Mikä vaivaa äitiysvapaalaista, joka ei saa käytettyä vauvaa yksin lääkärissä?
Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.
Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.
Kommentit (109)
jonkun kanssa. mulla on ollu sylivauvan kanssa lääkärissä mukana mies ja niin myös nyttemmin kun lapsia useampi, jos vaan mies pääsee mukaan.
ei se ole av-mammalta pois, vai onkos?
Joku ei uskaltanut autoilla vauva-aikana,hui kauhistus onpa pelottavaa ajaa autolla vauva kyydissä.
Piruiletko vain?
Kyllä minä tunnen monia ihmisiä, jotka pelkäävät autoilua tai hammaslääkärissä asiointia.
Kyseessä on ihan normaali fobia.
En ymmärrä tuollaista vittuilua. Tai no ymmärrähän minä kusipäitä. Sinä olet kusipää :)
Haista vittu.
Laitatteko yhteystietojanne niin kysäsen aina teiltä luvan ennen ku lähetään lääkäriin tai nlaan. Katsokaas kun meillä mieskin haluu osallistua ja kysyä omia kysymyksiään nlassa! Raskausaikana ei tietenkään tullut mukaan, mutta oman lapsen kasvu, kehitys ja vointi kiinnostaa nyt kohdun ulkopuolella sen verran, ettei enää halua olla mun raportin ja kysymyslistan varassa. (helpon raskauden loppupuolella mä en ois itekään jaks.joka vk ravata..). Muuten ei olla lääkärissä käyty, mutta tulevaisuutta varten laittakaa vaikka puhnronne.Laitatteko yhteystietojanne niin kysäsen aina teiltä luvan ennen ku lähetään lääkäriin tai nlaan. Katsokaas kun meillä mieskin haluu osallistua ja kysyä omia kysymyksiään nlassa! Raskausaikana ei tietenkään tullut mukaan, mutta oman lapsen kasvu, kehitys ja vointi kiinnostaa nyt kohdun ulkopuolella sen verran, ettei enää halua olla mun raportin ja kysymyslistan varassa. (helpon raskauden loppupuolella mä en ois itekään jaks.joka vk ravata..). Muuten ei olla lääkärissä käyty, mutta tulevaisuutta varten laittakaa vaikka puhnronne.
miks mies tai kumminkaiman kaima pitää taahata joka paikkaa. en todellakaan kaivannut miestä lapsettomuushoitojen aikana seuraksi lekurille en myöskään raskausaikana neuvolaan tai äippäpolille. Lapsen olen saanut käytettyä lääkärissä ihan ilman seuralaistakin. Tosin kun lapselta leikattiin risat oli mies siellä osan aikaa paikalla. Miksimsitä vauvaa tarvii rauhoitella neuvolakäynnillä,mistä se on niin suivaantunut? Meillä ei huutanut kertaakaan niin ettenkö olisi saanut asioitani toimitettua yksinkin. Nämä samaiset henkilöt vissiin tarvitsevat myöhemmin miehensä mukaan vaateostoksille ja luvan mieheltä/äidiltä jotta saavat ostaa esim lapselle sadetakin. Joku ei uskaltanut autoilla vauva-aikana,hui kauhistus onpa pelottavaa ajaa autolla vauva kyydissä.
Miehen solut kuitenkin kelpasi, älä ihmettele jos miehes tuntee hieman ulkopuoliseksi itsensä. Vai eikö miestä oikein kiinnosta ja se jurppii sua?
varma, että on kyse siitä ettei äiti selviä lääkärissä käynnistä?
Meillä lapsen isä on ollut aina mukana lapsen neuvolakäynneillä, samoin lääkärikäynneillä ja ihan omasta halustaan. Minä en ole tukihenkilöä kaivannut tai pyytänyt, mutta miehellä on oikeus osallistua ja olla kiinnostunut omasta lapsestaan. Se näyttää monia harmittavan.
Logistiset ongelmat monessa tapauksessa pakottavat ottamaan jonkun muun henkilön mukaan, kaikillä perheillä ei ole monta autoa eikä julkinen liikennekään toimi edes kaupunkialueella joka paikassa (vaikka ap:lla elämä onkin helppoa).
jos ei uskalla matkustaa yksin lapsen kanssa bussilla tai ahdistuu uusissa tilanteissa?
Siirrättekö te sitten omat pelkonne myös lapseen? Kun on omia lapsia, eikö ole viimeistään silloin tehtävä tilit selviksi omien pelkojensa kanssa?
arkaan paikkaan!
Hyviä selityksiä on monia:kas kun mies haluaa ja on ihan o.k. että ottaa keverin mukaan joka paikkaan. Väitettiin että on jopa todellisia pelkoja mennä yksin autolla lapsen kanssa tai likkua ylipäätänsäkään missään yklsin vauvan kanssa.
Nää mammat ei vain voi myöntää olevansa tossun alla...
Mies tulee noilla mammoilla varmasti mukaan vahtimaan ,ettei muija petä.
Itselle se ja sama onko jollain puoli sukua yhellä lääkärikäynnillä mukana vai ei.
Mies voi olla kiinnostunut lapsensa kehityksestä ilman että tunkee kaikkialle mukaan.
Olemme siis molemmat ihan suomenkielisiä, mutta lääkärit harvemmin ovat. Minulla oli raskausaikana kielellisesti erittäin haastava lääkärisuhde, ja silloin oli tosiaan hyvä, että paikalla oli kaksi "todistajaa".
Keskustelut saattoivat mennä näin:
"Onko hono olo ollu?"
"Ei ole"
"Onko pöyrytää meinaa. Paine on alas?"
"Ei ole, ihan hyvä olo on ollut"
(lääkäri soittaa terv.hoitajalle)
"Pitä otaa tutkimus, äiti ollut hono vointi ja pyörytää"
Tässä siis esimerkki siitä, että verenpaineeni oli koko raskauden ajan matala. Lapsen kanssa ei ollut ihmeellistä ongelmaa, mutta paria asiaa jouduttiin vääntämään, kun ei vaan lääkäri ymmärtänyt meidän puheesta eikä kollegoiden merkinnöistä.
siinä, että moni mamma kuvittelee että miestä kiihottaa, kun nainen on avuton ja miestä tarvitseva pikkumamma, joka tarvitsee tuekseen vahvan luolamiehen, joka tarvittaessa kantaa sekä mamman että potran poikavauvansa turvaan kun vaara uhkaa.
Avutonta pikkumammaa esitetään avioliiton alkuvuodet ja sitten kun mies ja parisuhde ei enää kiinnostakkaan, itsenäistytään ja kasvetaan vahvoiksi (en tarkoita fyysisesti vahvaa) aikuisiksi naisiksi.
Moni mamma on vielä avioliitossaankin se isin pikkutyttö.
Mihin sä tarviit sitten sun miestä?
Miehen solut kuitenkin kelpasi, älä ihmettele jos miehes tuntee hieman ulkopuoliseksi itsensä. Vai eikö miestä oikein kiinnosta ja se jurppii sua?
Säälittävä tapaus. Taitaa mies hakata ja on siitä katkera. Kyllä minuakin jurppisi lukea ihanista aviomiehistä, jotka tulevat mukaan neuvolaan.
Yksi ainoa sylivauva ja mukaan lääkärikäynnille raahataan lapsen isä tai oma äiti, eli lapsen mummmo.
Uusavutonta sakkia nämä nykyäidit.
perheessä jolla on ajokortti. Mun mielestä on ihan tosi kiva juttu että mies lähtee oman lapsensa ja äidin mukaan siinä tapauksessa. Isällä on myös mukana ollessa hyvä mahdollisuus kysyä lääkäriltä jotain mitä äiti ei ehkä kysyisi.
Mulla on kortti ja auto, silti isä on joskus lähtenyt mukana päivystykseen lapsen ja mun kanssa. Oon kyllä ollut yksinkin ja mies on ollut yksin lapsen kanssa, milloin mitenkin, että kyllä sitä yksinkin pärjätään mutta ei nyt luulis että ketään vaivaa se jos joskus yhdessä mennään.
t: kolmen lapsen äiti.
mukaan myös synnytykseen, vaikka tosiasiassa siellä ei ole miehelle mitään tekemistä. Mutta kun on isän oikeus olla paikalla, ja paskat, kaikkialla maailmassa synnytys on naisen tehtävä, eikä niihin miehiä päästetä eikä tarvita.
niin miksi se ei tulis lääkäriinkin mukaan. Ai niin ja kaikilla ei ole autokaan tai korttia niin joskus tarvitaan joku muu viemään!
Jos ei omista autoa tai korttia, niin tässä maassa toimii julkinen liikenne, eli linja-auto, taksi ratikat ja junat ja ainahan voi kävellä, raitis ilma ja liikuna tekee kaikille hyvää... Se että ei ole autoa/korttia EI ole syy!!
Miksi en juurikaan ole käynyt neuvoloissa lapsen kanssa yksin? Koska synnytyksen jälkeen olin monta viikkoa tosi kipeä, enkä pystynyt/jaksanut siirellä lasta yksin (joo meillä ei neuvolantäti kesälomien takia tullut kotikäynnille lainkaan), niin äitini lähti sitten kantoavuksi. Ja mieheni on halunnut mahdollisuuksien mukaan olla mukana esikoisemme asioissa. Tokikaan ei kyllä työaikoja järjestele menojemme mukaan, mutta nyt on vain sattunut hyvä tuuri, ja mies on päässyt mukaamme. Hei se lapsi on myös miehen, ja jos tuo haluaa osallistua neuvolakäynneille, niin tulkoon vain. Mikä minä olen häntä estelemääN? Että joo, olen todella uusavuton.
olla mukana neuvolakäynneillä. On kiinnostunut lapsen asioista.
arkaan paikkaan!
Hyviä selityksiä on monia:kas kun mies haluaa ja on ihan o.k. että ottaa keverin mukaan joka paikkaan. Väitettiin että on jopa todellisia pelkoja mennä yksin autolla lapsen kanssa tai likkua ylipäätänsäkään missään yklsin vauvan kanssa.
Itselle se ja sama onko jollain puoli sukua yhellä lääkärikäynnillä mukana vai ei.
Mies voi olla kiinnostunut lapsensa kehityksestä ilman että tunkee kaikkialle mukaan.
mukaan myös synnytykseen, vaikka tosiasiassa siellä ei ole miehelle mitään tekemistä. Mutta kun on isän oikeus olla paikalla, ja paskat, kaikkialla maailmassa synnytys on naisen tehtävä, eikä niihin miehiä päästetä eikä tarvita.
vaan totesin, että tulet jos tulet. Ja kyllä mies tuli. Oliko tuo nyt sitten pakottamista?
Mutta taidat olla vain katkera siitä, kun oma mies taisi olla viettämässä varpajaisia etukäteen sinun ollessasi synnyttämässä...
niin miksi se ei tulis lääkäriinkin mukaan. Ai niin ja kaikilla ei ole autokaan tai korttia niin joskus tarvitaan joku muu viemään!
Jos ei omista autoa tai korttia, niin tässä maassa toimii julkinen liikenne, eli linja-auto, taksi ratikat ja junat ja ainahan voi kävellä, raitis ilma ja liikuna tekee kaikille hyvää... Se että ei ole autoa/korttia EI ole syy!!
kävelemään tai julkisilla sairaalaan tai terkkariin, ja itse jäis kotiin makaamaan vaikka vois lähteä kuskiksi?
Mä en ainakana anna sellaselle miehelle mitään arvoa. Joku neuvolakäynti on ihan eriasia, mutta jos lapsi on kipeä ja se pitää viedä esim. päivystykseen ja isällä on mahdollisuus se sinne viedä, niin on aika kyrpä jos toiset pistää bussiin ja itse jää kotiin lorvimaan. Oletetaan nyt että vanhempia lapsia ei ole.
arkaan paikkaan!
Moni mies varmasti haluaa vaimonsa mukaan, koska sehän on koti-isän oikeus.
Moni mies myös haluaa töistä pois, koska sielä on niin kurjaa. Pois edes puoleksi tunniksi. Kyllä neuvola aina työt voittaa 10-0.
Väittäisin kuitenkin miehenä tietävän vähän enemmän asioista kuin sinä. Väitän ettei mies voi olla kiinnostunut lapsensa kehityksestä, jos ei tunge kaikkialle mukaan ja vietä aikaansa lapsien kanssa vähintään 10% enemmän, kuin äiti.
Suurin osa miehistä vain alistuu kohtaloonsa ja antaa vallan äideille. Silloin peli on menetetty ja lapset ovat äidin, ei isän. Isällehän ne oikeasti kuuluvat sillä isä kykenee parhaiten hoitamaan asiat.
T: 11cm mies
ei mua haittaa tippaakaan miten muut asiansa hoitaa, miksi sinua? Kärjistin vähän viestiäni, kun yritän rautalangasta vääntää, että mitä ihmeen pahaa siinä on, jos sekä lapsen äiti että isä ovat paikalla, vapaaehtoisesti molemmat? Miksi se ärsyttää muita?
Valitettavasti tulee väkisin mieleen, että joku on ehkä kateellinen siitä, että muiden perheissä (isistä kai useimmiten nyt kyse) isätkin ovat oikeasti kiinnostuneita lastensa lääkärikäynneistä.
Käymme kyllä molemmat siellä myös yksin, kuten kirjoitinkin. Ja itse asiassa ihan useimmiten, mutten älynnyt että se on meriitti. Minusta siellä on tylsä käydä yksin ja olen luullut että on ihan soveliasta ottaa "kaveri" mukaan, mutta ei, Suomen maassa sekin on paheksuttava asia.