Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa äitiysvapaalaista, joka ei saa käytettyä vauvaa yksin lääkärissä?

Vierailija
06.09.2011 |

Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.

Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin tapana käydä lääkärissä työajan ulkopuolella, mutta mene sinä kesken työpäivän kiiruusti lääkäriin.

Vierailija
42/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me veronmaksajat, kun kela maksaa ansionmenetyksen korvauksia lääkäripäivältä, vaikka todellisuudessa siellä lääkärissä lapsen kanssa selviäisi se muutenkin kotona oleva vanhempi.

Ottakaa toki isät mukaan kaikille neuvola ja muille hömppäkäynneille, mutta jättää se ansionmenetyskorvaus kelasta hakematta, eikö niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen pahaa siinä nyt on jos molemmat vanhemmat haluaa olla mukana lapsen lääkärikäynnillä?!? En vaan millään voi käsittää. Eihän sillä asialla välttämättä ole mitään tekemistä uusavuttomuuden kanssa. Tuohan on vain hieno asia jos molemmat pääsee.

Aivan käsittämätön ajatusmaailma ap:lla (ja ilmeisen monella muullakin). Huh huh !

Vierailija
44/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin just lapseni lomapaikkakunnan Mehiläisessä, ja mulla oli mukana MOLEMMAT vanhempani! Tosin he venasivat odotushuoneessa. Mukana he olivat siksi että ollaan lomalla heidän kanssaan, ja oltiin koko sakki kaupungilla ennen lekuria. Istuivat odotushuoneessa koska toinen vaihtoehto ois ollu auto. Saanko anteeksi? OPETUS: päältä katsottuna ette voi tietää mikä tilanne eli miks ne muut ihmiset mukana. Miehestäni olen ollut ylpeä kun on halunnut tulla neuvolakäynneille; miksi niiden asioiden pitäs kiinnostaa vaan äitejä?

erilaisen käsitykset asioista, joista kannattaa olla ylpeä. Ja mies kyllä käyttää lapset lääkärissä siinä missä minäkin, enkä pitäisi sitä nyt mitenkään suurena saavutuksena tai ylpeilyn aiheena.

jota ei ole tarvinut lääkäriin muuten koskaan viedä, nyt tsekattiin korvat kun haroo niitä, ja uimaan oltas menossa. Tunnen niin monta vauvaperhettä jossa miestä ei vauvan asiat kiinnosta, siksi olen ylpeä miehestäni jota kiinnostaa. Itsekin haluan käydä neuvolassa juttelemassa, en siis mene mukaan siksi ettei mies pärjäisi.

Vierailija
45/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta käynnistä, jolle saattaja ei ole välttämätön, mutta kun uusavuton mamma sen saattajan haluaa.

Onko se jotenkin sinulta pois, jos joku isä itse haluaa mennä mukaan joka ikiseen lääkärissä käyntiin ym "turhaan"?

Ja vaikka se olisikin niin päin, että äiti haluaa saattajan, niin eikös se ole sen isän homma, sanoa "ei", jos ei käy.

En ymmärrä tätä ketjun aloittajaa ollenkaan, enkä tätä kommentoimaani vastaajaa.

Vierailija
46/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä mies on mukana lääkärikäynneillä, osin myös siksi, että mulla on tällä hetkellä olkapää sellaisessa kunnossa että en voi juurikaan nostella 9 kiloista vauvaani. Minut taas tarvitaan kuitenkin mukaan sen takia, että ruoka lapselle tulee minun rinnoistani.

niin ja yksi syy myös sekin, että minä en aja autoa, vaan meille sen homman hoitaa mies. ja sairasta itkevää lasta ei ole kiva bussilla kuljetella mihinkään.

Vierailija
47/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa samat rahat jäi kotiin tai tuli mukaan :D

Vierailija
48/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mies ihan itse halunnut olla kaikissa lääkärineuvoloissa mukana. Muuten olen vauvan sairaalassa käynnit yms. käyttänyt yksin.

Ärsyttää kun yleistetään että KAIKKI vauvojen äidit on yhtä avuttomia.

Ja tosiaan vauvalla voi olla vaikka vakava sairaus johon tahdotaan esim. se äiti tueksi, kaikilla kun ei ole sitä miestäkään.

Opetelkaa ajattelemaan asioita laajemmin, ap:kin.

terveyttä kohtaan katoaa vauvavuoden jälkeen, kun ei niitä isompia lapsia koko perheen voimalla lääkärissä käytetä?

ei kykene kertomaan lääkärin terveisiä isälle? Huhhei

Vierailija
49/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos helittäis välillä. Toisista on mukavaa pyytää se mummi esim.seuraksi. Mitä se haittaa? Kyllä ne siellä lääkärissä sanoo jos se on tiellä.

Musta on outo asenne,että mikään ei sais muka olla mukavaa ja helppoa vaan kaikesta pitää vaan selviytyä. Mieluiten mahdollisimman hankalasti ja ikävillä mielin.

Ei ihme,että masennutaan ja tungetaan ne lapset päiväkotiin saamaan virikkeitä.

terkuin.joskus mukana mummo,vaari,siskoni tai mieheni ja toisinaan yksin:DD

Vierailija
50/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olettaa että työpaikallaan pärjää, kun on kotiäitiyden ammatikseen valinnut. Vai menettekö tueksi miehenne työpaikalle, kun ajattelette, että ei se siellä töissä yksin pärjää?

vaikka opiskenkin tuottajaksi näin hoitovapaalla. T. Kotiäiti, jonka mies käy neuvolakäynneillä usein mukana, koska on kiinnostunut osallistumaan

Vierailija
51/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö huomaa useammasta vastauksesta, että sinne halutaan mennä kaksin? Mitä uusavutonta siinä on? Ei meillä (olemme molemmat töissä) yhteiskunta mitään maksa, siitä jos olemme molemmat lastemme kanssa lääkärissä. Käymme yksityisellä työajan jälkeen ja siellä voi jopa keskustella perheen yhteisista asioista samalla kun odotellaan pääsyä tohtorille. Joskus menee mies yksin lapsen/lasten kanssa, toisinaan minä, joskus jos huvitta menemme kaikki.

Huom, siis haluamme mennä, miten se voi ketään haitata? Yleensä myös kysymme isommilta lapsilta haluavatko tulla mukaan ja siinä sitä onkin sitten 5 henkinen kööri paikalla, jos ei kotona ole kummempaa viihdykettä.

Emmekä häiritse lääkäriä, isommat lapset jäävät odotushuoneeseen akkareita lukemaan.

Vierailija
52/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut ansionmenetyksiä kenellekään vaikka oli mukana.

-joku aiempi

Vierailija
53/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö huomaa useammasta vastauksesta, että sinne halutaan mennä kaksin? Mitä uusavutonta siinä on? Ei meillä (olemme molemmat töissä) yhteiskunta mitään maksa, siitä jos olemme molemmat lastemme kanssa lääkärissä. Käymme yksityisellä työajan jälkeen ja siellä voi jopa keskustella perheen yhteisista asioista samalla kun odotellaan pääsyä tohtorille. Joskus menee mies yksin lapsen/lasten kanssa, toisinaan minä, joskus jos huvitta menemme kaikki.

Huom, siis haluamme mennä, miten se voi ketään haitata? Yleensä myös kysymme isommilta lapsilta haluavatko tulla mukaan ja siinä sitä onkin sitten 5 henkinen kööri paikalla, jos ei kotona ole kummempaa viihdykettä.

Emmekä häiritse lääkäriä, isommat lapset jäävät odotushuoneeseen akkareita lukemaan.

ehkä se onkin teille aivan oikea paikka...Itseäni korpeaisi tuollainen joukkovaellus ilman syytä.

Vierailija
54/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me veronmaksajat, kun kela maksaa ansionmenetyksen korvauksia lääkäripäivältä, vaikka todellisuudessa siellä lääkärissä lapsen kanssa selviäisi se muutenkin kotona oleva vanhempi.

Ottakaa toki isät mukaan kaikille neuvola ja muille hömppäkäynneille, mutta jättää se ansionmenetyskorvaus kelasta hakematta, eikö niin.

Suomi on rikas maa. Sen tietää Kreikkakin. Eikö tuon sodanaikaisen piheyden voisi jo jättää sinne rintamamiestaloihin homehtumaan?

Kuulostaa niin typerältä lukea näitä pihejä kommentteja veronmaksajista, joiden selkä ei kestä. Näitä kommentteja lukiessa tuntuisi että se selkä katkeaa pienemmistäkin asioista. Vähätteletkö sinä veronmaksajia?

Vierailija
55/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks mies tai kumminkaiman kaima pitää taahata joka paikkaa.

en todellakaan kaivannut miestä lapsettomuushoitojen aikana seuraksi lekurille en myöskään raskausaikana neuvolaan tai äippäpolille.

Lapsen olen saanut käytettyä lääkärissä ihan ilman seuralaistakin. Tosin kun lapselta leikattiin risat oli mies siellä osan aikaa paikalla.

Miksimsitä vauvaa tarvii rauhoitella neuvolakäynnillä,mistä se on niin suivaantunut? Meillä ei huutanut kertaakaan niin ettenkö olisi saanut asioitani toimitettua yksinkin.

Nämä samaiset henkilöt vissiin tarvitsevat myöhemmin miehensä mukaan vaateostoksille ja luvan mieheltä/äidiltä jotta saavat ostaa esim lapselle sadetakin.

Joku ei uskaltanut autoilla vauva-aikana,hui kauhistus onpa pelottavaa ajaa autolla vauva kyydissä.

Vierailija
56/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan kaivannut miestä lapsettomuushoitojen aikana seuraksi lekurille en myöskään raskausaikana neuvolaan tai äippäpolille.

Lapsen olen saanut käytettyä lääkärissä ihan ilman seuralaistakin. Tosin kun lapselta leikattiin risat oli mies siellä osan aikaa paikalla.

Miksimsitä vauvaa tarvii rauhoitella neuvolakäynnillä,mistä se on niin suivaantunut? Meillä ei huutanut kertaakaan niin ettenkö olisi saanut asioitani toimitettua yksinkin.

Nämä samaiset henkilöt vissiin tarvitsevat myöhemmin miehensä mukaan vaateostoksille ja luvan mieheltä/äidiltä jotta saavat ostaa esim lapselle sadetakin.

Joku ei uskaltanut autoilla vauva-aikana,hui kauhistus onpa pelottavaa ajaa autolla vauva kyydissä.

Vierailija
57/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kyllä ensiksi mieleen ihan sellaiset asiat että jospa äidillä ei ole autoa ja lääkäriin on sen verran pitkä matka tai keli on tosi huono vaunuilla menemiseen? Ja toisekseen jos kyseessä esikoinen niin joitakin äitejä saattaa oikeasti pelottaa tai jännittää jos vauvalla onkin jotain pahemmin vikana? Silloin kaveri matkassa kyllä helpottaa. Mikäli kyseessä ei ole siis ihan tavis käynti nla-lääkärissä.

Vierailija
58/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omasta tahdostaan tulla mukaan. Ottaako pattiin kun ei omaa miestä voi vähempää kiinnostaa?

Vierailija
59/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa ihan itse päättää haluaako tulla mukaan neuvolaan ja lääkäriin. Pulla on siis vasta uunissa, mutta miehen mielenlaadun tuntien epäilen hänen tunkevan jokaiseen tapaamiseen mukaan johon vain pääsee.

Olettekos mammat kuulleet sellaisesta ihanasta asiasta kuin liukuva työaika? Tekee pidempää päivää niin voi kesken päivän käydä hoitamassa asioita.

Vierailija
60/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia jollain on mies tai äiti mukana lääkärissä.... vitsi mikä kyylä, anna ihmisten tehdä asiat omalla tavallaan, jeesus sentään!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi