Mikä vaivaa äitiysvapaalaista, joka ei saa käytettyä vauvaa yksin lääkärissä?
Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.
Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.
Kommentit (109)
mutta joskus meilläkin on isä mukana - jos on oikea tarve. Yleensä lääkäriin menen minä ja muut lapset tai minä ja sairas lapsi ja mies hoitaa muita lapsia. Riippuu siis paljon onko kyse rutiini korvatarkastuksesta vai vihdoinkin löydetystä diagnoosista.
Mutta sitä suuresti ihmettelin, kun lapsen tanssitunnille tuli molemmat vanhemmat ja sisarus tappamaan tunniksi aikaa, istuivat lehtiä lukemassa tanssipaikan aulassa, joka viikko, molemmat, eikä edes paljon puhelleet toisilleen tai olleet lasten kanssa vaan lähinnä yrittivät tiuskia toisilleen, että pitää sitä toista lasta vahtia.
Joskus käy yksinkin! Hui.
Mies on jopa mukana, kun käymme koiran kanssa lääkärissä. Meille sekä lapset että koirat ovat tärkeitä ja silloin molemmat ovat mukana. Välillä mies järjestää työaikataulunsa niin, että pääsee vauvan kanssa muskariin!
Kun koiramme kävi viimeisen kerran eläinlääkärillä, mies otti palkatonta töistä, jotta pystyi saattamaan rakkaan ystävämme ikiuneen. Ja joo. Taisipa jopa kyyneleitä vuodattaa.
Toiset miehet ovat ihan ihmisiä, eivätkä työkoneita.
Mikä se semmoinen isä on joka laittais sairaan lapsen ja äidin
kävelemään tai julkisilla sairaalaan tai terkkariin, ja itse jäis kotiin makaamaan vaikka vois lähteä kuskiksi?
Mä en ainakana anna sellaselle miehelle mitään arvoa. Joku neuvolakäynti on ihan eriasia, mutta jos lapsi on kipeä ja se pitää viedä esim. päivystykseen ja isällä on mahdollisuus se sinne viedä, niin on aika kyrpä jos toiset pistää bussiin ja itse jää kotiin lorvimaan. Oletetaan nyt että vanhempia lapsia ei ole.
Esimerkiksi minä saattaisin laittaa kävelemään, jos tilanne vain olisi niin kurja. Ei siitä pidä miestä syyllistää. Nainen voi ottaa taksin kodinhoitotuki rahoista. Siihenhän ne on tarkoitettu, lapsen hyväksi.
T: 11cm mies
jaksetaan marmattaa ettei jaksa sairaana kävellä neljää kilometriä neuvolaan, mutta ollaan niin kitsaita ettei voida myöskään tilata taxia.
Järkeä saa käyttää.
Yleisesti kaikki alle 10 km reissut tulisi hoitaa kävellen tai polkupyörällä. Ei siihen autoja tarvita saati julkista liikennettä. Lapsikin saa raitista ilmaa.
miks mies tai kumminkaiman kaima pitää taahata joka paikkaa.
en todellakaan kaivannut miestä lapsettomuushoitojen aikana seuraksi lekurille en myöskään raskausaikana neuvolaan tai äippäpolille.
Lapsen olen saanut käytettyä lääkärissä ihan ilman seuralaistakin. Tosin kun lapselta leikattiin risat oli mies siellä osan aikaa paikalla.
Miksimsitä vauvaa tarvii rauhoitella neuvolakäynnillä,mistä se on niin suivaantunut? Meillä ei huutanut kertaakaan niin ettenkö olisi saanut asioitani toimitettua yksinkin.Nämä samaiset henkilöt vissiin tarvitsevat myöhemmin miehensä mukaan vaateostoksille ja luvan mieheltä/äidiltä jotta saavat ostaa esim lapselle sadetakin.
Joku ei uskaltanut autoilla vauva-aikana,hui kauhistus onpa pelottavaa ajaa autolla vauva kyydissä.
kyllä meidänkin 1-v rauhallinen tapaus hieman tyynnyttelyä on aina vaatinut esim. rokotusten jälkeen. hyvin on mennyt, kun 2 vanhempaa ollut mukana lääkäri/nla-käynneillä. toinen on pystynyt rauhassa juttelemaan, kun toinen on rauhoitellut ja riisunut/pukenut lapsen. tosin olen yksinkin käynyt ja hyvin on mennyt, mutta aina sellainen "missä se kelakortti ja lasku nyt olikaan". itselle ja lapselle mukavampaa ja rennompaa kun isi on mukana. olen kyllä ylpeä lapsestani, jolle jo 7 kk iässä onnistuttiin (ja toistettiin 1 v iässä) tekemään täydelliset silmälääkärin tutkimukset. olen kyllä sitä mieltä, että tässä onnistumisessa vanhempien rauhallisuus oli a ja o. ja äiti ainakin oli luottavainen, kun tiesin, että isä on mukana ja voi tarvittaessa olla mukana tietyissä tilanteissa, joissa vaadittiin kolmatta aikuista lapsen huomiota kiinnittämään.
lääkärinä olen myös pannut merkille, että lääkärit ja terkkarit ovat olleet tyytyväiset, että me molemmat olemme paikalla. vastaanotot ovat olleet hyvin sujuvia. tietysti on aina niitä potilaita, jotka kaikessa rauhassa kamppeitaan korjailevat, vaikka vastaanotto olisi jo ohitse ja seuraavaa potilasta pitäisi ottaa sisälle.
t. lekurimamma
Musta vois olla ihan kivaa jos mies tulisi mukaan lääkärille. Yleensä se kyllä vahtii toista lasta kotona. Mutta joskus on tilanteita, joissa olis toisesta paljonkin apua. Varsinkin jos lapsi kovin sairas ja matka lääkäriin pitkä olis kiva ajaa huoletta lääkäriin ja toinen katsoisi miten lapsi voi.
ja tiedoksi yksin olen tehnyt kaikki neuvola ja labrareissut oli tutkimus mikä hyvänsä, 3kk:n sairaalakeikan ja lyhyemmät keikat sairaalassa sekä melkein kaikki poliklinikkakeikat.
jaksetaan marmattaa ettei jaksa sairaana kävellä neljää kilometriä neuvolaan, mutta ollaan niin kitsaita ettei voida myöskään tilata taxia.
Järkeä saa käyttää.
Yleisesti kaikki alle 10 km reissut tulisi hoitaa kävellen tai polkupyörällä. Ei siihen autoja tarvita saati julkista liikennettä. Lapsikin saa raitista ilmaa.
Ei tulis mieleenkään kävellä moista matkaa sairaan lapsen kanssa tai edes itse kipeenä. Luojalle kiitos mulla on auto, voin mennä siis sillä lapsen kanssa lekuriin kahden niin että en vaivaa ketään av-mammaa sillä että isän otan mukaan.
Järkeä saa käyttää.
Ei tulis mieleenkään kävellä moista matkaa sairaan lapsen kanssa tai edes itse kipeenä. Luojalle kiitos mulla on auto, voin mennä siis sillä lapsen kanssa lekuriin kahden niin että en vaivaa ketään av-mammaa sillä että isän otan mukaan.
Järkeä saa käyttää.
Yleisesti kaikki alle 10 km reissut tulisi hoitaa kävellen tai polkupyörällä. Ei siihen autoja tarvita saati julkista liikennettä. Lapsikin saa raitista ilmaa.Ei tulis mieleenkään kävellä moista matkaa sairaan lapsen kanssa tai edes itse kipeenä. Luojalle kiitos mulla on auto, voin mennä siis sillä lapsen kanssa lekuriin kahden niin että en vaivaa ketään av-mammaa sillä että isän otan mukaan.
Ei kaikki ole vastuuttomia ilmakehän saastuttajia. Mieti nyt millaista olisi, jos jokainen autoilisi?
Osalla on niin tiukkaa että pakko se on kävellä vaikka räntää sataisi ja nuha tulisi nokkaan. Ei auta itku. Eikä se lapsi siitä enää sairastu. Sehän on sairas ja sairas lapsi tarvitsee raitista ilmaa.
10 kilsaa kävellen?
Millainen äiti on lapselleen, jos ei kykene edes 10km kävelemään lapsensa kanssa tarpeen tullen.
Jos miettii vaikka jotain katastrofia esim alienit hyökkää niin autoillako te lähdette neuvolaan?
Ei tulisi mieleenkään. Hankkikaa hyvät jalkineet.
t: 11cm mies
Järkeä saa käyttää.
Yleisesti kaikki alle 10 km reissut tulisi hoitaa kävellen tai polkupyörällä. Ei siihen autoja tarvita saati julkista liikennettä. Lapsikin saa raitista ilmaa.Ei tulis mieleenkään kävellä moista matkaa sairaan lapsen kanssa tai edes itse kipeenä. Luojalle kiitos mulla on auto, voin mennä siis sillä lapsen kanssa lekuriin kahden niin että en vaivaa ketään av-mammaa sillä että isän otan mukaan.
Ei kaikki ole vastuuttomia ilmakehän saastuttajia. Mieti nyt millaista olisi, jos jokainen autoilisi?
Osalla on niin tiukkaa että pakko se on kävellä vaikka räntää sataisi ja nuha tulisi nokkaan. Ei auta itku. Eikä se lapsi siitä enää sairastu. Sehän on sairas ja sairas lapsi tarvitsee raitista ilmaa.
Vaikka mulla ei olis autoa niin mä en silti kipeetä lasta 10 kilsaa kävellyttäis, silloin mentäis jollain muulla kyydillä, esim. taksilla jos ei bussi kulkis.
Mun oma lapsi on tällä hetkellä kipeenä ja en tosiaan veis sitä tonne sateeseen saamaan raitista ilmaa. Se tarttee nyt lepoa, nukkuu tälläkin hetkellä. Jos se haluu raitista ilmaa, niin se voi mennä pihalle tai voidaan sen voinnin mukaan kävellä vaikka kauppaan, mutta rajansa nyt kaikella. Osa taitaa rääkätä lapsiaan?
Ei auta valitus. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.
Ei raitis ilma tee pahaa sairaalle lapselle.
miksi oma äiti tai lapsen kummi? Uusavuttomia mammoja, jotka tarvitsevat tukihenkilöä joka asiaan.
kaiken keskellä yksin. Synnyt yksin, elät yksin ja kuolet yksin! 500000 suomalaista syö masennuslääkkeitä jaksaakseen tätä yksinäistä elämäänsä...
Saatte mut nauramaan, te yksin asiat hoitavat mammat! Onko teidän perheet onnellisempia ja parempia kun te hoidatte kaiken yksin, jotta teidän mies saa olla tosi mies?
Ja ap, edelleen odotan vastausta, että mikä siinä sinua niin pännii, jos nainen ja mies tekevät perheessä asioita yhdessä?
hui, mekin tehdään aina kun voidaan, käydään yhdessä puistossa, uimassa, kaupassa, sukulaisilla, saunassa, iltakävelyllä ja kaiken tämän minä osaisin toki myös tehdä yksin lasten kanssa, mutta me tykätään elämästä tälleen kimpassa ;)
mennä kuulemaan lääkäriin yksin, että onko vauvallamme 1kk vai 1vuosi elinaikaa?
eniten mä ihmettelen sitä, miksi tää herättää aggressioita joissain. Toi oli hauska, että veronmaksajana maksaa joidenkin miesten työpoissaolot...että piti väkisin keksiä joku "rationaalinen" perustelu kiukulleen. Miten se voi haitata ketään noin paljon?
kaiken keskellä yksin. Synnyt yksin, elät yksin ja kuolet yksin! 500000 suomalaista syö masennuslääkkeitä jaksaakseen tätä yksinäistä elämäänsä...
Saatte mut nauramaan, te yksin asiat hoitavat mammat! Onko teidän perheet onnellisempia ja parempia kun te hoidatte kaiken yksin, jotta teidän mies saa olla tosi mies?
Ja ap, edelleen odotan vastausta, että mikä siinä sinua niin pännii, jos nainen ja mies tekevät perheessä asioita yhdessä?
hui, mekin tehdään aina kun voidaan, käydään yhdessä puistossa, uimassa, kaupassa, sukulaisilla, saunassa, iltakävelyllä ja kaiken tämän minä osaisin toki myös tehdä yksin lasten kanssa, mutta me tykätään elämästä tälleen kimpassa ;)
ihan vaan siksi, että meistä on kivaa liikkua nipussa. Nytkin oltiin kuopuksen 1-vuotis neuvolassa koko perhe. Mies on lasteni isä, ja kiinnostunut myös heidän kasvustaan, kehityksestään, harrastuksistaan ja terveydestään. Minusta on ihan normaalia, ja jopa hyvä, jos molemmat vanhemmat ovat mukana.
Tuli vielä mieleen, että kun esikoisella oli sydämen sivuääni, niin lääkärin raportissa mainitaan oikein erikseen, että "molemmat vanhemmat vastaanotolla mukana". Sitä pidettiin hyvänä asiana, ei huonona.
Minä luulen, että näitä negatiivisia kirjoituksia tehtailevat ovat niitä, joilla oma mies ei laita tikkua ristiin tuollaisten juttujen eteen, eli äidiltä puuttuu turvaverkkoja... ja sitten ollaan olevinaan niin kovakuorisia että. Parempi ottaa asenne "en mä edes haluais".
vaikka parhaan kaverinsa mukaan, mutta ei heidän tarvitse, koska osaavat hoitaa asiansa yksin ja itse.
mennä kuulemaan lääkäriin yksin, että onko vauvallamme 1kk vai 1vuosi elinaikaa?
osan mielestä joo ja osan mielestä ei.
Vaikka kertoisit kuinka surullisen tarinan niin ei se tosiasia muutu miksikään että osa kansasta sanoisi silti JOO ja osa symppaisi sinua, kuten minä että Ei.
Et sinä ole mikään special. Lapsesi on special. Av:lta ei sääliä heru.
T: 11cm mies
Menkää rauhassa yksin tai kaksin, mutta itsellä menee järki kun mies HALUAA OSALLISTUA! Olenkin tehnyt selväksi, että jos en neuvolaan saa vauvan kanssa mennä yksin, niin mies saa hoitaa ne, minä en jaksa riippakiviä mukanani.