenkin jää aikaa, kun minä pyöritän ne pakolliset kuviot suurimmaksi osaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuulostaa ihan kamalata härdeliltä toi en kyl kestäis päivääkään. Tuskin lapsetkaan tosta nauttii.

Vierailija
4/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuohon logistiikkarumbaan ollenkaan? Miksi sinä hoidat mennen tullen kaikki päivähoidotkin?

Eikö hommaa voisi jotenkin jakaa tasaisemmin?

ja millä hiton oikeudella ukko vaan lösähtää sohvalle? Kuka tekee kotityöt?

Mä en ainakaan suostuisi tuollaiseen harrastuskuljetusrumbaan niin että olisin yksin vastuussa siitä.

Eli puhu sille ukollesi että tämäkin voisi osallistua. Ja tosiaan pitääkö koululaisten harrastaa niin järjettömästi?

Vierailija
5/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo helpottaa

Vierailija
6/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aika pitkälti sellaista, minkälaiseksi sen järjestää.

Vierailija
7/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli urheilu jäi. Koska se kävi hänellekin liiana raskaaksi. Elämä ei ole pelkkää suorittamista.

Vierailija
8/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita millään pahalla, mutta mä ahdistuisin hajalle tuollaisessa rallissa.

Liikaa harrastuksia, liikaa lapsia...

Perheessä mainittiin jossain sivulausessa olevan myös ISÄ, mutta mikä sen rooli on? Eikö se tee mitään?????

Vierailija
9/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tällaista elämään! Mulla menee lomasta kaksi viikkoa pelkkään nukkumiseen, olen niin puhki. Mies on yrittäjä ja sen lomapäivät o juhannus- ja jouluaatto.

Vierailija
10/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aika pitkälti sellaista, minkälaiseksi sen järjestää.

Totta kai arki on yhtä juoksukilpaa kellon kanssa jos on paljon lapsia, paljon harrastuksia, koira, hevonen....

ja kaiken päälle mies joka ei tee mitään (ainakin sen kuvan tuosta saa...)

Vierailija
11/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempän en suostu, muutakin elämää pitää olla kuin tuollainen kuskaamisrumba työpäivän päätteeksi. Ja ennen kuin joku tulee kitisemään sohvalla makaamisesta ja telkkarin tuijottamisesta, niin voin kertoa että tv:n katselu ei ole myöskään meillä mitenkään valtavaa.

Vierailija
12/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla ja miksi isä ei tee mitään tuossa rumbassa? En sano, etteikö saa olla vaikka 10 lasta ja kanaa ja koiraa, mutta pakkoko on vielä extrahommia haalia (ja laiska ukko)?

Vierailija
13/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastukset ovat lähellä joten suurimpaan osaan menevät ihan itse, nuorinta vien kaksi kertaa treeneihin viikossa. Ihan tulen rauhassa kotiin joka päivä, teen ruokaa ja juttelen päivän asiat kahvikupin ääressä. Joka päivä toki samat rutiinit mutta ei se minua haittaa, viikonloppuisin voi lähteä mökille tai sukuloimaan tai olla vaan tai siivota tai jotain, ei stressiä. t. yh

Vierailija
14/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on vain kaksi harrastusta, mutta joukkuepelit vaatii sitoutumista ja harkat/pelit 3-4 kertaa viikossa. Lapset tykkäävät mennä - en pakota (välillä toivonkin kommenttia su aamuna klo 8 etteä lapsi sanoisi ettei halua lähteä). Heppajuttu on minun ja lasten yhteinen harrastus, silloin kaikki yhdessä tekemässä. Parempi näin, kun lapset norkoilisivat marketin aulassa tunti kausia.

Vierailija
15/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppikin sanoi, että pojan pitää saada tehdä töitä, luoda uraa! Hiphurraa

Vierailija
16/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on vain kaksi harrastusta, mutta joukkuepelit vaatii sitoutumista ja harkat/pelit 3-4 kertaa viikossa. Lapset tykkäävät mennä - en pakota (välillä toivonkin kommenttia su aamuna klo 8 etteä lapsi sanoisi ettei halua lähteä). Heppajuttu on minun ja lasten yhteinen harrastus, silloin kaikki yhdessä tekemässä. Parempi näin, kun lapset norkoilisivat marketin aulassa tunti kausia.

olette harrastukset ottaneet.

Vierailija
17/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla vain kaksi harrastusta, mutta joukkuelajit vaatii sitoutumista. Mies on yrittäjä ja hänen pitää saada tehdä töitä! Hän haukkuu ja halveksii muita miehiä, jotka lähtevät töistä pois lasten menojen takia. Lapsia vain kolme. On kohtuutonta lopettaa terve koira, sen takia ettei isä osallistu töihin.

Vierailija
18/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitähän se on, mitä sen mielestäsi PITÄISI olla??

Vierailija
19/19 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noustaan aamulla joskus 8 korvilla kun muksut herää, rauhassa katsellaan aamun lasten ohjelmat ja syödään aamupalaa. N. 9.30 lähdetään ulkoileen tai kauppa-asioille tai vaikka kyläilemään. Puolilta päivin syödään ja lapset käy päikkäreille ja aika usein äiti myös hetkeksi. Kotitöistä ja ruoan laitosta osa hoituu lasten nukkuessa. Sitten kun lapset herää niin syödään välipalaa ja lähdetään taas ulos tai jonnekin muualle. Siinä se ilta sitten kuluu, äiti saa tehdä kesäisin vaikka pihahommia kun muksut leikkii keskenään ulkona. Kyllä tää pikkulapsiaika on mukavan rauhallista! (odottaa kauhulla töihin paluuta ja lasten koulun alkua..)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan