Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa äitiysvapaalaista, joka ei saa käytettyä vauvaa yksin lääkärissä?

Vierailija
06.09.2011 |

Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.

Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylivauvojen äideillä mukana tukihenkilö, isompien lasten äideillä ei ketään toista aikuista ja hyvin selvisivät, useammankin lapsen kanssa.

Vierailija
2/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi se ei tulis lääkäriinkin mukaan. Ai niin ja kaikilla ei ole autokaan tai korttia niin joskus tarvitaan joku muu viemään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että onkin ihan kyse siitä, selviääkö siitä yksin. Tämän logiikan mukaan voisikin sitten kysyä, miksi ihminen ei "selviydy" kahvilla käynnistä, shoppailusta, ravintolaillallisesta, leffasta, jumpasta, lomamatkasta yms. itse, vaan mukaan on raahattava mies/äiti/tukihenkilö.

Vierailija
4/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyttä kohtaan katoaa vauvavuoden jälkeen, kun ei niitä isompia lapsia koko perheen voimalla lääkärissä käytetä?

Vierailija
5/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi mulla ei ollut pikkuvauva-aikana korttia (pääsihän neuvolaan toki kävellenkin, mutta ihan aluksi vauvaa ei voinut talvella viedä niin pitkäksi aikaa ulos).

Vierailija
6/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...rahaa sitä äitiää, joka paikkaan mukaan. Ihan varmaan vaan seuran vuoksi, eikä siksi ettei sitä pärjättäisi.

Vierailija
7/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään siinä vaiheessa kun saa itse lapsen? Mitä seuraneitiä siellä lääkärikäynnillä tarvitaan?

Vierailija
8/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen piti tulla kesken työpäivän viemään äitiä ja lasta lääkäriin jne, samoin hammaslääkäriin ym.

No, mies sitten otti ja lähti ja niinpä tämäkin nainen joutuu nyt sitten yksin menemään rohkeasti lääkäriin lasten kanssa ja vieläpä bussilla kun ei ole autoa.

Ja mitä siitä taas seuraa, kyselyt kavareille kuka pääsisi käyttämään lääkärissä, kaupassa jne toimimaan autokuskina kun bussilla on niiiiin vaikeeta mennä 6v ja 8v lasten kanssa!

Vierailija
9/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan sillä lapsella olla vaikka vaikea sairaus ja on hyvä saada tukihenkilö mukaan ihan sen vuoksi.

Vierailija
10/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyttä kohtaan katoaa vauvavuoden jälkeen, kun ei niitä isompia lapsia koko perheen voimalla lääkärissä käytetä?

ei kykene kertomaan lääkärin terveisiä isälle? Huhhei

Vierailija
11/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään aina miehen kanssa kahdestaan neuvolassa lasta käyttämässä, jos on mahdollisuus. aluksi mies oli töistä pois, että pääsi mukaan, puolen vuoden jälkeen olen käynyt lapsen kanssa kaksinKIN. varsinkin neuvolaan ja lääkäriin on mielestäni erinomaista ottaa joku toinen aikuinen mukaan, ehdottomasti. toinen riisuu, pukee, rauhoittelee lasta ja toinen voi keskustella th:n/lääkärin kanssa. ja kiva, kun toinen muistaa jonkun asian mainita, jos itse ei hoksaa. ja muistaa ne hoito-ohjeet.

liikkuminenkin vauvan kanssa oli ainakin minulle haasteellista, kun en aluksi halunnut vauvan kanssa autoilla. bussilla taas työlästä..

terveisin nähtävästi avuton (lääkäri)äiti

Vierailija
12/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen 3 pienen kanssa usein kevyesti yksin lekuriin, mutta joskus menen 1 lapsen ja mieheni kanssa ja jos äitini on meilläpäin kylässä (asuu kaukana) mukavinta on ottaa seuraksi hänetkin. Silloin toki mies jää kotiin, 1 kaveri riittää ;)

Etenkin jos kyseessä ankeampi reissu (verikoe käsivarresta tai allergiatutkimus, saattaa kestää 8h) mies on ilman muuta mukana. Toisinaan lääkärissä mies ja lapsi, minä jään kotiin rutiinireissuista, en jaksa notkua siellä.

Jos ap saa kicksit meidän familyn haukkumisesta uusavuttomaksi, siitä vaan.

Vierailija
13/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne avustavat. Ei totaaliyhäri ainakaan voi olla uusavuton, yksinään on heivattava se vauva jo synnäriltä lähtiessä kaukaloon ja bussikyydillä kotiin ja siitä eteenpäin kaikki muutkin asiat yksin, eikä tunnu ollenkaan avuttomalta, päinvastoin hienolta että pärjää.

Vierailija
14/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset on pakosta sankariselviytyjiä, toiset haluaa olla sellaisia omasta tahdostaan ja sitten on niitä, kenen ei tarvitse olla selviytyjä, vaan voivat ihan hyvillä mielin jakaa asioita ja elämäänsä läheistensä kanssa. Ja ennen kaikkea, on niin ihania läheisiä, etteivät jätä tuoretta äitiä hoitamaan asioita yksin

Ps. moni nykyajan pappa katuu sitä, kun menettivät lastensa lapsuuden... ehkä nykyisien ei tarvitse tulevaisuudessa niin pal katua! Äidit, jotka pyörittävät yksin kotia ja selviytyvät erinomaisesti, tekevät mun mielestä omalla tavallaan karhunpalvelusta miehilleen. Kun ne miehet voivat vanhempana harmitella sitä osallistumattomuuttaan ja sitä, että on niin etäinen suhde lapsiin... sitä, että elämä vilahti töissä/uraa luodessa, ja se vaimo ja koti ja lapset tuntuvat kumman vierailta...

Hatunnosto isille, joille lapsen terveys on niin tärkeä, että sairaalareissuun järjestyy aikaa.

Vierailija
15/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että otin äitini mukaan lääkäriin. Olin varannut itselleni ajan lapseni lääkärin käynnin yhteyteen.

Kyllähän se lapsi olisi siinä samalla mennyt, kun lääkäri asettaa kierukkaa.

Vierailija
16/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset on pakosta sankariselviytyjiä, toiset haluaa olla sellaisia omasta tahdostaan ja sitten on niitä, kenen ei tarvitse olla selviytyjä, vaan voivat ihan hyvillä mielin jakaa asioita ja elämäänsä läheistensä kanssa. Ja ennen kaikkea, on niin ihania läheisiä, etteivät jätä tuoretta äitiä hoitamaan asioita yksin

Ps. moni nykyajan pappa katuu sitä, kun menettivät lastensa lapsuuden... ehkä nykyisien ei tarvitse tulevaisuudessa niin pal katua! Äidit, jotka pyörittävät yksin kotia ja selviytyvät erinomaisesti, tekevät mun mielestä omalla tavallaan karhunpalvelusta miehilleen. Kun ne miehet voivat vanhempana harmitella sitä osallistumattomuuttaan ja sitä, että on niin etäinen suhde lapsiin... sitä, että elämä vilahti töissä/uraa luodessa, ja se vaimo ja koti ja lapset tuntuvat kumman vierailta...

Hatunnosto isille, joille lapsen terveys on niin tärkeä, että sairaalareissuun järjestyy aikaa.

lasten kanssa tuollaisen pikkureissun, ilman että pitää olla mies/äiti/kumminkaima mukana. Mä ihmettelen mitä varten miehen pitäisi mukaan edes tulla.

Vierailija
17/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa tuollaisen pikkureissun, ilman että pitää olla mies/äiti/kumminkaima mukana. Mä ihmettelen mitä varten miehen pitäisi mukaan edes tulla.

lääkärille tulekaan, pärjää se lasten kanssa keskenään vaikka pari viikkoa toisella puolen maapalloa ihan loistavasti. ja onha tuo ollut yh:kin, ilmeisen hyvin pärjäsi.

Vierailija
18/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies HALUAA tulla lääkärineuvoloihin mukaan, koska haluaa osallistua siihen ja liukuva työaika mahdollistaa mukaantulon. Ja onhan se kätevämpää mennä autolla kuin sompailla busseilla vauvan kanssa. Jonkun kerran on lapsen mummokin antanut kyydin. En oikein ymmärrä, mistä valitat.

Vierailija
19/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin suotavaa, että meillä Suomessa päästäisiin tästä kaiken kattavasta individualismista. Todella toivon, että koko perhe osallistuisi tärkeisiin asioihin yhdessä ja isät mukaan vastaanotolle. Yhdessä tekemällä ja kokemalla lujittuu myös perheen yhteenkuuluvuus. Älkää äidit jättäkö isiä ulkoupuolelle. Myönteinen sana leviää ja yhä usemmat isät haluavat mukaan.

terveisin,

neuvolalääkäri

Vierailija
20/109 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jo ensimmäisen lapsen kanssa osoittautuu, että se kotiäidiksi jäänyt vaimoke ei pärjääkään edes yhden lapsen kanssa.

Kivat on isän työpäivät, kun miettii koko ajan, että mitenhän se vaimo siellä kotona pärjää, kun lapsiakin on jo kaksi.

Samalla tavalla, kun te äidit ajattelette, ettei lasta uskalla isän hoiviin jättää, isäkin voi mielessään hiljaa miettiä että ovatko ne lapset sittenkään hyvissä ja turvallisissa käsissä äidin kanssa, kun vaimoke on niin avuton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme